Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Distanceridning-dur min hest??
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 09:41
Jeg har en araber på 6 år. Han blev kastereret her sidste forår, og jeg må sige, at det fortryder jeg ABSOLUT ikke. Han har fået et meget mere indholdsrigt liv, og han kan nu gå sammen med mine ponyer også. Dejligt!!!
Nå, men til sagens kerne. Min hest er utrolig glad for at komme ud og ride. Jeg har brugt min anden hest en smule til distanceridning, og kunne også godt tænke mig at prøve med ham her. Mit spørgsmål er så. Han får hurtigt "gang i maven" når han er ude og ride. Han kan skide 2-5 gange på en ridetur på 1 time. Stresser han sig?? Og har det betydning for hans puls?? Han går altid stille og roligt, men skider altså de her mange gange. Han er meget mistroisk for ting som poser, ting med farver, riste o.s.v. En typisk rabarber. Hihi!!! ;-) Men alt i alt er han en utrolig sød hest, som stoler på, at når jeg siger, at det ikke er farligt, så er det heller ikke. Vil han mon du til distanceridning eller kan jeg godt skyde en hvid pil efter det?? Jeg vil jo ikke ride for at vinde, bare gennemføre og give ham en god oplevelse.

Knuzzer Heidi.

"Rigtige kvinder, dyrker deres heste hver dag!" {>
0
0
Svar på denne tråd

distance
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 11:45
Hej Heidi

Jeg synes, du skulle prøve, at tage ham med til et distancestævne.

Der er mange distanceheste, der er meget vågne, men det betyder ikke, at de ikke dur til distance.

Du skal sørge for at komme i god tid til stævnepladsen, så du stille og roligt kan gå rundt med ham, inden du skal til den indledende dyrlægekontrol. Og når du kommer i mål har du jo 20 minutter til at få pulsen ned, så hvis du sørger for at tilrettelægge dagen, så der er mindst muligt stress, tror jeg ikke det er noget problem, at din hest er lidt vågen.

Det kan være en god idé, at have én at ride turen med, hvis ikke du kender en, der vil være makker med dig, så prøv at spørge stævnearrangøren, om ikke der er en rytter, der gerne vil have en at følges med, på den distance du gerne vil ride.

Alice
0
0
Svar på denne tråd

Tag du bare afsted......
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 20:36
For reelt set kan du ikke vide hvordan han reagerer til et distancestævne, før end du har taget ham med derud.

At han har tendens til løs mave, og til at hidse sig op betyder intet, hvis han feks. er god til at slappe af når han kommer i mål eller i vet-gate. Og i begge de tilfælde har du jo også 20 min. til at få ham til at slappe af i, førend du skal til pulskontrol.

Jeg har kun en enkelt gang hørt om en araber, som slet ikke kunne falde til ro til stævnerne. Den havde enorm høj puls, og blev ved med at danse rundt i 20 min. før den røg ud i dyrlægetjekket.

Og så har jeg set flere af de gode varmblodsheste være rigtige tændte heste på ruterne, men de slapper af når de når til dyrlægetjek, og så er der intet problem.

Så afsted med ham til stævne - så I kan få nogle dejlige oplevelser sammen ;-D

MVh charlotte
0
0
Svar på denne tråd

arabere
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 22:24
er jo nærmest skabt til distance.
Udholdenhed og en dejlig energi.
Så det ser jeg intet problem i.
Hvis du er i tvivl om det med hans mave så tag en snak med din dyredoktor, så du kan følke dig sikker i din sag.
held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

Det der med at gøde
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 07:20

... under ridning betyder jo ikke altid at de stresser.
I den time til 5 kvarter jeg rider Min Smukke Ganger gøder han da min. 3 gange tit også 4 gange .
Og han er ikke stresset overhovdet .

Jeg tager det som et tegn på at der er gang i systemet og bevægelse skaber jo gang i det .
Det er jo også derfor at der skal gås med kolik heste ( ja også for at de ikke lægger sig ned )

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider