Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hysterisk hest
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 16:10
Min hest er som tidliger fortalt syg (luftvejs infektion) og han må derfor ikke stresses den næste måned, derfor foreslog dyrelægen skridt ture.
Der er nu gået en uge og han er fuldstændig hysterisk, normalt når jeg går med ham lunter han pænt efter mig, men idag kunne jeg knapt holde ham (i reb grime) det var som at trække med en rå 2 års hingst med hopper i nærheden.
Han travede hele tiden, hoppede og dansede, med bøjet nakke og ørene fremme og prustede af alle de farlige ting. Ting han normalt ikke værdiger et blik er pludseligt heste ædende monstre som skal myrdes for at beskytte moar 8-)
Han var så meget oppe at køre, at han slet ikke havde tid til sin frokost og spredte det over det hele, hvad ikke er smart, når han får sin medicin i maden.
Hvad gør man med sådan en hest ? Jeg har dårlig ryg, så kan ikke gå 2 timer med ham hver dag og det hjælper bestemt ikke at han ikke går pænt :-(
Han stresser jo når han skaber sig sådan og det er jo netop det han ikke må. Håber nogle har en god ide.
Hilsen Signe :-)
0
0
Svar på denne tråd

Nu er det
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 16:15

.. jo et frygtelig stormvejr og det er der mange heste der reagerer på ved at blive " lidt " livlige .

Så måske er det det der er sket .

For du har vel skåret ned på hans foder og taget alt det " varme " fra ham og sat hans hø/wrap op istedet?

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Hej Illum
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 17:27
Jo både morgen mad og frokost er halveret, han kan desværre ikke tåle mere wrap, så får han dårlig mave og hø må han ikke få pga støv. Han har fri halm på folden. Han får lidt ekstra grønthø (der er vandet). Har overvejet helt at tage frokost fra ham(altså musli/korn), så han kun får grønthø og vitaminer.
Han plejer nu ikke at være så påvirket at blæst, men selvfølgelig kombineret med for lidt motien gør det det nok ikke bedre :-) bare ikke så godt, når han nu ikke må stresse.
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

hvor mange timer på fold
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 20:24
går han mange timer på fold?

mvh stina
0
0
Svar på denne tråd

Hej Stina
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 22:17
Han går ude fra morgen til ved 17 tiden, og når han ikke er på fold har han stor boks med egen paddock han kan gå ud i, så han står aldrig lukket inde i en boks.
Han kan sagtens krudte af på folden (gode folde) men det er som om han savner at lave noget med mennesker, for han går roligt på fold, men lige så snart jeg tager ham ind hidser han sig op, på sådan en "jeg-vil-meget-gerne-lave-noget-moar" måde.
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

Spændende!!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2004 00:55
Hej!!

Jeg tænkte på hvad det var for noget korn din hest får??
Det ville være rigtig skidt hvis den får havre!!

Det er jo klart at hesten bliver tændt når den ikke bliver brugt som den plejer!
Kender det vel godt selv når man er syg f.eks. Man bliver sindsyg af ikke at kunne noget!

Det er ganske normalt at hesten bliver varm i hovedet. Især efter en uges tid begynder man at mærke det.
Det handler om tålmodighed. Især hvis du har fået af vide at den kun må skridte.. Så er det bare om at tælle til ti og være den fornuftige!!

Men som der er blevet sagt... Skær så meget ned på foderet som du kan.
Jeg vil råde dig til ikke at kvitte frokosten helt. Det vil den nok ikke forstå, da de andre får mad og den ik gør. (her kan du evt. bare give den et par håndfulde?)

Håber jeg ku hjælpe.
Hilsen Maria
0
0
Svar på denne tråd

tove nielsen
Forfatter: 
Dato:  13-03-2004 21:28
Måske skal du overveje at få Tove Nielsen til at kikke på din hest.

Hun har behandlet Evita og Evita er nu i dag helt rask. En del af æren går til Tove og den anden til alle de andre der har hjulpet mig. Men fakta er at Tove kan noget som jeg ikke kan forklare - men hun hjælper heste og giver råd til ejer hvad de kan gøre for at forebygge sygdomme mv

kik på www.naturgaarden.dk - måske er dette noget for dig.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa Stina og Maria
Forfatter: 
Dato:  14-03-2004 17:25
Maria: Han får en foderblanding lavet af en der er uddannet inde for foder, der er lidt hel havre i, men han er normalt ikke typen der bliver varm af havre. Har skæret ham ned til en tredie del morgen og middag. Det var nu korn jeg ville tage væk til middag, så han ville stadig få grønt hø og gulerødder.

Stina: Hvem er Tove Nielsen og hvad gør hun ?

Ville lige fortælle at vi her i weekenden har gået lange ture med ham, hvor mig og parten skiftedes til at sidde på ham (han må godt have rytter på) uden sadel og i reb grime, og den anden trak så, der har han været sød nok. Vi har ladet ham trave lidt, men kun 3-4 gange af ca 50 m på en times tur (når han selv satte farten op), og det lader til at tilfredsstille hans løbe lyst.
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider