Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Lidt for sjovt!!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2004 21:48
det er virkelig blevet forår især hvis man spørger "mine" 2 hypZer.. Alt det som i realiteten har været på banen de sidste mange år er nu pludselig gået hen og blevet farligt.. og det er simpelthen ikke til at pille grillerne ud af hovedet på de kære dyr.
Har prøvet alt lige fra at stoppe og vise hesten det den er bange for til at forsøge at ignorer "det farlige" som for det meste dog kun er farligt halvdelen af tiden.. Lige meget hjælper det. antennerne er ude og dyrene har mere end fire ben når helvede bryder løs..
så kort sagt.. HJÆÆÆÆLP hvordan får jeg dem til at slappe af :-/
0
0
Svar på denne tråd

koncentration
Forfatter: 
Dato:  06-03-2004 00:36
Dine heste samarbejder ikke nok lyder det til.
Det kan fx. skyldes manglende tillid og respekt, lav nogen øvelser fra jorden med dem omkring tillid og respekt.
Det kan også skyldes for meget energi, sæt dem ned i kernefoder og giv mere hø.
Det kan også være de mangler nogen mineraler, tjek deres foderplan.

ELlers er der ikke andet at gøre end at få hesten til at koncentrere sig.
Tal evt. til den så snart ørerne begynder at pege fremad , - de skal helst pege halvt bagud mod rytteren.
Lav hele tiden øvelser - så de ikke får mulighed for at kede sig.
Forlang noget nyt hele tiden og stop ridningen før du selv bliver træt - det er meget anstrengende at være så meget "på" hele tiden, men nogengange nødvendigt.
Forår er nu engang forår, sårh,,, slå koldt vand i blodet og hav tålmodighed.
Det kan også være en god ide at starte hver time med longering, evt. løslongering , så de får lejlighed til at pjatte af inden ridningen. :-)
0
0
Svar på denne tråd

jamen..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2004 18:34
som jeg skrev i mit første indlæg har jeg forsøgt at få dem til at ignorere det de bliver "bange" for med præcis de ting du også nævner øvelser og snakke til dem osv.. synes jeg har prøvet alt.. undtagen den med longeringen.. den vil jeg prøve imorgen.
Tak for rådet.
0
0
Svar på denne tråd

Det ER foråret!
Forfatter: 
Dato:  06-03-2004 21:48
Idag har jeg ikke passeret en eneste fold med heste (min egen inklusive) uden at mindst to heste har faret fnysende og prustende rundt - halvdelen af tiden kun på TO ben!!
:-D

Det må gå over igen, når foråret er blevet en mere selvfølgelig ting - om en fjorten dages tid, måske?
;-)

med venlig hilsen
atengstedt

Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd

Forår.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2004 22:37
Ja, selv mine æsler farer bukkende rundt i folden, hvis der sker den mindste smule, selv om de går i løsdrift, og kan gå ud så meget de lyster. :-P
0
0
Svar på denne tråd

Forårskuller!!
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 06:59
Min egen + rigtig mange andre jeg kender er gået i total forårskuller - selvom det er "belastende" indimellem 8-) - så synes jeg på en måde også at det er ret livbekræftende, de er jo bare så glade....!
Jeg har ingen specielle foreslag til hvad du kan gøre, men det går jo over igen...

Min 25-årige fjordhoppe, som er livlig nok i forvejen - har også fået et flip, hun vil have masser fart på og diverse store sten, barnevogne og alt muligt andet der normalt ikke rører hende det mindste er rigtig farligt!!
Som det er nu kan jeg næsten ikke røre hende med underbenene uden hun tror at vi skal fræse.
Hvis jeg rykker mig en gang når jeg sidder på hende eller bare løfter hænderne, så må det helt bestemt være en invitation til at vi skal fræse....hun gør ikke noget specielt, men er lige ved - så jeg har ret meget koncentration på hende så jeg kan "gribe" hende ved at lave en sidebevægelse, sænke farten eller et stop - også skridte videre - eller bare snakke til til hende, "skridte, skridte" helt roligt - inden hun kaster sig fremad.
Det eneste der hjælper her er, hvis jeg er helt rolig og afslappet og ignorerer de fleste af hendes påfund, hvis jeg skælder ud hidser hun sig bare - hvis hun skal irettesættes siger jeg "nej!" en gang.
Forleden dag måtte jeg hoppe af hende og trække fordi jeg ikke var 99% sikker på at hun ville "holde tempoet nede" og jeg havde kun grime + tov på hende, så det blev til en gåtur istedet.

Så du er ikke alene :-D
Lad det bare ikke blive til en kamp, hvis hesten er fræk skal den selvfølgelig irettesættes, men når det er glæde og kådhed så hjælper tålmodigheden godt.

venlig hilsen, Kir

>o< pigen med fjordhesten >o<

Charme, personlighed, styrke og skønhed: TRAVHESTE

Bellapigen

Bellapigen - igen!
0
0
Svar på denne tråd

rart at
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 22:16
jeg ikke er den eneste med så forårsglade heste. men det er bare anstrengene når man endelig kan komme til for sne og frost på banen, at så skal hestene danse tango hver gang en gren ryster :-P
0
0
Svar på denne tråd

indv. ben og tøjle
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 22:32
har virket for mig hver gang når der står spøgelser udenfor banen og kigger på. Rund hesten godt i alle hjørner og rid evt. volter til det går over. Efter 5-10 min. har hesten glemt alt om spøgelserne til der dukker nye op og så får den lige samme omgang igen.

På sådanne dage kan man ikke forvente ret meget andet end "ridning mellem øvelserne".

Et godt tip er også at ride hesten mere frem end det tempo den selv vælger, så den er nød til at koncentrere sig om det der foregår i sadlen.

Hilsen
Britta

8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)

Strategos Corner
nu også med debatforum
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider