Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kritik tak
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 19:11
Hej
jeg har været ude at ride uden sadel idag, for at rette på min opstilling og for at se om hesten arbejder bedre uden sadel.
Jeg vil gerne havde lidt kritik ad min opstilling, men også hvad jeg kan gøre bedre.

Der er flere billeder op min præs.
Mange TAK :-)
Bobbel og Vesterleds Landtina
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 19:33
Jeg syntes at det ser ud som om at du skal bøje armene mere, og lave "gummeiarme", og så kig lidt mere op...
Ellers fine billeder..

.:Lifeless:.

Folk siger de elsker blomster
- og plukker dem...

Folk siger de elsker træer
- og fælder dem...

Folk siger de elsker jorden
- og ødelægger den..

Derfor bliver jeg bange når folk siger at de elsker mig...

0
0
Svar på denne tråd

barbie arm
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 19:38
lad dine ben blive lange og komme ned om ham (?) Kig op, ikke barbie arme ;-) Skuldrene tilbage armene lige så, de skal ind til kroppen.

Din hest går godt og det ser ret godt ud! Men det er svært at ride uden sadel så hatten af for det.

Claudi
. 8-) .
0
0
Svar på denne tråd

et par kommentarer..
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 20:23
- op med hovedet
- albuerne ind til kroppen
- 5 cm længere tøjler
- afstand mellem krop og hænder
- hæv brystet
- længere ned med benene

Ser ellers godt ud - i passer godt sammen.

Kh
Gitte
Mine heste er; Balder - en 12 årige nordbakke vallak og
Jack - en 7 årige broget hingst, som tilbyder sig til bedækning

KæledyrsKompagniet - veluddannet instruktører
0
0
Svar på denne tråd

Vær afslappet.
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 20:24
Man kan godt se at du ikke er helt vant til situationen. Du er for anspændt til at sidde rigtig godt.
Hvis du har fx en longegjord, så sæt den på. Så rider du stadig uden sadel, men gjorden hjælper dig med at sidde godt OG hjælper dig til en bedre opstilling.
resultatet af "bar ryg" ridning vil ellers, som oftest, være ben der ligger alt for langt fremme.
0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 21:24
Hej
Mange Tak for den gode kritik.
Det er altid dejligt at få at vide at hest og rytter passer godt sammen, så mange tak. ;-D
Jeg vil da prøve igen i morgen.

Merian: vi har en pony-pude kunne det ikke være en mulighed da jeg ikke har en longsegjord, det er jo bare en gjord med stigebøjler. 8-)

Claudi og i andre: Jeg kan godt se vad I mener, men jeg føler lidt at jeg sider med hænderne helt oppe i maven, hvis jeg trækker skulderne til bage, og hænderne op i en 90 grades vinkel, der det bare en vane sag. ?:-)

Tak!!
0
0
Svar på denne tråd

ser godt ud
Forfatter: 
Dato:  04-03-2004 10:42
Dejligt at se andre der rider dressur uden sadel - det gør jeg også gerne :-)
Det ser fint ud synes jeg, men du vil sidde bedre hvis du har fat lidt længere ude på tøjlerne og dermed kan læne dig lidt mere tilbage.
Derudover så tænk på at "favne" ned om hesten med benene, forestil dig at du sidder i den fedeste dressur sadel - selvom du rider uden sadel, og forestil dig hvordan dine ben når langt ned om hesten og ligger helt korrekt - og tænk på det som om du havde stigbøljer på fødderne, dem skal der trædes ned i, også når hjælperne gives.
Det er så nemt at trække benene op når man rider uden sadel, men bare start med at tænk på det, så kommer det efterhånden - lidt efter lidt - jeg arbejder stadig på det. :-)
0
0
Svar på denne tråd

kritik
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 12:36
hej...

Du skal rette dig noget mere op. OG SÅ SKAL DU SLIPPE DIN HEST NOGET MERE.... når du rider skal din hests næseryg være lodret. og det er den ikke....
hvis du rider dressur synes jeg at du skal tage sadlen på igen, man rider med sadel i dressuren...! og så må du jo bare lærer at sidden korekt i sadlen... få nogen til at undervis dig, det hjælper altid...

hilsen anne sofie..
0
0
Svar på denne tråd

det var da godt nok noget
Forfatter: 
Dato:  13-03-2004 18:48
vrøvl at fyre af Anne sofie andersen.

"man rider med sadel i dressur"

jah de gør man, lige som man rider med sadel på tur, og når man springer.. men det er op til en selv! der er ingen krav så længe du ikke er til stævne.

Det er bla. en Super øvelse for rytteren at ride uden sadel, Du styrker din evner til at følge med hesten, du kan bedrer mærke hesten under dig, du øger din balance-evne etc.

Så du lærer rigtig meget ved at ride uden sadel, og kan du sidde korrekt uden sadel, så sider du bare super med sadel ( i 99% tilfælde.. der vil altid være undtagelser)

-- Cille --

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 8-)
0
0
Svar på denne tråd

uden sadel
Forfatter: 
Dato:  13-03-2004 19:29
"man rider med sadel i dressur"

Ja ja , den har jeg også hørt følt og mærket mange gange.

Så rider jeg altså ikke dressur... -hvad mon det så er for en diciplin....... :-D

Meget kraftige halve parader kan være svære at udføre, da man ikke har nogen støtte i sædet, men alt det andet er fuldstændig det samme, og jeg er fuldstændig enig med Cille i det hun skriver.
Man får en bedre balance, bedre indføling med hesten, større følsomhed, - og hvis man ellers er kritisk med sin ridning uden sadel, vil man til enhver tid kunne sidde godt med sadel, hvis man kan uden. :-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-03-2004 19:43
Hej
Jeg ville bare lige sige at jeg i hvert til falde selv syndes jeg er blevet beder.
Min ridelære har rost mig og min hest.
Her er et billede fra dagen efter jeg sider på en galopsadel

De er lige lidt mørke.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider