Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

han vil ikke stå stille....
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 13:25
når jeg skal sidde op.

Jeg ved godt, at tråden var her for ikke så lang tid siden.
Den hest jeg rider er for ca. 3 uger siden begyndt at bevæge sig lidt rundt, når jeg vil sidde op.
Jeg ved godt, at der blev skrevet, at man bare skullle bevæge sig med, indtil den stod stille. Nu er jeg bare ikke altid en tålmodig sjæl, så når vi har roteret rundt i et par minutter, hopper jeg op alligevel, for det er ikke et problem for mig. Men jeg ved jo godt, at mine børn ikke kan gøre ligesådan, når de en gang skal klare det selv (er nybegyndere)....og han skal vænnes fra unoden....men kan det gøres på andre måder, eller skal jeg bare stå og følge med i t-i-m-e-v-i-s til han ikke gider længere....

Mette

PS ellers er han det mest rolige man kan tænke sig. I hverdagene bruges han til handicapridning. Har selv tænkt om det kan betyde noget, at de altid kommer på ham ved hjælp af slidsk og evt. hejseværk ?
0
0
Svar på denne tråd

Hurtigt op?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 14:01
Ja, det kan godt betyde noget, at de fleste ryttere kommer op via hejseværk - det betyder nemlig, at han ikke er så vant til, at der hænger en rytter på siden af ham.

Hvis du ikke er hurtig til at komme op, så trækker du ham ud af balance og det er måske netop for at afbalancere sig, at han bevæger sig. Står han stille når du bruger en klods/stol/skammel, så er årsagen overvejende sandsynligt, at du ikke er hurtigt og let nok oppe på ham.

0
0
Svar på denne tråd

stop/parade øvelser fra jorden.
Forfatter: 
Dato:  02-03-2004 17:45
hej

jeg havde samme problem med min gamle hest. og det er død irriterende. jeg gjorde det at jeg ikke sad op før jeg havde gået et par rundter på ridebanen, lavede stop/parade øvelser, (mens jeg gik ved siden ad ham), og lidt efter lidt blev han mere lydig. Jeg mener nok at jeg plejede at gå ca 3 rundter, også stoppede jeg ham og sad op.

jeg håber du kan bruge mit råd.

mvh. Nicole
0
0
Svar på denne tråd

Har den ondt?
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 16:36
Hej Mette
Nu ved jeg jo ikke hvad der stod i den tråd du omtaler, men hvis din hest pludselig ikke vil stå stille, men ellers har gjort det før, er det måske fordi der er noget galt. Har den ondt i ryggen? Eller trænger sadlen måske til en ompolstring? Det at du skriver, at det er noget den er begyndt på, kunne godt tyde på, at der er noget der generer den når du står op.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider