Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Vil ikke gå alene på tur.
Forfatter: 
Dato:  29-02-2004 11:38
Hejsa håber at i vil hjælpe mig lidt...

Jeg har en MEGET trafiksikker haflinger.. Hun går forbi store latsbiler og store larmende traktore...
Hun går forest når vi går tur ovs.. Hun ikke så meget som kigger på tingene og går fuldstændig afslappet..

Hun vender bare 180 grader når hun så er alene med på tur.. Så er alting farligt og hun hopper og danser rundt for hver en lille flue..
Jeg kan sagtens lave HMS på hende og kan sagtens få hende til at følge mig over diverse forhindringer..

Har i nogle goe forslag til hvordan jeg skal lærer hende at gå alene på tur...
Det er lidt trals at altid skal have en md når vi er på tur...
0
0
Svar på denne tråd

Kan du...
Forfatter: 
Dato:  29-02-2004 12:45

trække hende ud på tur uden ballade ?

Hvis du kan det, uden problemer, lyder det mest som om at hun ikke stoler på dig som rytter.

Så er det nok noget I skal træne sammen.

Hvis hun heller ikke kan trækkes ud alene, så kan du jo starte med det.

Skinke
0
0
Svar på denne tråd

probelm
Forfatter: 
Dato:  29-02-2004 17:12
hej det problem har jeg også haft i men jeg tog en af mine venner med og sagde til hende at hun skulle tage cyklen også kunne vi skiftes med at ride og hesten var helt rogligt og gik som en drom jeg ved ikke om det hjælper for dig men det gjorte det for mig den ene gang.
hilsen sandra
0
0
Svar på denne tråd

det har jeg gjordt...
Forfatter: 
Dato:  29-02-2004 19:48
hey

ta en pisk med og hesten for et rap bag i hvis den vender rundt og så skal den bare ride vidre...

jeg har gjordt det at jeg red en tur med en af mine venner, MEN min ven red BAGVED mig så at min hest ikke kunne se at der var andre... også gik det lidt let lettere...

det du kunne gøre var at finde en som ville ride en tur med dig også få din hest til at gå forrest HELE turen...

knuz ditte

P.S jeg vil da gerne høre hvordan det går med din tur med hesten gående alene bare send en besked så skal jeg nok hjælpe dig!!!
0
0
Svar på denne tråd

håber jeg kan hjælpe
Forfatter: 
Dato:  02-03-2004 17:51
haRj

jeg ville prøve at trække den på nogle små ture med nogle godbider (engang imellem), og senere prøve at stige op på turen, når man havde trukket den et stykke.

måske der mangler en lidt hård hånd. ikke noget med at slå, men lidt fastere greb om tøjlen, og evt lave små parader/skridt øvelser, eller skridt/trav øvelser... for måske den glmmer lidt alle de "farlige" ting, hvis du hele tiden sørger for at der skal ske noget/ den skal udfører en eller anden øvelse.

Håber virkelig at din hest lærer det, og fortsat held og lykke :-)
mvh. Nicole
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider