Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Manglene interesse....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 14:54
Hej!
Jeg har et lille problem med min ellers kanon søde pony. Når vi træner/leger HMS er han begyndt at være ret uinteresseret... Det er måske lidt fordi, at vi laver næsten det samme, men jeg prøver på at lave en masse andet sjovt, og han syntes da også at det er lidt interesant, men når jeg roser ham, kigger han bare den anden vej, nærmest for at fortælle mig: "ja ja, det her er da kedeligt... skal vi ikke bare gå ud nu?!"
Han I nogle ideer til nogle anderledes lege/tricks eller hvordan jeg kan skærpe hans opmærksomhed?
PFT!!
KnuZ *iDa*mAx*

.:.Max R Den sødeste, skøreste og viunderligste pony i verden... for mig ihvertfald!.:.

~Et godt hestemenneske kan høre, når hesten taler til ham,
et stort hestemenneske kan høre hesten hviske
- men dårlige hestemennesker kan ikke høre hesten skriger~
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 16:10
Variation er en løsning.. Nu ved jeg ikke hvor tit i træner, men lav noget andet. Rid dressur, spring, løsspring, tag en tur i skoven OSV.. Man skal altid varirere det man laver med hesten. Så ikke alt bliver rutine...
MVH Black_shadow

Because I can’t stop loving you
No, I can’t stop loving you
No, I won´t stop loving you
Why should i

:{-(

sangtekster

HESTESPIL!
0
0
Svar på denne tråd

godbidder - og synes du SELV det er sjovt?
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 17:15
Dette er et meget "U-hms- agtigt" råd, men hvis hesten ikke er til at råbe op, så er godbidder en god ting.
Ellers så¨lån eller køb klaus ferdinand hempflings bog " at danse med heste" den var meget inspirerende for mig ihvertfald.

Det er også vigtigt at du laver noget du SELV synes er sjovt!
Brug din fantasi, hvadsomhelst, det er næsten ligemeget hvad det er, hvis du selv synes det er sjovt, vil hesten ret sikkert også synes det :-)
0
0
Svar på denne tråd

Til black_shadow & Hippo...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 18:40

Black_shadow:

Ja, altså vi træner/leger først HMS, og så rider vi dressur/spring/tur... så det varierer allerede...

Hippo:

Jeg bruger allerede godbidder (imens jeg aer og roser ham), men når han har spist dem, kigger han bare den anden vej, og hvis jeg ikke begynder at gå eller noget andet, går han måske bare.... Han "vil ikke have" at jeg nulrer ham videre... og gider heller ikke selv gøre det på mig (nusse)
Okay, jeg vil prøve at være måske lidt gladere, men det er lidt svært, hvis ens hest bare begynder at gå, uden man har "sagt" det... ;-)
KnuZ *iDa*mAx*

.:.Max R Den sødeste, skøreste og viunderligste pony i verden... for mig ihvertfald!.:.

~Et godt hestemenneske kan høre, når hesten taler til ham,
et stort hestemenneske kan høre hesten hviske
- men dårlige hestemennesker kan ikke høre hesten skriger~
0
0
Svar på denne tråd

jammen....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 00:12
Så skal du HELE tiden være "foran" ham,,, begynde at gå før han selv får den idé , stoppe ham op før han selv synes det er på tide osv.
Ligesom - hvis du har prøvet at have med børn at gøre, man skal hele tiden være foran dem.... sådan er det også med heste.

Hvis han begynder at gå før du har sagt det ,så stop ham! - Evt. bak ham.
Forlang at han bliver stående, og begynd selv at gå INDEN han selv får den idé igen,, hele tiden være foran hesten!
Du vil få hans opmærksomhed på den måde, det er jeg helt sikker på!
Og træn ikke længere end du selv orker at være "fører" i.
Hvis det kun er 10 min. så er 10 gode minutter bedre end en halv time hvor han løber om hjørner med dig.
Drop nusseriet til efter træningen, eller indskærp det til ganske korte intervaller(imens han evt. tygger af munden og ikke et halvt sekund længere), husk hele tiden at gøre noget nyt, inden hesten får den idé at nu skal der ske noget andet..... vær et skridt foran hele tiden.
Indlæg fx. trav hvor du løber og han følger efter, stop uden varsel og forlang han gør det samme osv.... der er masser af muligheder, men forlang hans koncentration og respekt for dig, og forsøg selv at være uforudsigelig :-)
0
0
Svar på denne tråd

sikke da en fræk en
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 21:29
ham din hestebasse. Han er jo uopdragen, men hva? kender vi ikke alle det, du lige beskriver, det tror jeg. Held og lykke fremover.
.
kærlig hilsen Marija
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider