Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

tilridning - for hurtig?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 16:41
Jeg er igang med at tilride en vallak som lige er fyldt 3. Han er 3/4 fuldblod og meget færdig af bygning. Han er dog stadig meget barn af sind. Da jeg mener longe er noget man ikke bør gøre for meget i er han kun blevet longeret et par gange om ugen de sidste på måneder. Han har vænnet sig til sadel, trense/bid og kapsun og lystrer nogenlunde på stemmen. Han er en meget energisk hest der elsker at arbejde. For 1½ uge siden satte jeg mig så op og skridtede rundt for første gang. Fordi han er blevet "kørt" fra jorden af er han allerede meget styrbar (i kapsun) og lystrer godt på stemmen. jeg har så skridtet ham 10 min hver anden dag siden jeg satte mig op og der har ingen komplikationer været. Jeg regner med at han skal begynde at trave engang sidst i marts hvis alt går vel. Er jeg for hurtigt ude?
Han er i hånd næsten hver dag, de andre dage går vi turr, leger i hallen eller bliver præsenteret for farlige ting :-P.

Helle
Smuk... smukkere..... Solli!
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 16:49
Vi plejer at bruge ca. 20 minutter fra vi begynder at longere dem første gang og til de har rytter på første gang. Det er både vigtigt i denne fase ikke at går for hurtigt frem, men på den anden side må den heller ikke kede sig.

Det er bedre at du går lidt hurtigere frem nu, og så giver den fri efter et par uger.

0
0
Svar på denne tråd

Man skal huske
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 18:42
At det er ikke så meget om hesten er "klar" til næste skridt, men også om den har muskulaturen til det.
Ellers risikere man bare at den får ondt i ryggen, og så er den arbejdsglæde spoleret...
0
0
Svar på denne tråd

Næh...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 11:15
Alt afhænger bare af to ting som før nævnt; hesten skal ikke kede sig og hesten skal ikke presses frem til noget den ikke fysisk eller mentalt er klar til.

Min veninde har en fuldblodshoppe på knap 3 år og den har da også lige haft rytter på for første gang. Både i skridt og trav...

Det er forskelligt fra hest til hest hvor meget de kan klare, det afhænger af deres mentale og fysiske udvikling.

Held og lykke med ham

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider