Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Gå lyst??
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 11:53
Jeg har et problem med min 6 års hoppe. Hun mangler gålyst og bæring. Hvad kan jeg gøre??
Jeg får undervisning, men intet hjælper.
Til dagligt rider jeg kun "frem og vente" med masser af halve parader. Nogen ideer til øvelser eller ???
0
0
Svar på denne tråd

rid frem fremfor bæring
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 14:15
Jeg ville nok slække på kravet om bæring og for en tid, ride med færre halve parader, simpelthen for at få dyret frem.
Lægge nogen bomme ud med god afstand , og trave over dem indimellem dressuren, så hun blev nødt til at strække sig.
Lave mange temposkift, og igen , ikke forlange bæring i øgningerne før hun går så meget frem at "der er noget at lave halve parader på".

Lave en del galop indimellem traven så der kommer lidt tempo ind derfra.

Mine råd er baseret på at det er en ret ung hest, og jeg derfor antager at det er en slags usikkerhed der gør det, og ikke dovenskab.

0
0
Svar på denne tråd

Det er så vigtigt
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 07:54
At de ikke kommer til at kede sig. Ud i naturen med hende, så tror jeg bestemt fremad drivet nok skal komme. F. eks rider jeg aldrig mere end dressur 3x ugentligt. Har en vallak som fylder 5 til juni, og han ville kede sig hvis vi hele tiden skulle være i ridehus.
Jeg taler af erfaring her, da vi på et tidspunkt var samme sted. Ingen fremdrift, ingen gang, ingen lyst.

Han mistede gejsten af kedsomhed. Indlagde løsspring, gåture, rideture og en masse afveksling i arbejde over en uge.

Nu har jeg fået min hest tilbage, med viljen til at ville.

Afveksling, og lad hende få lov at strække sig frem uden egentlig at kræve noget lige nu, og den næste måneds tid.

Pøj pøj :-)
JeanetteE & hendes welsh

Shetlænderhingst 2 år til maj med bordeaux hestepas sælges 1500,-
0
0
Svar på denne tråd

tak skal i have.
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 08:36
Tak for de gode råd.
0
0
Svar på denne tråd

klassisk dressur
Forfatter: 
Dato:  26-02-2004 12:29
rid lidt klassisk dressur. læs nogle bøger om det -eks. bent branderups bog "klassisk ridekunst" -og prøv om du kan få fat i (låne) de første to videoer. de handler kun om bæring og afslappet rideglæde hos hesten. men kort fortalt handler det om at lave en MASSE sidebevægelser -altså versader og traversader, for at få bæring, og at turde give slip fortil så hesten kan blive mere løsgjort og får den slækkede tøjle som belønning.
har virket på de 12 rideheste i "min" stald.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider