en kat. 1 pony kan sagtens bære 60 kilo, så vægten behøver du ikke bekymre dig om *S*.
At hun ikke vil i trav er sansynligvis et opdragelsesspørgsmål rent ridemæssigt - altså at hun ikke tager dine hjælper seriøst nok.
Jeg gør sådan at jeg i starten siger "trav", driver lidt med sædet og lægger benene til, hvis dette ikke er nok, tjatter jeg lidt med pisken bagpå, ikke slå, slet ikke ,men et tjat til lige at sige, hallo, jeg mener det.
På denne måde lærer hesten at adlyde de små hjælper.
Galop ville jeg gøre på samme måde faktisk.
Jeg plejer så i starten altid at lave anspringet det samme sted på banen, og i starten er det iorden at hesten accelerer traven inden anspringet.
Det er også nok med 2-3 galopspring i starten, en hest der ikke er vant til at galopere under rytter, bliver nemt usikker og anstrenger sig enormt meget, så bare et par spring i starten er nok.
Man kan efter nogen gange så begynde at øge strækningen, først til en hel langside, og dernæst til hele næste kortside med og måske rundt over midten, det kommer hurtigt når bare hesten oplever succes ved øvelsen (man roser og roser også selvom det kun var 2% af det tilsigtede,,,,, bare den gjorde sit bedste for at forstå hvad man mente *S*).
Ellers kan jeg også helt klart tilslutte mig at det er rigtig godt at gøre hesten fortrolig med galop i terrænet, hvis man har muligheden for det.
Her er ingen hjørner hele tiden og det hele glider lidt lettere.
Men det kan også godt lade sig gøre at indlære det på en bane.
Jeg tror du har ret i at det vil være godt med undervisning, da det lyder til at være nogen lidt generelle ting der volder problemer, men også nogen ting der let vil kunne afhjælpes ved den rette vejledning.
Jeg kender desværre ikke nogen i dit område.
Men i mellemtiden kan man også få utrolig meget ud af at læse bøger om dressur, tage et afsnit/en øvelse af gangen, gå ud og afprøve det på hesten, reflektere over hvad der gik godt og hvad der ikke gik så godt, gå ind og læse det samme afsnit igen, og nu forstå det måske på en ny måde.
Sådan har jeg selv lært rigtig meget.