Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kreative tøjler...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 14:36
Så har man set det med...

Manrem, læder
Varenr.: 4206

En rem som ligger på hestens man. Den ene ende fæstes til nakkestykket i trensen, den anden ende fæstes med 2 punkter til sadlen.

Denne rem hjælper til at lære hesten at den ikke skal bukke. Den er desuden god til ikke øvede ryttere hvis hesten tager hoveden ned mellem forbenene for at få rytteren af.

Manrem

Harbridge træningshjælpetøjler, læder
Varenr.: 434

Siden 1995 har Harbridge tøjlen været en kæmpe succes. Tøjlen hjælper i alle dicipliner og imiterer det perfekte sæt ekstra hænder.

Den får hesten til at øge koncentrationen, og har ved korrekt holdning ingen indflydelse på bidet. Kan fjernes fra gjorden uden at åbne denne.

Harbridge vidunderet...

Det er altså første gang, jeg støder på den slags hjælpetøjler. Kan man håbe på, at det også bliver sidste gang..?

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Det kombinerede man-harbridge-hjælpesystem...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 14:38
Gad vide, om man må bruge begge dele på en gang..? Så kan hesten hverken gå under eller over...

Pragtfuld hjælpemiddel...

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Mod hårde hænder og følsomme munde...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 14:43
Denne her sælger Hööks også i en variant, som de kalder "Soft Correction".

Hårde hænder?

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Det var dog alternativt..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 18:34
De må fluks vises til en af mine "modryttere" på gården, der har en tendens til at udstyre sin hest med alt muligt gøgl. Det ville være noget bedre, om konen investerede sine penge i ridetimer :-(

Vi havde børnetime i går, og der var 5 andre ryttere i ridehuset, hvoraf de 3 red med glidetøjler. Reaktionen fra "mine" børn + deres forældre var "Nej, hvor må de være dygtige" - men nej, det var jo IKKE lige dét, de var.

Desværre er listen af snedige hjælpetøjler nok ikke udtømt, og der skal nok også sidde en Ole Opfinder et sted, der kan finde på noget mere kreativt. En hjælpetøjle kan have sin berettigelse - som en hjælp i en meget begrænset periode. Har man brug for hjælpetøjler hver dag i årevis, er der noget helt galt.

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Bukketøjlen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 19:07
kan da være fiks, men helt ærligt, det er da bedre at ride sig ud af problemerne.
Den anden ting, kan jg overhovedet ikke se hvad jeg skal bruge til? Ekstra sæt hænder. Jeg sidder da ikke med mine hænder mellem hestens ben??

Men ok, da jeg var i udlandet så jeg så også mange interessante hjælpetøjler. Og en alternativ måde til at ligge glietøje på hest.
Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

kreative tøjler
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 20:37
....det værste er at der må være nogle, som køber dem!!!!
0
0
Svar på denne tråd

De finder...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 21:08
...sgu også en indspændingsløsning på ethvert problem (n)
Gid nogle flere ryttere ville ride sig ud af problemerne.
Hvis 'bukke-remmen' spændes for stramt kan hesten jo ikke engang gå korrekt med hovedet uden at spænde, hvis den er spændt bare en smule for stramt...

Bare prisen :-@ Især på den sidste..
Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

♫♪Joooohnny Fuup, Joooohnny FUP :P ♫♫♪
0
0
Svar på denne tråd

kunstigt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 21:50
Det er uhyggeligt hvad der bliver brugt for at gøre det "nemmere".
Men hvis bare der er penge i lortet ikke.....

Det er lidt noget andet, men travheste bliver også nogengange spændt ind både fra oven og fra neden, så de er nødt til at have hovedet ét bestemt sted, da de så skulle løbe stærkere.

Men nu er dressur jo også lidt mere kunst end travsport,,,, uha,, efter MIN mening ihvertfald *G*
Og dér burde alle disse syge hjælpetøjler ikke blive brugt, medmindre helt særlige omstændigheder gjorde sig gældende.
0
0
Svar på denne tråd

Hjælpetøjler..........se artikel
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 22:40
Er noget fanden har skabt.

Jeg kan til nød godtage at man longere en hest med indspændingstøjler(vel og mærket ikke for stramme), da det kan være en god måde at hjælpen hesten til at søge frem og ned på, så den kan komme op og få brugt ryggen.

Desuden kan en chambon på en hest med "flagrende hoved", som bær en nybegynder på ryggen, være en god løsning for begge parter.

Men jeg er stået helt af når ryttere permanent rider med fx. glidetøjler. En ting er hvis du bruger det i en kort periode, simpelthen fordi det ikke på andre måder er lykkedes dig at ride dig ud af problemerne, desværre forholder det sig sjælendt sådan.

Jeg har oplevet heste som kunne nok så finde øvelser som etter changementer osv, men så snart chambonen blev pillet af var den ikke til at få til noget som helst, og i stedet gik den på bagbenene.

Jeg kender sågår en beriderelev, som stort set aldrig rider med andet en glidetøjler på sine heste, og skulle en beriderelev da ikke netop være i stand til at ride sig ud af problemerne? Ja jeg spørger bare.

Den eneste "hjælpetøjle" jeg går 100% ind for, er martingalen(igen ikke spændt for stramt), da den kan redde én fra brække næser osv.

Her er et lille link til en artikel om enmet, taget fra en gammel diskussion om samme emne:
om glidetøjler

En artikel som jeg personligt synes er rigtig god.

Mvh

Cavan

Hvad man ikke dør af, bliver man stærk af

0
0
Svar på denne tråd

Med chance for at
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 22:42
blive pebet ud, synes jeg umiddelbart at den "manrem" ser tillokkende ud til min datters pony.. den er 17 år og gammel rideskolen pony. Hun rider den ca. 1 gang om ugen og når den ikke gider mere kaster den hovedet mellem forbenene og min datter slår koldbøtter ud over halsen............... hvis ponyen var lidt større eller datteren lidt stærkere og mere erfaren ja så kunne naturligvis rides væk, men vil det være så frygteligt at putte sådan en rem på den halve time om ugen hvor min datter gerne vil skridte og trave lidt på sin hest (i naturen ) ???????? Jeg siger at i det her tilfælde hvor ponyen har så meget lort med i bagagen,jeg ville ikke gøre det på en ung hest..
Den bekymrede mor der er bange for at datteren ogiver heste pga. for mange kolbøtter...
Har også prøvet at give hende en kort pisk til at daffe ponyen een på halsen sammen med et bestemt NEJ Meeeen det havde ligesom ingen effekt whatsoever..
Tinne (Duvsen) >o<hagedorn1@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Duvsen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 22:57
Nej jeg synes ikke der er grund til pibe dig nogen steder hen, som jeg skrev i mit indlæg :"medmindre helt særlige omstændigheder gjorde sig gældende."

Det er ofte ældre fejlredne heste der har problemerne, og nogengange tager man sig selv i at overveje om "med ondt skal ondt fordrives".. hvilket det selvfølgelig ikke skal, men hvis du har et helt konkret problem med din datters pony, kunne det selvfølgelig være et forsøg værd.
Jeg synes nu også der er forskel på en tøjle der forhindrer hesten i at bukke og så en tølje der tvinger hestens hoved ned i noget der skal iscenesætte "holdning".

Jeg har også redet med hjælpetøjle. - en martingal, da hesten pga fejlridning havde fået til vane at stoppe op, stejle og smække hovedet op i min næse,,,, så kom der martingal på - i en periode, verden er jo ikke kun sort eller hvid. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Det skulle forbydes
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 02:20
Alt det tingeltangel/totur hjælpemidler som bliver brugt til hestene skulle forbydes, det er min mening om det.
Se din hest i øjnene og du vil se dig selv.
0
0
Svar på denne tråd

bukketøjlen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 09:23
synes jeg er acceptabel! Hvis spændt så løst at hesten sagtens kan sænke hovedet uden nogen indvirken, men at den indvirker nå hovedet ryger helt ved mellem forbenene!
Min kusine som jeg underviser her en pony med samme tendenser som den ovenfor beskrevede. Derudover kan hun knap have ham med uden for hallen hvis der er græs... hun kan simpelt hen ikke holde hovedet oppe!

Helle
Smuk... smukkere..... Solli!
0
0
Svar på denne tråd

Bruger...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 19:49
ALDRIG og vil ALDRIG bruge hjælpetøjler og alt den slags ting... Især ikke de to ting der... Der er altid en grund til at hesten gør som den gør... Og det er for det meste rytterens fejl eller smerter som gør et eller andet..
Knus&kram

*mOzZe*

Hjertet slår gladest når det slår for andre...
0
0
Svar på denne tråd

Kreativt
Forfatter: 
Dato:  17-02-2004 17:04
Nu er jeg ude på ballade igen...... Jeg ved ikke rigtigt med den der bukkerem, men den anden kreative hjælpeting har jeg kendt til i årevis. Hvis ellers jeg har set rigtigt på billedet, er det bare en rem der går fra gjorden og op i biddet, og det smarte ved den, er, at den kun tager fat når hesten tager hovedet op, og ellers gør den ingenting. Den er god til heste der, af den ene eller anden grund, ikke vil søge frem og ned, men går med hovedet oppe. Den virker lidt som en chambon, og som Cavan siger, kan den være en god løsning for en nybegynder, indtil man lærer at ride hesten ned uden. Hvis den er spændt tilpas løst, virker den kun i det øjeblik hesten slår hovedet i vejret, mens det stadig er rytteren der skal ride hesten korrekt bagfra for at få hesten til at gå frem og ned, det er ikke meningen at man skal tvinge hesten i holdning med den
0
0
Svar på denne tråd

pas på her kommer jeg :-)
Forfatter: 
Dato:  17-02-2004 17:53
øhhm søgaard, har du nogle argumenter for at fx. en nybegynder skal kunne få sin hest til at holde op med at bukke uden hjælp af nogen som helst art? det er ikke altid man kan ride sig ud af problemerne.
trist men sandt :-(
jeg skriver ikke dette fordi jeg selv bruger noget. men jeg kan se fornuften i at hvis man har en hest/pony der tager hovedet op og stikker af så tager man fx. chambon/martingal på som midlertidig hjælp. så vil du nok sige at hvis man ikke kan styre hesten/ponyen så må man da bare sælge den. men man elsker jo "krikken" og det er ikke altid man vil have en ny bagefter :-( synd :-(
her er der en lille "strøtanke" fra mig.
hvis det blev forbudt med hjælpe "tingeltangel" hvor mange proff. springryttere ville så komme til stævner? ikke særlig mange...

(y) VERDENS BEDSTE STED: STALD GRAVEN (y)
:-D : Philip: wekend/ferie passe ponyen... :-D
{> Hatting Claus: min dejlige part {>
:-o Rigtige ryttere rider med hjelm :-o
;-D VERDENS BEDSTE RIDELEJR: ØSTERLUND RIDELEJR ;-D
linket til deres hjemmeside er her
0
0
Svar på denne tråd

jeg har aldrig redet med
Forfatter: 
Dato:  17-02-2004 19:54
og kommer hellere ikke til at ride med hjælpetøjler!

Iøvrigt burde disse tøjler ikke hedde hjælpetøjler, men STRAFFEtøjler ;)

Mvh Sofie Iversen

Ejer en super skøn Fuldblodsvallak Star Dancer & er madmor til 4 skønne misser
;-D
http://www.star-dancer.webbyen.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Nå men så
Forfatter: 
Dato:  17-02-2004 21:34
må jeg jo hellere fortælle min 8 årige datter at den gamle rideskole pony hun lige har fået, altså tager hovedet ned fordi hun er en ukompetent rytter der bare skal lære ta ride så godt at hun kan rette op på alle ponyens fejl, ellersmå vi sælge den til en meget dygtig voksen rytter der er interesseret i at ride sådan en pony på 123 cm.. ja det var ærgerligt.. jeg troede det hed hjælpetøjler fordi de kunne hjælpe rytteren men nej, tingene er sorte/hvide og vi er dyremishandlere mod den stakkels pony... Ved I hvad Søgaard,sodasva´rt og I andre søde mennesker, jeg tror sku bare jeg går ud pg åbner leddene, så kan mine heste og ponyer få deres frihed og er fri for den rædselsfulde indblandning fra mennesker som mig... >:-(
0
0
Svar på denne tråd

Duvsen
Forfatter: 
Dato:  18-02-2004 21:50
Der er jo forskellige holdninger om enhver ting, det må man acceptere :)
Selvfølgelig er din 8-årige datter ikke en ukompetent rytter, der er vel ingen der forlanger at så ung en pige skal kunne ride som en prof.
Spørgsmålet er så bare, om man så burde købe en pony, som rytteren på en eller anden måde ikke magter?
Kender ikke noget somhelst til situationen, og tag det IKKE som en kritik, det er ikke sådan ment.
Min holdning er, at hvis man på forhånd VED, at den hest man køber har problemer, som man nok ikke kan klare uden hjælp fra diverse mærkelige midler, så burde man måske lige tænke sig om en ekstra gang inden man købte den.
Her snakker jeg generelt, ikke dit tilfælde, som jeg jo ikke rigtigt kender noget til.

Min pony har også haft den vane bare at stikke hovedet mellem benene og eksplodere i bukkespring og galop. Jeg har også taget turen ud over halsen mange mange gange, nu kender jeg den heldigvis så godt at han har meget svært ved at narre mig mere ;)
Så jeg kender godt problemet, det kan godt gå hen og blive lidt farligt (har besøgt skadestuen engang hvor jeg landede lige under hans ben... 8-))
Hjælpetøjler har jeg aldrig set som en løsning, men jeg er altså også både ældre og stærkere- både fysisk og psykisk for den sags skyld.

Der er i mine øjne ret stor forskel på at man ALTID rider men en stramt indspændt chambon eller bukkerem for den sags skyld, og så på at man bruger den som en sikkerhedsforanstaltning til sin 8-årige datter en gang om ugen!
Det er jo både for hendes og din skyld, vi skal jo helst ikke have nogen tilskadekomne, vel?
Jeg tror det, som de fleste mener er, at det er en dårlig idé at løse alle sine rideproblemer ved at proppe lidt ekstra tøjler på. Og det drejer sig jo mest om glidetøjler, chamboner og diverse andre "se-jeg-kan-få-min-hest-til-biddet" tøjler (hvis de IKKE bruges KORREKT).

En 8-årig pige én gang om ugen på en bukkende pony kan nok godt snige sig udenom den kategori. Jeg mener ikke, at en bukkerem skal være fast inventar på sådan en pony, men jeg kan godt forstå du ikke vil have nogle farlige situationer med ponyen.
Så hvis bukkerem er løsningen, må du jo få sådan en :)

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

♫♪Joooohnny Fuup, Joooohnny FUP :P ♫♫♪
0
0
Svar på denne tråd

Søgaard;
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 08:43
Ville ikke kunne udtrykke mig bedre selv ;)
~Hilsner fra Julie~
- Hyg jer JHN-mennesker!
Mail
0
0
Svar på denne tråd

Søgaard igen;
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 08:47
Tillod mig lige at snuppe en bid af dine kloge ord til min sign. *Gg*

~Hilsner fra Julie~
-Se din hest i øjnene, og du vil se dig selv.
0
0
Svar på denne tråd

Duvsen...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 00:02
Hvorfor i alverden har du så købt den pony til din datter????

Jeg syntes da at det er temmelig mærkværdigt at sætte sin 8 årige datter op på en pony som hele tiden smider hende af... Efter min mening er det temmeligt uansvarligt!

Og så er jeg stor modstander af at børn skal lære at ride med "hjælpe"tøjler. Hvis du - eller andre - viser deres børn fra starten at det er ok så vil de også bruge dem senere hen.

Indspændingstøjler er noget fanden har skabt!
0
0
Svar på denne tråd

Kære Ciller
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 00:36
Jeg føler mig overhovedet ikke forpligtiget til at forsvare mit køb af omtalte pony..meen ponyens liv er blevet væsentlig forbedret efter vi købte hende. Jeg taler om en gammel forvreden rideskole pony der har tillært sig rigtig mange "unoder", men jeg synes faktisk hun fortjener en ny chance. Datteren triller ikke mere af nu men er kommet så langt at kunne "slå" den på siden af halsen og sige NEJ. Jeg har end ikke købt halsremmen endnu, men synes det kunne være spændende at diskuterer evt. brug af en sådan, da jeg også de første 25 - 30 år af mit liv havde samme sort/hvid mening om tingene som du....
Men selvfølgelig vil jeg hellere diskuterer med saglige mennesker end med een som dig der farer i flint og dømmer mig ud fra ????
Så Ciller prøv igen eller spring denne tråd over - der er så rigelig med brok-tråde på dette site..
0
0
Svar på denne tråd

Forskel på hjælpetøjler
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 11:19
Jeg synes Ida har fat i en god pointe. Som udgangspunkt skal man naturligvis ride sig ud af problemerne og man skal (min mening) aldrig bruge hjælpetøjler for at det skal "se bedre ud".

Hvis man tager Duvsens pony. 123 i stg, 17 år, gammel rideskolepony med alle dertil hørende unykker. Bliver brugt ca. 1 gang ugentligt, til let skridt og trav i skoven af en 8-årig pige. Resten af ugen går den og nyder sit otium, langt væk fra rideskoleryttere der flår den i munden og bumper den i ryggen 2-3 timer dagligt.
Jeg kan ikke se, hvordan en bukkerem på en sådan hest kan være skadelig. Remmen skal naturligvis monteres således, at hesten fortsat har bevægelse i nakken, for at kunne holde balancen, men også således at hesten forhindres i at hive rytteren af. Alternativet Duvsens og mange andre ponier kunne være slagteren...

At kunne se en fordel i at bruge en bukke eller en stejle rem i et givent tilfælde, er ikke ensbetydende med, at man samtidig anerkender typer af hjælpetøjler, der har til formål at få hesten tvunget i holdning. Ligesom det heller ikke betyder, at man bifalder brug af en bukke eller stejlerem i en anden given situation.

Verden er ikke sort-hvid.

Ha' en hypper dag ;-)
Diane

Fremgang bygger ikke på de kundskaber du har, men på hvad du kan bruge dem til.
----------------------
Jeg leder efter min gamle hest, Coco's Løvstjern, se efterlysning og billeder her
----------------------
Har du hørt om den store HN fest, der afholdes 5. juni 2004 i KBH? Ikke? så kig her
0
0
Svar på denne tråd

Hjælpetøjler
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 13:11
Jeg er modstander af hjælpetøjler til en vis grad. Jeg synes ikke der ville være noget i vejen for at Duvsen prøvede bukketøjlen på sin datters pony. Men jeg ville kun anbefale det i yderste nødstilfælde!

Jeg har erfaring for at hjælpetøjler faktisk gør problemerne værre. De gør hesten ufølsom, og smider den på forparten, da der ikke er nogen rytter til at drive hesten korrekt frem. Så egentlig er longering og ridning med indspænding og hjælpetøjler spild af tid. En undtagelse KAN være martingalen i visse tilfælde. Tit når man tager martingalen af igen, begynder hesten forfra med sine unoder, også er man ligevidt. Alle de problemer man forsøger at løse med diverse hjælpetøjler, kan ALTID løses ved korrekt ridning, medmindre hesten har en skade. Jeg har oplevet det gang på gang, men det kræver en væsentlig større indsats og kyndig vejledning, end bare at putte en hjælpetøjle på.

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

Tak Diane
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 13:19
Så velformuleret kan det skrives.... (y)
0
0
Svar på denne tråd

Tinne...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 10:04
Hvorfor rider hun den kun en gang i ugen..?

De ponyer / heste, som har fundet fidusen i at slippe af med deres problemer, kan vel egentlig ikke siges at være uintelligente. Det løser jo deres problem, når de slipper af med rytteren.

En lidt slående observation, man ofte kan foretage ved garvede elevheste er, at de opfører sig yderst eksemplarisk, når rytteren er tilstrækkelig rutineret.

Min søster har fx arbejdet og undervist på rideskole, - her kunne elevhestene vippe ungerne af, så hurtigt som de kunne komme op. Så snart underviseren satte bøjlerne ned, så gik de, som havde de aldrig lavet andet. :)

Smart hest, hvis du spørger mig. Det fratog jo nemlig underviseren alle muligheder for at korrigere unoderne.

Min egen bukker også - men eftersom den aldrig bevidst har afmonteret en rytter, så går jeg ikke udfra, at den forsøger at få mig af.

Skulle man løse problemet med din datters rodeohest, skal hun nok ride den oftere og mere seriøst. Du kan ikke forvente, at en hest, som kun bliver redet en gang om ugen, ikke vil vise en vis form for livsglæde i skoven (min gør i terrænet - og hun bliver redet dagligt.)

Det gælder nok om at få redet pigen ud af problemerne - simpelthen ved at beskæftige ponyen og lære pigen at ride den ud af problemerne. Lyder nok lettere, end det er, men jeg tror ikke, at en rem kan løse nogen problemer.

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 16:21
Jeg begynder at forstå alle de mudderkaste tråde der findes herinde. man sidder herhjemme og får lige en tanke, skriver en besked og vupti bliver den afkodet af 2000 forskellige mennesker...

Hej Mette og alle i andre !
Jeg har bare ikke formuleret mig ordentligt og tænkt på at der er langt imellem spørgsmål og svar på sådan en side her.. Så undskyld forvirringen...

Min datter rider den slet ikke hun sidder bare og bliver transporteret rundt i naturen og det går helt fint i alle 3 gangarter... Problemet er når vi går i hallen og jeg vil lære hende at ride SÅ gør ponyen nemlig som du beskriver.. Jeg er udemærket klar over hvorfor den gør det. datteren har bare ikke chance for at lære noget når hun skal bruge al energien og tiden på at holde hovedet oppe på hende. Totte bukker IKKE hun hiver bare hovedet ned mellem forbenene...
Hun bliver derfor kun "redet" 1 gang om ugen men bliver brugt flere andre gange, f.eks på tur i skoven, op til veninden i grime. græsseture osv. Ponyen har været mishandlet tidligere og har svært v at stole på mennesker, min datter og hende kommer så fint ud af det med hinanden. Ponyen har det som blommen i et æg her bortset fra den ene halve time om ogen (max) hvor der bliver krævet af hende at hun skal blive på hovslaget og gøre hvad min datter fortæller hende (med sine hjælpere). Da hun er meget klog og har gået med både nybegyndere og øvede rytter ved hun udemærket godt hvad det handler om, og her er det så at jeg tænkte og skrev at sådan en halsrem MÅSKE kunne være en MIDLERTIDIG løsning, bare for at give datteren en chance.... Hun går selvfølgelig til undervisning på den lokale rideskole en gang i ugen.Min datter er vokset op med heste og er ikke en total nubegynder men har ikke armkræfterne til at holde ponyens hoved oppe. Jeg har selv sat mig op på ponyen en enkelt gang og ja uha så er der da ikke en grænse for hvor fint hun kan gå hahahaha. I behøver ikke komme med flere kommentar, tak for dem der er kommet og jeg prøver lige at tænke før jeg skriver igen :-D
0
0
Svar på denne tråd

Diane og Tinne
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 21:03
Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv.

1.
Hjelpetøjler bør ikke bruges som "se-mig-jeg-kan-ride" udstyr. Men kan i enkelte tilfælde være midlertidige løsninger på den ene eller den anden måde (og aldrig for stramt).

2.
Der er bare ikke plads til en hurtig tanke her inde. Man skal straks pilles ned...

Da jeg første gang svarede på en tråd her inde blev jeg straks hevet ned - jante-lov mig her og der og alle vegne. Det var ret ubehageligt.

Håber på at møde flere som jer her inde, det ville være rart.

Vh. Tine, Stald ES ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  27-02-2004 19:29
Som flere herinde nok ved, så er jeg IKKE imod brugen af hjælpetøjler, så længe de bruges korrekt, med omtanke og rigtigt. Det vil sige, at man - efter min mening - godt kan ride med hjælpetøjler ind imellem, hvis man har et problem, som man ikke umiddelbart kan ride sig ud af. Jeg synes absolut ikke om de ryttere der spænder deres hest totalt ind med fx elastkchambon eller glidetøjler, det er ikke sådan hjælpetøjlerne skal bruges. De skal bruges som en HJÆLP til at komme videre, hvis man "sidder fast" i sin træning.

Duvsen: jeg synes det ville være en god idé med en manrem til de datters pony! Så kan hun lære at ride ponyen bedre, mens hun bruger den, og inden længe er den ikke længere nødvendig.

Vrinsk fra Lilar.
Nobody is perfect - I'm nobody ;-)

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
0
0
Svar på denne tråd

Øv....øv..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2004 21:16
Nu troede jeg lige at den ultimative "antibukke- løsning" var opfundet.

Men helt ærligt - hvilken hest kan ikke gøre dette:

Og der hjælper den manrem vist ikke meget.

/Mia.
Reality is a crutch for those who can't handle drugs..
0
0
Svar på denne tråd

Manrem=græstøjle??
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 09:39
Under navnet "græstøjle" har jeg tilsyneladende kendt til (om ikke anvendt) man-remmen i omkring 25 år.
Gammel nyhed, med andre ord.

(græstøjle, fordi den forhindrer en uopdragen hest i at græsse med uøvet, handicappet og/eller udygtig rytter på.)

Jeg MÅ indrømme, at jeg også i nød og betryg kunne have fundet på at sætte en sådan "græstøjle" i nakken på Sanne-Panne, om ikke Ida i sin tid selv havde fundet en anden måde at løse problemet "stærk-og-ilter-gammel-toer-pony-med-beton-mund-flår-8-10-årig-piges-hænder-til-blods-ved-kraftigt-ryk-i-tøjle-når-der-rides-imod-et-spring-eller rides i naturen-i højere-tempo-end-skridt".

Hun løste problemet ved kun at holde i "snippen" af tøjlen og så lade ponyen (som er gammel mesterspringer) selv taksere, sætte af og bestemme tempo. (højt)

Der drejes udelukkende for schenkel og vægthjælp og man må tilsyneladende finde sig i at ponyen foretrækker at springe med hovedet i højde med forknæeene eller lavere.

Ulemper??
Ingen, udover en ridelærer, som skiftevis slår sig på lårene af grin, lukker øjnene for ikke at se de forventede katastrofer OG river håret ud af hovedet i totter over stilen (lav, lang og lynhurtig)

Med andre ord:
Ved kombinationen lille og blid rytter kontra stærk og dreven pony med kraftig og lavt ansat hals, så kunne jeg godt fristes af en veltilpasset manrem.

(veltilpasset=en der først "virker" når ponyens mule når ned omkring knæhøjde)

med venlig hilsen
atengstedt

Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd

Det var dog
Forfatter: 
Dato:  01-03-2004 21:54
som 7 17 sådanne tøjler har jeg ALDRIG set :-( og den der man-anti-bukke-tøjle-ting holder da vidst ikke i byretten.... ;-)

Céleste
If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider