Ja jeg vil også sige undervisning.
Når du spørger som du gør, så tror jeg ikke det kan forklares fyldestgørende på skrift.
Det er ikke tøjlerne der får hesten til at "gå ned med hovedet", så det er godt du ikke har brugt dem, det er nemlig særdeles ødelæggende for en unghest at opleve at blive hevet ned med tøjlerne.
Faktisk har det ikke ret meget med "at arbejde med biddet" at gøre, når en hest går i holdning.
Når en hest går "ned med hovedet" på den korrekte måde, er det hele hestens krop som bevæger sig anderledes end hvis den har hovedet oppe.
Den træder ind under sig med bagbenene, den løfter ryggen - og bliver dermed meget nemmere at sidde ned på, og den samler sig under rytteren og kan dermed rides, føres og styres med meget letttere og mere fintmærkende hjælpere, end man ellers ville være nødt til at anvende, - og alligevel med et langt bedre resultat.
Kort sagt, det bliver meget lettere og mere fornøjeligt at ride - for begge parter.
Der er således tale om et stort og fintfølende samarbejde hest og rytter imellem, og man kan sagtens trække hovedet ned på hesten så det for den ukyndige ser "godt ud", men hvis hesten ikke er REDET ind i holdningen, får man ikke alle de andre goder med som jeg lige har nævnt, og det er jo spild af resourcer og lidt ærgeligt.
Derfor vil jeg råde dig til at få undervisning.
Der findes også mange gode bøger om det, det er altid godt at læse teorien bag også, og gerne beskrevet af flere forskellige forfattere, da det er forskelligt hvordan man forstår tingene.
Johannes Sørensens bog "dressur" er god, jeg har selv brugt den en del, og der findes også mange andre gode bøger om emnet.