Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

HVordan får jeg hesten til at neje?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:28
...jeg har lige været inde og se Noble Hors Gala Show og set heste neje for publikum. Hvordan får man sin hest til det? Jeg ´bruger en del tid på at lege med min hest i ridehuset, hvor den er løs og vi render efterhinanden og hvor jeg får ham til at gøre forskellige ting. Det har vi det utrolig sjovt med og dressurridningen bliver meget lettere af det. Hesten er helt ung og derfor meget legesyg og lærenem. Men ...det var det med at få ham til at neje for folk. Hvordan gør man det - er der nogen der ved det?

Bedste hilsner
Christina
0
0
Svar på denne tråd

måske kunne dette hjælpe.
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:43
du tager en godbid bare et eller andet sætter dig på knæ lige ved siden a forbenene og rækker godbiden ud mellem forbenene på ham sådan så han for øje på den også trækker du den stille og roligt længere ind uder maven men ikke for langt og så bukker han. Når du har gjort det en masse gange så prøv uden godbid og gør han det så giv ham da en godbid når han rejser sig op.! og sådan kan du gøre det svære og svære....tro mig det skal nok komme min hest var 6måneder om at lære det men nu skal jeg også kun pege på hans forben så bukker han.....
0
0
Svar på denne tråd

Lokkemad
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 09:24
Lokkemad er altid godt.
Jeg har også lært Mulen det ved at give ham en godbid ud mellem forbenene, men pas på at du ikke trækker godbidden for langt ind mod maven.

Mulen er meget madglad, så jeg skulle kun vise ham det to gange, så havde han fattet, at hvis han nejede, så fik han en godbid. Ergo begyndte han at neje umotiveret, når jeg f.eks. skulle til at stige op o.l., så vi holdt en pause med det. Når jeg har ham løs i ridehuset, skal jeg bare stille mig på siden af ham og ligge armen over ryggen på ham, så nejer han.

Nogle heste fatter det lynhurtigt men med andre kan det selvfølgelig tage lang tid!
0
0
Svar på denne tråd

Det tager fem minutter
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 10:27

Melody lærte at neje på fem minutter.

Vi brugte den metode, som er beskrevet så godt af fckgirl.

Hun var ca. 1½ år, da Leif lærte hende det.

mvh

Bente

stutterihoejly, som kan lide alle heste uanset race, ej raceren, størrelse og køn! (y)
0
0
Svar på denne tråd

Min hest
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 10:31
nejer når jeg løfter benet på den og trykker på hendes bringe, så gør hun det lige så fint.

rikke
0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 12:18
Tusind tak skal I have - jeg prøver!

bedste hilsner

Christina
0
0
Svar på denne tråd

Har forsøgt...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 13:20
-med min, men den er ikke madglad nok! Hvis den ikke lige kan nå godbidden, så giver den bare op!
Den har i forvejen lidt svært ved at koncentrere sig om den slags... :-)
Tine
0
0
Svar på denne tråd

En venlig advarsel
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 12:50
Det ser vældig sødt ud når hesten nejer, men det er en øvelse, der skal anvendes med forsigtighed idet, der er tale om en underkastelse fra hestens side, så det er ikke ligefrem befordrende for dens selvtillid.

Så lær hesten øvelsen, men brug den med omtanke.

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd

det kan...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 15:48
... blive lidt nemmere hvis du, inden du gør det fckgirl skriver. lige tage det ene forben og tag det lidt længere frem end det andet så har den ligesom "stillingen"... sådan lærte jeg Philip det.

(y) VERDENS BEDSTE STED: STALD GRAVEN (y)
:-D : Philip: wekend/ferie passe ponyen... :-D
{> Hatting Claus: min dejlige part {>
:-o Rigtige ryttere rider med hjelm :-o
;-D VERDENS BEDSTE RIDELEJR: ØSTERLUND RIDELEJR ;-D
linket til deres hjemmeside er her
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider