|
|
| Kørsel med shetter i sulky |
|
|
Jeg har lige erhvervet mig en sulky til min minishetter på 86 cm. Den er en smule bred til hende virker det som om. Når stængerne sidder i stropperne, sidder de ca. 5 cm fra hendes krop. Er det ubehageligt for hende?? Det virker ikke sådan. Hun trækker den fint med mig i. Der er ca. 80 cm fra hendes bagben og hen til sædet. Et det meget almindeligt??
Se billede både af pony og sulky på min præ.
Knus Heidi.
"Rigtige kvinder, dyrker deres heste hver dag!" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej heidi |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
08-02-2004 08:48 |
|
Det du beskriver lyder fint. det er godt nok en del år siden jeg selv kørte hestevogn, men en af vores små køreponyer var også lidt lille. Han havde også lidt luft imellem stængerne og selen. Det ville være fint med et billede af ponyen forspændt sulkyen for så kan jeg bedre vudere om sulkyen og selen sidder korrekt på ponyen.
Hvis du får sådan et billede på din præsentation kan du lige skrive en lille besked til mig, så skal jeg nok tjekke det.
God tur. imc
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Heidi |
|
|
Jeg har lige spurgt eksperten, han siger at hvis sulkystængerne bliver bundet fast til selen, så sulkyen ikke kan køre for meget frem og tilbage i forhold til selen, skulle det ikke være noget problem.
Ang pladsen fra bagbenene hen til sædet er også ok, det må ikke være for kort, så hesten kan ramme sædet med bagbenene ( der må under ingen omstændigheder være noget der kan rammes af hestens bagben da der i så tilfælde er stor risiko for at den " løber løbsk")
Så hellere for meget plads end for lidt, det eneste er at vende radiusen er lidt større.
Men ellers så held og lykke med projektet.
Venlig hilsen
Yankee
Er du til fart og fest så er travere bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet