Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

narestreger
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 18:02
jeg ved at jeg har skrevet ofte om min skøre hoppe! men jeg vil altså have noget ordentligt ud af hende, på en ordentlig måde... ikke noget med vold og magt!

jeg træner noget HMS, men bruger det mest i det daglige omfang med hesten!

et af problemerne er, at når vi f.x. rider ned til stranden(som er ca.40m fra stalden) har hun tendens til at blive fræk. hun stopper op og bakker når jeg beder hende om at gå frem. så kan hun finde på at stejle og stive sig af i nakken og så løbe ad helvede til hjem ad, vis jeg ikke får holdt imod når hun stiver sig af. hun kan også finde på at stejle RIGTIG højt.

mit andet problem er, når vi rider. så kigger hun bagud (hjem) og prøver hele tiden at vende hjemad, gå i en meget irriterende slangegang og.lign. hun kan sagtens finde på at stoppe når som helst, hvor som helst. dette har hun gjort siden jeg fik hende, også da jeg red hende hen til manden, som skulle køre hende hjem for mig, det er bare blevet lidt værre. prøver hun mig af eller hvad? jeg har ofte lyst til at knalde hende en med pisken. og det er ikk sjovt:O(

hun kan også finde på at stikke af, så jeg IKKE får stoppet hende igen.

har i nogle gode råd til et eller flere af mine prblemer, så ville jeg blive meget meget glad hvis i skrev!
det skal lige siges at jeg bor på Færørene og har ikkee adgang til prof. træning eller ridebane:O(
tak på forhånd:O)
0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 19:46
Hej Michell!
nu er det lidt svært, når man ikke kan se hende
gå, men prøver alligevel! ;-)
Måske er det fordi at hun er nervøs eller usikker.
Prøv at lægge mærke til om hun går stivt, eller afslappet. Prøv at tale beroligene til hende,
og husk at rose hende når hun går godt og afslappet fremad.
Hvis hun er afslappet, og du kan mærke at hun ikke
er nervøs,og du er 100% sikker på at hun laver pjat, kan du prøve at tage martingal på hende.
Der hjælper dig med at holde hendes hoved nede.
Det er rigtig godt at du laver HMS med hende.

Du kan også prøve at gå ture med hende....
altså du går med hende den samme lille vej, f.eks.
et godt stykke vej ned til stranden og tilbage igen.
Det gør du indtil hun er helt afslappet, og du ikke har nogle problemer med hende.
Så kan du så begynde at tage hende med på længere ture, indtil hun er afslappet, hvorend du tager hende hen, både på ryggen og ved hånden.

Håber at det hjælper! :-)
KnuZ *iDa*mAx*

.:.Max R Den sødeste, skøreste og viunderligste pony i verden... for mig ihvertfald!.:.

~Et godt hestemenneske kan høre, når hesten taler til ham,
et stort hestemenneske kan høre hesten hviske
- men dårlige hestemennesker kan ikke høre hesten skriger~
0
0
Svar på denne tråd

Tilvænning og tillid.
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 21:21
Det tager tid for en hest at få tillid til sin rytter - for nogle længere tid end andre.

Jeg ville også starte med at gå ture med hende, så hun kan få lov at kigge sig lidt om, og evt. få en græstot.

Du skal jo også lærer at stole på hende, og være sikker i sadlen. Når man er usikker og stiver sig, ja så bliver hesten det også. Mange nervøse ryttere samler deres tøjler meget kort op, når de ser noget farligt - og det er jo ligefrem et signal til hesten om, at nu sker der noget farligt meget snart.

Rid med halvlange tøjler og lad hesten se på det den er nervøs over samtidig med at du rider fremad med sædet. For nogle hjælper det at fløjte eller småsyne eller sankke, så bliver man ikke så spændt i kroppen.

Det ville være en god ide, hvis du kunne ride tur sammen med andre, da heste i flok går bedre sammen.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Staldklæber
Forfatter: 
Dato:  08-02-2004 07:56
Der er faktisk noget man kalder en staldklæber, og det er, ligesom fx. krybbesætning, en handelsfejl.

0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  08-02-2004 16:05
for jeres råd:O) jeg vil prøve dem alle
0
0
Svar på denne tråd

martingal
Forfatter: 
Dato:  08-02-2004 18:16
Jeg har for et par år sidden puttet en martingal på en hest som godt kunne finde på at løbe osv. Den flippede helt ud , gik sidelæns og baglæns...

dancer som jeg rider har martingal på når vi springer. Det ligger også til hende at stejle, og til tider MEGET højt. Martingalen forhindrer hende ikk i at stejle. Til sidste stævne stejlede hun mig af, og dr havde hun martingal på. Ved hun stejlede højt for jeg gled ned over bagparten og landede på benene. Så højten bliver heller ikk mindre..

Jeg bruger martingalen så hun ikk slår hoved op i mig...

Hilsen Sandra

Misund aldrig min tilsyneladende lykke! Du kender ikke mine hemmelige sorger..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider