Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

ingen respekt..!!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2004 15:54
JA som sagt har min hest faktisk ingen respekt for andre end sig selv.... Går når det passer ham, løber når det passer han, stejler når det passer ham, ja gør i det hele taget som det passer ham...!! :{-(
Og det er jeg virkelig ked af for jeg vil meget nødig af med ham, da jeg ved hvor sød han kan være... {>

Nogle der har nogle gode råd..??

Måske kan komme og give mig en hjælpende hånd...??

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig..!!

Den bekymret Mai.. ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Få noget hjælp
Forfatter: 
Dato:  28-01-2004 17:58
Sørg for at få noget undervisning på din hest, af en kvalificeret underviser.
Det er vigtigt at du korrigerer ham med det samme, han er uartig.
Det er vigtigt at han forstår lige fra starten at det er dig der er bossen.
Ellers kan sådan en hest blive rigtig farlig at have med at gøre.
Hvis du ikke kan få styr på ham, må du sælge. Der er ingen grund til at risikere liv og lemmer.
0
0
Svar på denne tråd

ikke sjovt
Forfatter: 
Dato:  28-01-2004 19:41
men du bliver nød til at sætte dig ned og tænke pædagogisk:
- hvad kan/vil jeg acceptere?
- hvad kan/vil jeg IKKE acceptere?

Når han overtræder det, du ikke vil acceptere, såvel med som uden rytter så skal hammeren falde. Han skal øjeblikkelig vide, at det var forkert.

Nu ved jeg ikke at hvilken type hest han er. Nogle heste er det nok at hæve stemmen overfor. Hvis din hest er så respektløs, som du skriver, kan jeg forestille mig, at han ikke sådan lige er at "sætte på plads". Så må du altså for en periode tage hårde midler i brug.

Da jeg ny hest sidste år var min gamle hest sådan en der var meget opmærksom på om jeg var "gal i tonefaldet". Min nye hest rokkede ikke med et øre pga stemmen. Han bed mig et par gange, og det var først en dag jeg blev så sur over, at han ikke rigtig reagerede på min skæld ud, at jeg simpelthen slog ham over mulen 2 gange indtil jeg så, at han reagerede. Han har aldrig gjort det siden, og er siden hen blevet langt mere opmærksom på mit tonefald, og det vil også ske med din.

Endvidere vil det være en fordel at se på hans foder. Han får måske for meget eller for energifyldt foder til det arbejde han laver p.t.???

Held og lykke med det. Det er ikke nogen sjov proces og hvis han er meget slem, vil du sikkert hele tiden skulle sætte ham på plads, men hold ud så bliver det hurtigt bedre.

Hilsen Bettina ;-D

Nye billeder af Pirello i min præsenstation pr den 25/1-04
0
0
Svar på denne tråd

sætte på plads
Forfatter: 
Dato:  28-01-2004 20:56
Jeg ville nok aldrig slå en hest i hovedet. Hvis det skal være så er det nok bedre med et klask på bringen. Heste er meget følsomme over for deres hoved og kan blive sky/bange af det.

Men det er klart at der må gøres noget...undervisning er også mit primære bud, dertil er konsekvens meget vigtigt, som Bettina ellers også nævner.

Held og lykke

Else-Marie
0
0
Svar på denne tråd

det kan ikke siges nok...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2004 21:13
hej Mai.

du skulle prøve dig med horse men ship, 7 games. det er den bedste måde at lære din hest at respelktere dig på. du leger det ind og der kommer nogle reaktioner fra din hest hvor du til tider vil tænke at den er dum. men det er den bestemt ikke, du lære hestens spille regler og den trosse dig til du viser den grænserne. der efter vil den respektere dig.
jeg vil foreslå dig at du får undervisning i det, så du lære det rigtigt.

hilsen Dorthe.
0
0
Svar på denne tråd

Else-marie
Forfatter: 
Dato:  28-01-2004 22:08
Bare lige til orientering så slår jeg normalt heller ikke i hovedet. Men ser hesten nærmest ud som om det rager den en fjer, til trods for skæld ud og klap på halsen/bringen. Ja så får den altså en over mulen.

En hest bliver ikke hovedsky af et klask over mulen kun ved gentagelser. Næste gang kunne det jo være han bed til og så ville jeg helst ikke se, hvordan min arm ville se ud.

Men man skal selvfølgelig vurdere det udfra hver enkelt hests sind.

Hilsen Bettina ;-D

Nye billeder af Pirello i min præsenstation pr den 25/1-04
0
0
Svar på denne tråd

Horsemannsship
Forfatter: 
Dato:  29-01-2004 08:36
Kære Locust.
Lad endelig være med at slås med din hest,den er jo meget stærkere end dig. Jeg har været inde at kikke på din præsentasion, og det er en meget smuk hest du har.
Måske fuldblod?
Det første du skal lære din hest er, at den kun må komme ind i dit personlige rum, hvis du giver lov. Når du trækker den skal den gå bag dig, stoppe når du stopper, dreje når du drejer o.s.v.
Der findes gode bøger om emnet f.eks Hemflings "At danse med heste"
Jeg synes bare den bedste måde at lære horsemannsship på, er ved at tage på et grundkursus i Parrellies system. Du kan tage din hest med, eller du kan tage med som tilskuer. Det sidste er ikke så dyrt, og man kan lære rigtig meget også på denne måde.
Du kan kontakte Annette P. Sørensen tlf.59261056, hvor du kan høre mere og melde dig til kursus. Jeg ved at der er et grundkursus i Mørkøv til februar.
Mange hilsener fra Lone.
0
0
Svar på denne tråd

horsemanship nu
Forfatter: 
Dato:  29-01-2004 10:28

Hej Mai,
med Lone, Dorthe mm
du bliver nødt til at lære at forstå din hest og aller mest dig selv - hvad du gør og ikke gør der får din hest til at reagere sådan.

Det er også meget svært at arbejde og trene en hest når hesten kan mærke på dig at du selv er lidt irriteret og lidt træt på at tingene ikke virker.

ved horsemanship trening - 7 games eller Joy Blanch eller andre undervisere i kroppsprog kan du lære og lese "hvad hesten siger" og hvad du "siger til hesten" med dit krops sprog som du ikke er helt klar over nu.

prøv at skrive til Gitte Naldal eller Joy Blanch eller Ute Lehman
invester i tid og penge til et kursus - det vil hjælpe dig i al framtid og du vil kunde nå meget lengre i dressuren ved at få et kursus i kommunikation med din hest.

Hell og Lykke

mvh stina
0
0
Svar på denne tråd

At knytte bånd.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2004 16:22
Hej mai

Jeg har selv haft det samme problem med min new forrest pony, han var sød nok i stalden men så snart jeg satte mig på ryggen af ham flippede han, selv når jeg bare trak ham kunne han finde på at slide sig løs og stikke af. Jeg tænkte meget over problemet, og fandt frem til at at hverken respekterede mig eller stolede på mig, han var simpelthen bange for at jeg ikke kunne passe på ham. Jeg havde hørt om en metode der bringer hest og rytter tættere sammen og den vil jeg anbefale dig. Det du skal er at knytte bånd med din hest. I det store og hele meget enkelt, giv ham longe på, og lad ham gå frem i skridt og trav, men brug IKKE pisk, du skal så holde øje med hans hovede, øre og mund, første tegn er at han vender sit inderste øre mod dig, han siger nu jeg hører hvad du siger til mig, så sænker han hovedet ned til jorden, ( det er forskelligt hvor meget og hvor længe hestene sænker det, det variere fra hest til hest) det betyder jeg vil egentlig gerne stoppe nu, efter det begynder han at bevæge munden op og i han tygger, det betyder jeg vil gerne være din ven, nu skal du sætte dig ned og vente, her er det så meningen at hesten af sig selv skal komme ind til dig, og du skal ae hele hans hovede (det største tegn på tillid en hest kan vise dig) rejs dig op og gå rundt med longen løst efter dig, hvis han følger dig lige i hælene er målet nået, og du har vundet hans venskab.
Dette er noget jeg gør et par gange om ugen, resultatet er at jeg nu har en meget samarbejdsvillig hest, eneste problem er at det kun er når jeg rider ham:-)

Held og lykke

Andrea
0
0
Svar på denne tråd

Konsekvens...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2004 16:49
Hajsa...

Har også engang haft med en MEGET besværlig, ja næsten umulig hest, at gøre... han var næsten helt tabt, men lige som med børn har heste brug for faste rammer... ikke dermed sagt at man skal rende og råbe og skrige hele tiden, men de vil automatisk søge grænser og det er vigtigt at vi som ryttere gør dem den tjeneste at sætte de grænser! -og holde ved dem. De vil ind i mellem prøve at bryde ud, men lader man dem gang på gang få deres vilje ender man op med den slags "umuliguser" som ikke er til at styre.
Børn bliver jo også helt vilde i deres søgen efter grænser og går til sidst til yderligheder hvis de ingen finder... ja det gør vi vel alle, og er fuldt ud over bevist om at det er det samme med heste. Grænser skaber også trykhed og sikkerhed, for jer begge.

Pøj pøj med det... det kan godt være en hård kamp!

Reedtz

Heste elsker pige!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider