Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hjælp-genoptræning...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2004 20:13
I starten af december måned skulle jeg til et stævne. Da vi så kom der oppe opdagede vi at min pony Chena var halt, så vi blev nød til at køre hjem. Ti dage efter var benet ikke blevet bedre, så vi ringede efter dyrlægen. Han sagde at det tog 2-3 uger, så ville jeg kunne ride hende, men så kom hun på fold og det blev vere igen. Tre uger efter dyrlægen havde været kom han igen (i fredags d. 16.01.04). Nu skal Chena have to uger pause, så er benet total klar igen. Jeg har fået at vide af dyrlægen at jeg skal skridte den første uge på hende, men derefter:... hvordan og hvormeget må jeg ride hende???
t (y)
:-P
(i)
Det er aldrig hestens skyld,
men rytterens egen fejl...

Tænk dig lige om, inden du hel raster ud...
;-)

Louise og Chena

www.DSAH.dk
www.troelstrup.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt......
Forfatter: 
Dato:  20-01-2004 21:11
genoptræningsprogrammet fra netdyredoctor.dk
enoptræningsprogram

Mange synes, at sådan en lang genoptræning er helt hen i vejret. Men jeg foretrækker, at min hest kan holde til de ting jeg ber den om - også om 10 år. Så er sølle 12 uger jo ikke lang tid.

Nærlæser man dyrlægens forklaring om, hvornår led, sener og ligamenter er klar til belastning, ja så kan man godt forstå at det går galt for mange i genoptræningsperioden - for "hesten skal jo bare ud at lave noget nu den ikke er halt/syg" !?!

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  22-01-2004 11:58
min hest måtte genoptrænes i sommeres efter en ledbehandling, pga halthed.
den stod stille i ca 1 mdr også fulgte jeg et program der minder meget om det chartotte henviser til.. og jeg kan kun sige til dig at det har effekt!..
bare husk på at det skal tage den tid det tager!.. mange synes deres hest er ren gående igen også rider de bare som de plejer DUM ide!.. giv din hest tid!.. mange mener det er kedeligt. men hvorfor skal det være det?.. ta en veninde med så kan i snakke imens .. eller snak med din hest.. brug tid på den.. det giver jer også et super forhold...og du skal tænke på at jo mere tålmodig du er.. dets bedre resultat opnår i.. og du slipper for at skulle starte forefra pga endnu en halt hed...

og meget vigtigt!!.. husk at træne alle de "alminde" øvelser rigtig godt igennem!!.. inden du begynder på noget der bare minder om at springe!!!

god fornøjelse!!!

ps. min hest har IKKE været halt siden!!
0
0
Svar på denne tråd

genoptræning
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 00:47
Jeg er en af dem som synes genoptræningsprogrammet på netdyedoktor er ret langt. Har ikke prøvet det, men har fået udleveret et af min egen dyrlæge somjeg har brugt til de skadede heste jeg har skulle genoptræne, og alle er kommet fint i gang. Hvis du vil have det kan jeg godt maile en kopi til dig.
0
0
Svar på denne tråd

TAK!!!
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 09:36
Jeg er meget interreseret i dit programm.
LouiseChena

Jeg synes faktisk også at det var et langt programm. Da jeg købte hende havde hun stået stille i to måneder og der var ingen problemer at genoptræne hende. Men nu er jeg lidt usikker hvordan jeg skal genoptræne hende efter en skade!!!
t (y)
(i)

;-)

Louise og Chena

www.DSAH.dk
www.troelstrup.dk
0
0
Svar på denne tråd

Lang genoptræning
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 10:53
Jeg har så et endnu længere genoptræningsprogram. Men fik du ikke at vide hvad hesten har lavet ?

Sedoj havde jo løsnet en sene i hasen og dermed fået en knoglenydannelse. Vi går i gang i uge 6 og de første 10 uger er skridt op til 120 minutter, hvorefter vi starter i trav med et interval af tre minutter hver 3 dag ( der tillægges et interval hver 3. dag). Dette fortsætter så i 8 uger hvorefter vi begynder galoparbejdet, der udvides på samme måde i 4 uger. Og så kan vi starte normalt arbejde. Altså 24 ugers genoptræning....

Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Team Sedoj Opdateret d. 24/1-04 Kl 18.55
0
0
Svar på denne tråd

forstruket en sene...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 15:52
Chena er trådt forkert og har så forstruket den ene sene i benet. At få sådan noget i orden tager kun 3-6 uger og hved Chena tog det de 6 uger fordi Chena blev lukket ud på fold pga. af at hun var så ustyrlig i boksen så det var slemmer for benet end at stå på fold... Men inden havde hun en go´ kondition...
t (y)
(i)

;-)

Louise og Chena

www.DSAH.dk
www.troelstrup.dk
0
0
Svar på denne tråd

Ja forskellen er stor
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 15:58
For det første skal Sedoj jo rides op samtidig med at han skal genoptrænes. Jeg havde kun været i gang i tre uger inden skaden skete, så jeg skal ligge meget mere arbejde i det end du skal.

Hvis han har tænkt sig at få en ny skade må han gerne vente til at han er i kondition, så går det noget nemmere, som du også selv skriver.

Du spurgte jo også om hvor meget du måtte træne.
Jeg fik at vide at i traven starter man med at ligge et travinterval på 3 min. hver 3.dag

Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Team Sedoj Opdateret d. 24/1-04 Kl 18.55
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider