Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Parellikursus
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 14:52
Hej

Er der nogle af jer Parelli-folk, der kommer til Workshop med Silke i februar. Og hvad niveau er I på...

Mvh Lykke
0
0
Svar på denne tråd

Vi venter...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 17:38
...på at finde ud af, om vi kan komme med nede i Skælskør - det har første prioritet... :-)

Ellers kan det være, vi kigger forbi med Silke en dag eller to - Mikkel og jeg.

Jeg er midt-L2'er (er godt i gang med Stage 4, der tager noget tid...), Mikkel mangler at få helt styr på sin ridedel i L1, men er begyndt på L2 groundwork... :-), og regner med at være begyndt på L2-ridning også - her i foråret når Skælskør-arrangementet nærmer sig.

:-) 99E :-)

The four elements of success: TALENT, SKILLS, TRY & LUCK.
Talent you are born with; Skills are something you develop;
Try is intestinal fortitude or guts;
Luck is spelled w.o.r.k. and is defined when preparation meets opportunity!
0
0
Svar på denne tråd

Level 2
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 18:48
Jeg har lige bestået Level 1 i november, og skal så nu igang med Level 2. Jeg er selvfølgelig spændt på hvad der venter mig. Desværre har jeg ikke endnu haft råd til at købe selvstudiet til L2.

Silke skulle være utrolig god, så jeg glæder mig...

Mvh Lykke
0
0
Svar på denne tråd

Glæd dig!!!
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 20:08
Level 2 er SÅ sjovt - i forhold til Level 1.. (y)
Har du SET Harmony Pack...???

Stage 4 er den Pocket Guide, hvor man griber fat i at få IMPULSION... Og det virker!!! Nu kan jeg rent faktisk stoppe min ret så over-impulsive arabertripper uden at det skal være med one rein stop... ;-)
Og vi kan ride på en bane MED spring som vi kan springe over UDEN hun tænder af og går i hurtigløbs-mode... :-D

0
0
Svar på denne tråd

savvysystem partnership ?????????++
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 21:27
Hej alle I experter ;-)
Jeg er vild efter at komme på sådan et level 1 kursus men har set at det anbefales at have gennemgået ssp.!!!! der er ikke et sådan kursus på parelli.dk hm hvodden gør jeg NU ???
MVH Tinne
0
0
Svar på denne tråd

Savvy System...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 22:32
Savvy System er Parelli's hjemmestudieprogram, som dækker de første 3 Level's i Parelli's system.

Disse pakker er virkeligt guld værd! De er mere værd end 10 gange deres værdi i undervisningstimer. De kan ikke HELT erstatte input fra en underviser eller en anden PNH-elev, men de er virkeligt gennemførte og indeholder ALT, hvad man behøver at vide. Det eneste, de ikke kan dække, er egentlig problemløsning til hvis man går helt i stå. Så må man have en puf i den rigtigte retning af en instruktør eller en anden PNH'er.

Den eneste barriere er sprog. De er på engelsk, så hvis man ikke kan engelsk, har man tabt... :-( (Indtil jeg får dem oversat...;-))

Savvy System Partnership er den første pakke, som gennemgår Level 1. Den indeholder:

- Et teorihæfte, som beskriver den generelle filosofi og lidt om hestepsykologi. Den "røde tråd", om man vil.

- 2 videoer. En introduktions-blære-video, hvor nogle af Parelli's elever viser, hvad man kan opnå med PNH og en Level 1-video, der viser, hvad man skal kunne på Level 1.

- 10 Pocket Guides, som i detaljer beskriver alle legene og rideopgaverne, som man bruger til at bygge sit partnerskab med hesten!

Igen; de penge, man giver ud på Savvy System pakkerne er LANGT tjent ind i sparet undervisning, da man med dem kan undervise sig selv rigtigt langt hen ad vejen.
-Mikkel-
"Savvy means you know how to relate to horses, how to handle them, how to solve and prevent problems both on the ground and on the horse's back, in any situation, at any time."-Pat Parelli
0
0
Svar på denne tråd

Stadig forvirret !! :-(
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 00:13
Hej Mikkel !
Tak for den udførlige oversatte forklaring.. Jeg synes det er lidt underligt at nej jeg starter forfra.
Jeg står med en nyindkøbt hest der er total nervøs, så jeg har brug for noget brugbart her og nu og burde ikke kunne kærtegne min hest med grime og tov før jeg tar level 1 ??? Jeg troede det jeg kunne lære på level 1 netop var HVORDAN jeg lærer en extrem menneskesky hest at acceptere dette, og ikke først bruge måneder på at øve mig alene, og lave alle mulige åndsvage fejl som der så osse skal rettes op på !!!!!!
HM håber du forstår min pointe..... ?:-)

VH Tinne
0
0
Svar på denne tråd

Start Level 1
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 07:53
Hej Trine.

Du skal på et start Level 1 kursus, og hvis du kigger på parelli.dk, så er der en del begynderkurser her i foråret.

Det kan klart anbefales at have Savvy System, men jeg vil nu ikke have undværet først at være på kursus. Jeg købte Savvy System efter at have været på flere kurser. Og fik herigennem de sidste ting på plads, så jeg kunne bestå L1. Når man begynder på Parelli, er det - ligesom i enhver anden ridning - nu rart at få rettet sine fejl, inden de sidder for fast. Så jeg synes, at en kombination af begge, både selvstudie og kursus, er langt det bedste.

Og har du en nervøs hest kan jeg kun sige - Se at komme igang!!!

Mvh Lykke
0
0
Svar på denne tråd

Tjah, jeg sværger også...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 14:36
...til Savvy System pakkerne...

Jeg synes det burde forbudes at købe harmony pack uden at købe partnership med...

Det, der er vigtigt at forstå er jo, at man jo ikke laver øvelserne for øvelsernes skyld - og at man altså SKAL bruge den teoretiske, filosofiske viden, hvis man vil forstå, havd det egentlig går ud på...

Men hvis man "bare vil lave øvelserne" - så kan man sagtens undvære Savvy System. Men så er der lissom ikke rigtig noget FORMÅL med det - er der?

0
0
Svar på denne tråd

Tag endelig...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 14:50
... på et begynderkursus. Men:

Du kan sagtens starte med at lege lidt med din hest efter de anvisninger, der er i Savvy System Partnership uden at du laver "fejl".

Du vil få langt mere ud af et kursus, hvis du har snuset lidt til det hjemmefra. "Læst på lektien", så at sige, så du har terminologien på plads. Det er også det Ute anbefaler. Så kan man lære noget brugbart af sin dyre tid med instruktøren, f.eks. hvordan man laver de enkelte lege korrekt, istedet for hvad legene er.

Hvis man møder helt blank op på sådan et kursus er det MEGET begrænset, hvad en instruktør kan bibringe en. Hvis man derimod ved, hvad det handler om og har prøvet det hjemmefra, ken instruktøren give en de "guldkorn" man stod og manglede.

Jeg synes det er dårligt brugte penge at møde uforberedt op til undervisning. Men hvis man har penge nok... :-)
-Mikkel-
"Savvy means you know how to relate to horses, how to handle them, how to solve and prevent problems both on the ground and on the horse's back, in any situation, at any time."-Pat Parelli
0
0
Svar på denne tråd

Håber jeg har fattet det nu .-)
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:03
;-D Penge ??? Jamen er det ikke det man har mange af når man har hest ?? ;-)
Okay nu har jeg forstået det sådan at savvy system er teoretisk og level 1 kursus er praktiske øvelser laver på grundlag af teorien.. Så det jeg vil gøre er at printe ALT ud jeg kan fra PP sitet og så læse det grundigt, øve det på min hoppe som er adeles rolig og så om 1 måned tage på level 1 kursus med den nervøse hest... Lyder dette som ok ??? Jeg har læst Linda Tellington, Gitte naldal, Chris Irwin, Monty, Klaus Hemplinger osv. og været på et kursus med min hopppe hos een der sagde at måden jeg kommunikerede med mine heste lignede PP, derfor er jeg jo nysgerrig efter at se hvad det er jeg helt naturligt har praktiseret i 25 år uden at kalde det noget andet end kærlighed til heste...
1000 tak fordi I gider hjælpe, det er lidt a en jungel, selvom jeg er ret skrap til engelsk synes jeg det virker overvældende...
0
0
Svar på denne tråd

OK, hvis du ikke vil...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 00:09
...købe Savvy System (Der BÅDE er en masse teori OG nogle anvisninger på praktiske øvelser) vil jeg som MINIMUM anbefale, du læser følgende:

http://www.parelli.com/literature/articles/seven_games.htm (Om Seven Games)
http://www.parelli.com/literature/articles/natural_philosophy.htm (Lidt filosofi)

En artikelserie om de fire "savvy'er"
http://www.parelli.com/literature/articles/on_line_logic.htm
http://www.parelli.com/literature/articles/no_strings.htm
http://www.parelli.com/literature/articles/freestyle_riding.htm
http://www.parelli.com/literature/articles/flair_finesse.htm

Problemet er, at der IKKE er de samme fantastisk PRÆCISE og brugbare anvendelser på parelli.dk som der er i Partnership Pack.
Forskellen er lidt som hvis der på et site står: "Man laver en kage ved at blande mel og mælk og smøær og sukker og bagepulver og varme det op i en ovn, til massen stivner" - og i kogebogen (=Partnership PAck) står der så HVOR meget mel, HVOR meget mælk, HVOR meget sukker og HVOR lidt bagepulver, der skal i kagen. Der står også, at der skal ÆG i kagen (hvilket de havde glemt på sitet) og der står ved hvilken temperatur du skal bage kagen, og omtrent hvor længe.
Man kan naturligvis godt nøjes med at have den meget løse angivelse af ingredienser, og så selv improvisere ud fra den - men resultatet er LANGT fra sikkert... ;-)

JA, du er bedre forberedt hvis du læser nogle artikler, men tro mig: DU får HELT sikkert mere ud af at have Partnership Pack....! (Og jeg er sikker på, du sagtens kan sælge det bagefter, hvis du ikke vil fortsætte med PNH... ;-))

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider