Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

De nye regler om sikkerhedsveste
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 08:50
Jeg har været inde og læse reglementsrettelsen, og som jeg læser det skal alle ponyryttere nu bære sikkerhedsvest i alle springklasser OG på opvarmningen. Fint nok.... Og ingen forståelses problemer i det.

Men der hvor jeg underviser hævdes der nu fra rideklubbens side at reglen også gælder under træning, hjemme i eget ridehus??? Dette kan jeg ikke læse mig til nogen steder i DRF's reglement, nogen der ved hvor det evt. står?

Bortset fra det synes jeg da at sikkerhedsvesten er en glimrende idé, også under træning - men jeg vil gerne vide om det er en DRF regel eller hvad?

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

Ikke DRF regel
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 09:14
Hejsa
Jeg mener bestemt ikke DRF kan lave regler for træning privat.
Rideklubben kan dog godt lave den slags regler selv, ligesom det er bestemt mange steder at alle/alle under 18 skal bære ridehjelm.
Tine
0
0
Svar på denne tråd

nej ikke en regel.
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 12:17
fra DRF´s side....

Men mange klubber har sådan en regel internt.

DRF´s reglmenet gælder til stævner... ikke i den daglige omgang/ridning.......

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

men en meget
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 12:30
klog regel.... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Enig.....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 12:35
Det er en fin regel at have, og jeg har ikke spor imod at håndhæve en sådan regel når jeg underviser 'mine' unger i spring (y)

Jeg ville bare lige være sikker på at det IKKE var DRF men rideklubbens regel. Vil jo ikke stå og fylde ungerne med løgn :-D

Tak til jer der har svaret

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

gggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 14:47
DRF kan ikke lave regel for privat ridning, men som de andre skriver er der nok nogle klubber/rideskoler der har en sådan regel, men hvis du rider på din egen mark, ridebane mm. er det kun dig selv der bestemmer.

QnuZzer
Sheila

8-) Behandel din hest som den skal behandle dig 8-)
Vrinsk fra Tracey, Faigthal, Mabel & Cheyenne

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 19:16
Synes at det virker underligt at det KUN er pony rytter (det mener jeg kun at det er, Mne er ikke sikker) Jeg rider hest, og burde ride med sikkerheds vest, men gør det ikke. Burde heste rytter (under 18 år, evt. 16) ikke også skulle ride med vest??

MVH Black_shadow

Skizofreni slår ensomheden

"takt er evnen til at beskrive andre, som de ser sig selv."

"I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless lost under the surface
Don't know what you're expecting of me"

0
0
Svar på denne tråd

black_shadow
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 08:08
Jo, det burde de nok, og det kan man jo selv vælge om man vil, det er jo ikke ulovligt at ride med. Jeg tror bare det ville være svært at håndhæve at alle hesteryttere uunder 18 skulle bære og dem over selv måte bestemme. For hvordan skal dommerne kunne se om rytteren på banen er under 18? skulle man så belaste sekretariatet mere ved at de på startlistere skulle lave en markering ud for alle under 18?
Så skulle man også lave en ændring i stævneprogrammet så alderen kom op ved indtastning af licensnummeret. For hvor mange skriver sin alder på anmeldelsesblanketten? Jeg gør kun til specielle youngrider klasser, til almindelige c-stævner er der jo ingen grund til det.

Line og Tempo

Den hvide hest i parken er måske bare en zebra der har synkroniseret sig med hegnet.

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Faber est suae ciscuae fortunae
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider