Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Fremvisning af hingst til 1 og 2 års skue
Forfatter: 
Dato:  02-01-2004 23:19
Hej.

Jeg har et lækkert (syntes jeg selv :-)) DV-hingsteføl som jeg godt kunne tænke mig at fremvise på 1 og 2 års skue (og evt. til forbesigtielse når han er 3)

Han er min eneste hest, og for ikke bare gå og vente på han bliver 3 og kan tilrides, ville jeg gerne have nogle ting at se frem til (træne til), såsom 1 og 2 års skuer.

Han blev fremstillet til følskuet i sommers med 8 i helhed... Ikke super flot, men mange siger at han er MEGET velbygget, og så har han også en del gang han kan blærer sig med ;-)

Men hvordan forgår det og hvad skal jeg træne ham i/til?

Hvor kan jeg finde information om hvor, hvornår, hvordan og hvor meget?

Håber i vil hjælpe mig.

Hilsen Maiken

0
0
Svar på denne tråd

Mig bekendt...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 00:56
... holder DV ikke plagskuer for hingsteplage - og i så fald kan du ikke udstille ham, før han bliver 2 år. Da kan du stille ham på dyrskuer - og i efteråret, når han er 2½ kan du stille ham til forbesigtigelse, hvis du synes at han er god nok. Du kan få mere information hos DV - eller læse det på deres hjemmeside (www.varmblod.dk) under organisation og regler.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Har aldrig hørt
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 13:10
At de ikke holder plagskue for hingste. Der hvor han står er de ivrige avlere, og de har aldrig sagt noget om at jeg ikke kan tage ham med, på trods af at jeg ivrigt har fortalt om mine planer.

De bøger jeg har læst, står der lidt om hvordan man skal gå med dem og hvor meget de skal lave til både 1 og 2 års skue.

Min venninde som har arbejdet i en avlsstald, siger også at der er både 1 og 2 års skue for hingste.

Men jeg ved det ikke selv, for jeg har aldrig prøvet det før, eller set det før. Så det kan godt være at du har ret... Øv

Men er der ikke andre herinde der ved noget?

Hilsen Maiken
0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener, at man
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 13:24
ved dyrskuer har lov til at fremstille hvad som helst. Du kan trække din gamle avlshoppe med og få en bedømmelse, og så kan du vel også tage en 1 eller 2 års hingst med. Jeg tror bare ikke at den kan gå videre til noget, altså ligesom 2-års hopperne kan blive udtaget til eliteskue. På eliteskuet er der jo kun føl, 2-års hopper, og så de nykårede hopper (dv). Jeg ved at der tidligere har været samlinger, hvor man kunne få sit hingsteplag vurderet, og så derud fra beslutte om den skulle kastreres eller ej, men det mener jeg ikke man kan mere.

;-) Bianca
0
0
Svar på denne tråd

Ingen 1 års skuer
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 13:47
Nej der er ingen muligheder for at fremstille 1 års DV'er, hverken hingste eller hopper til nogen form for skuer. Ponyavlsforbundene holder nogle plageskuer om foråret, men ikke de store racer.

På dyrskuerne er de yngste dyr der kan udstilles 2 års hingste og hopper. Det er i øvrigt den eneste mulighed for at udstille hingste, da hingste på 3 år og derover skal have avlsgodkendelse i deres respektive forbund for at kunne komme på dyrskue.

I 4H, som er for unge op til 25???, er det ikke lovligt at fremstille hingste.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 18:42
Hej.

Tak for jeres hjælp, det tyder på at jeg desværre ikke kan fremstille min 1 års plag til sommer :-(.. Øv Øv

Men så må jeg bare se frem til at kunne fremstille ham når han bliver 2, hvor jeg så heldigvis fylder 25 ;-)

Tak for hjælpen.

Hilsen Maiken
0
0
Svar på denne tråd

Sidespring
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 20:22
Jeg synes nu 8 i helhed som føl er ret så godt!!!
Men bare et lille sidespring :-D

Held og lykke med ham :-)

Vh Sandra!

Nu flere heste vi spiser i Danmark, nu færre skal lide en hård og uretfærdig, tiltider dødbringende, transport til udlandet.

(jeg får pludselig lyst til en hestebøf...)

(i) Opdateret præsentation og snart nye billeder (i)
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  05-01-2004 16:19
Der er nu nogle store racer som har har 1 års plage med til skuer.
Bla. på Brahetrolleborg kan man udstille både 1 års oldenborg og 1 års frederiksborg.
Og til Frederiksborgkåringerne/plagskuerne har vi også altid 1 års med.
Så nogle af de store racer har det.

punktum- punktum-komma-streg.

der findes ingen dumme mennesker !!! ELLER GØR DER ?? jeg er faktisk blevet meget i tvivl indenfor den sidste tid.
0
0
Svar på denne tråd

Til Jytte
Forfatter: 
Dato:  05-01-2004 17:36
Nu kommer jeg jo sjældent på Fyn, så det vidste jeg faktisk ikke. Men en 1-års DV kan man vist ikke fremstille nogen steder.

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  05-01-2004 21:41
Det sker også i jylland og på sjælland,
Men DV har ikke noget det er rigtigt.
punktum- punktum-komma-streg.

der findes ingen dumme mennesker !!! ELLER GØR DER ?? jeg er faktisk blevet meget i tvivl indenfor den sidste tid.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider