Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

For tyk !!
Forfatter: 
Dato:  02-01-2004 19:09
hejsa jeg jeg vil lige høre om i havde nogen gode råd til en tyk pony , hvordan kan hun tabe sig ?

Kram Rikke :P

Her er den Tykke :P :
0
0
Svar på denne tråd

buttet pony
Forfatter: 
Dato:  02-01-2004 22:14
Som en tyk dame engang svarede på en kommentar om sine tykke heste: "selvom man er tyk, kan man godt være sulten!!!"

Det er vel ligesom med mennesker... Det der motion er altså bare godt, hvis man vil ændre fedt til muskler.."

Mvh. Anja
0
0
Svar på denne tråd

Og så er der lige det...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2004 22:49

....med foderet!!

Du skriver intet om hvad din pony får at æde???

Det rette foder i de rette mængder, sammen med noget motion, kan gøre underværker for de fleste.

Mange varme hilsner
Nete Lauersen

Foderplan og månedens tilbud - klik ind på http://www.aloenet.dk
0
0
Svar på denne tråd

for tyk??
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 15:03
HEJ!!

Som andre også har skrevet skriver du ikke noget om hestens foder og hvor meget du rider/motionere den.

MEn jeg vil bare lige give en regl som du kan bruge som ca mål:
Når man skal finde ud af om hesten i det hele taget er for tyk kan man som hjælp mærke på hestens riben, som hovedregl, kan man sige at man skal kunne mærke de tre bagerste riben uden at trykke alt for hårdt, de skal bare ligge lige under huden.

Det skal lige siges at der er forskel på heste og ponyer med hensyn til hvor meget sul de skal have på kroppen :O)

Der er også stor forskel på hvor meget foder og motion den enkelte hest/pony har. Man skal tage hensyn til så enormt mange ting, er det en ung hest, en gamel hest, en drægtig hest, en hest der rides 1 time eller 2 timer.

Derfor kan det være en god ide at få lavet en foderplan. Snak evt. med din dyrlæge.
0
0
Svar på denne tråd

Det er ik min pony :(
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 17:47
hejsa jeg skal låne den i ca 2 mrd og så vil jeg have den skal tabe sig og dens mad er for det meste bare græs, og hun bliver ik så meget motioneres. men har i en god foder plan ?

KRam Rikke :P
0
0
Svar på denne tråd

for tyk
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 01:39
- halm men nok med hø..
0
0
Svar på denne tråd

for tyk????
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 07:46
Hvis ponyen ikke er blevet redet ret meget tror jeg ikke du skal ændre på dens foder. hvis du skal ride på den hver dag vil den hurtigt begynde at tabe sig.
Den bedste måde at slanke en pony er motion og motion og motion. mne du skal dog passe på med at gå for hurtigt frem i starten, hvis den har stået stille meget længe har den jo ikke godt af at blive redet for hårt.
imc
0
0
Svar på denne tråd

2 mdr. ?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 11:54
Skal du låne den i 2 mdr. ?
Øhhhh.... hvorfor? Umiddelbart er det måske lidt fjollet at gøre det store ud af det... Iøvrigt synes jeg da ikke at den ser overdrevet tyk ud på billedet.. Dog kan man da godt se, at den er kraftigt bygget.
Mvh. Anja
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider