Selvfølgelig er alle rideskoler ikke af det dårlige, og selvfølgelig er det hovedparten der behandler både deres heste og deres ryttere godt, men kommer du ikke godt ud af det med underviseren, må du selvfølgelig finde en anden.
Man kan altid bruge noget ekstra undervisning. (og den skulle komme fra mig

)Det skylder man både sig selv og sin hest, så det er bare at finde sig en god ridelærer. En sådan får jo penge for at lære dig noget.
Jeg kender flere ryttere som bare tulrer rundt, men som også har deres heste opstaldet på rideskoler, og alt afhænger jo af stedet. Generelt synes jeg at der et godt miljø på rideskoler. Det er noget af det jeg savner mest ved privat opstaldning. Jeg selv får ikke profesionel undervisning i øjeblikket, da jeg ikke er enig i synet på heste fra hverken de lokale rideskoler eller undervisere, og jeg ikke har penge til en underviser udefra, jeg kunne affinde mig med.
Det ville også være ærgeligt at skulle holde en ridepause på tre måneder når hesten er skadet, for ikke at tale om at det ville være synd for den, når i begge havde "stået stille" i så lang tid, og skulle i gang med genoptræningen.
God fornøjelse
KH Mia