Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Rideskole
Forfatter: 
Dato:  01-01-2004 19:19
Hejsa

Jeg er en pige på 15 år, som har redet siden jeg var 7 år. Jeg begyndte på rideskole, og da jeg var 13 købte jeg min egen pony.
Jeg stoppede på rideskolen, da jeg ikke længere havde tid, og heller ikke lyst. Jeg kom ikke så godt ud af det med ejeren af rideskolen, og da det var ham der underviste gik det ikke godt.
Selvom jeg gik på rideskole i 6 år nåede jeg aldrig et højere niveau end Lc, og jeg rider stadig ikke højere.
Lige for tiden rider jeg slet ikke. Min pony står stille pga. en rygskade og det har hun gjort i snart 3 måneder. Jeg savner at ride hende, især fordi vi lige var begyndt at få koncentreret undervisning. Før var det bare lidt hygge.
Hun skal stadig stå stille nogle måneder og derfor tænkte jeg, at jeg kunne tage nogle timer på en rideskole.
Desværre har jeg ikke lyst til at tage tilbage på en rideskole, da jeg jo kørte sur i det på den gamle.
Er det alle rideskoler der er slemme, eller kan man finde en der behandler både hestene og eleverne ordentligt?
Kan jeg befinde mig på en rideskole? Jeg rider for sjov, og jeg rider ikke i det nyeste dyreste udstyr.
Kan jeg lære en masse ridning på en rideskole? Jeg kan jo sagtens finde ud af at passe en hest, så det er ridningen jeg skal bruge.
Skal jeg prøve og finde en eller skal jeg bare vente til Carmen bliver klar igen?

Det blev vist lidt langt, men jeg vil bare så gerne høre hvad i synes. Mine forældre mener det er en dum ide, men jeg savner lidt kammeratskabet på en rideskole, og da jeg lige har fået arbejde kan jeg godt undvære nogle penge til undervisning.

Knus Katrine
0
0
Svar på denne tråd

Rideskole
Forfatter: 
Dato:  01-01-2004 20:23
Selvfølgelig er alle rideskoler ikke af det dårlige, og selvfølgelig er det hovedparten der behandler både deres heste og deres ryttere godt, men kommer du ikke godt ud af det med underviseren, må du selvfølgelig finde en anden.
Man kan altid bruge noget ekstra undervisning. (og den skulle komme fra mig >o< )Det skylder man både sig selv og sin hest, så det er bare at finde sig en god ridelærer. En sådan får jo penge for at lære dig noget.

Jeg kender flere ryttere som bare tulrer rundt, men som også har deres heste opstaldet på rideskoler, og alt afhænger jo af stedet. Generelt synes jeg at der et godt miljø på rideskoler. Det er noget af det jeg savner mest ved privat opstaldning. Jeg selv får ikke profesionel undervisning i øjeblikket, da jeg ikke er enig i synet på heste fra hverken de lokale rideskoler eller undervisere, og jeg ikke har penge til en underviser udefra, jeg kunne affinde mig med.

Det ville også være ærgeligt at skulle holde en ridepause på tre måneder når hesten er skadet, for ikke at tale om at det ville være synd for den, når i begge havde "stået stille" i så lang tid, og skulle i gang med genoptræningen.

God fornøjelse

KH Mia
You start out being my friend and a target for my polite behaviour.
You can than go either way, you can choose to be my enemy or you can try to gain my respect.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider