Hejsa....
Er der nogle der har godt råd....
Jeg har lige fået en dejlig hoppe, men jeg tror ikke at hun respekterer mig, har du et godt råd til noget træning?? den har ikke været reddet i 14 dage og er ret vild! Så det haster lidt
Jeg ved godt at den nok ik kan lære at respektere mig på en time, men bare så jeg kan komme igang.....
håber meget på nogle gode råd
tja den har lige skiftet foder og jeg ka ik give den mindre mad, fordi at der hvor jeg købte hende fra var hun rimeligt underanæret (<---staves). jeg står også på et sted hvor de kun må være ude 4 timer om dagen, så hun har meget "krudt"
Jeg plejer (ikke fordi jeg sådan går og skifter heste ud hele tiden..) at gøre min nyankommende hest opmærksom på at den er afhængig af mig. Det gør jeg bl.a. ved at vande den. Normalt har mine heste altid vand, men ikke min nye hest. Han/hun får vand af mig. Den første dag kan hesten gå uden vand hvis ikke den drikker når jeg giver den en spand vand - og bliver stående ved vandspanden. Men den lære hurtigt at den skal drikke når jeg kommer med vand til den, for ellers får den ikke noget.
Det kan lyde lidt hårdt, men den tager ikke skade (der er jo ingen der dør fordi de ikke får vand én dag!) og hesten får tillid til dig. Den forbinder dig med noget rart. Den tænker jo ikke over at det er mig som har valgt at den ikke skal have vand i boksen og på folden! Jeg bliver derimod "dens redning"!
Derudover så leger jeg med mine heste (horsemanship). Ikke kun mens de endnu er nye, men hele tiden. Og det giver både hesten respekt og tillid til mig.