Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Stænger på vogn
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 00:57
Jeg har en fin vogn til mine shetter-ponyer. Men jeg tror, at stængerne er lidt for lange til dem. De kan dårligt vende med vognen. Hvor lange skal sådan nogle stænger være til en mini-shetter?? Lige nu føles det som om, at de går 5 meter foran vognen. 8-)

"Rigtige kvinder, dyrker deres heste hver dag!" {>
0
0
Svar på denne tråd

længde
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 20:54
Hejsa.

Umiddelbart vil jeg sige at du skal have hesten/hestene ca. 1 meter foran vognen. Men nu er det jo svært når jeg ikke har set vognen.

Hvad mener du med at de ikke kan vende vognen???? Det kan jeg ikke helt se foran mig.
0
0
Svar på denne tråd

længde
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 20:54
Hejsa.

Umiddelbart vil jeg sige at du skal have hesten/hestene ca. 1 meter foran vognen. Men nu er det jo svært når jeg ikke har set vognen.

Hvad mener du med at de ikke kan vende vognen???? Det kan jeg ikke helt se foran mig.
0
0
Svar på denne tråd

Uppsss
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 20:55

det var ikke lige meningen at jeg ville skrive to gange.
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2003 19:28
en meter er sikkert fint til en fjorhest men er alt forlangt til en miniature, den kan jo næsten vende rundt på den længde.
Afstanden skal være så stor at bagbenene ikke rammer bagsmækken når den traver (jeg går her ud fra at i kører med en lav vogn til så lille en pony).

punktum- punktum-komma-streg.

der findes ingen dumme mennesker !!! ELLER GØR DER ?? jeg er faktisk blevet meget i tvivl indenfor den sidste tid.
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm, Jytte
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 13:35

Ja Jytte, nu kører vi altså ikke selv med 1 meter mellem hest og vogn. Men som sagt er det jo svært at vurdere når man ikke har set vognen.

Vi har en sulky som vi træner vores fjordhest med.
Når han står stille har han 1 meter fra bagbenene til svingelet, men han har 40-50 cm fra bagdelen til forkanten af vognen.

På min præsentation er der et billede af vores fjordhest spændt for. Der kan ses hvor tæt på vi har hesten. Det skal så lige siges at vi har fået ham endnu tættere på, da vi har fået lidt undervisning af Poul Erik Pedersen (DM vinder i kørsel år 2000, nr. 2. 2002).

Skal man kun køre hyggekørsel vil jeg UMIDDELBART ikke have hesten alt for tæt på. Men skal man køre konkurrencekørsel, vil jeg have hesten så tæt på som muligt uden den går ind i vognen. Men igen det kommer an på hvordan vognen er bygget.
0
0
Svar på denne tråd

HVIS....
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 16:07
...man sidder LAVT på vognen - som på en sulky, hvor man jo på det nærmeste har hestehalen i hovedhøjde - så må stængerne efter min ringe mening godt være NOGET lange i det. Det er simpelthen for ubehageligt at have hesten helt oppe i ansigtet.
(n)

På en vogn med agestol, som den på Pia B.S's præsentaton, kan stængerne jo godt være noget kortere, uden kusken af dén grund får den der fornemmelse af munden fuld af hestehale-hår.
;-)

Med en lille pony for en sulky eller lignende lav vogn, vil jeg foretrække stænger så lange, at jeg på ingen måde kan nå hestens rumpe med fingrene.
:-)

med venlig hilsen
atengstedt

Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider