Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Strygelapper, gamacher, mm?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2001 17:34
Når jeg rider afslappet, fx hvis jeg traver af eller bare "hyggerider" og jeg ikke gør Freya (hesten jeg rider) opmærksom på at jeg er der, kan hun godt gå lidt over i sine egne tanker og glemme verden lidt. På den måde kommer hun enten til at sparke sig selv over forbenene, eller støde forbenene sammen. Det er somom at hun så får et chok, og så er hun lige ved at falde forover. det er jo ikke særlig fedt hvis man rider og hesten falder vel? Dette gør hun kun i trav, og lidt i skridt jeg har aldrig været ude for det i galop. Hvad skal jeg gøre??
Tror i det hjælper at bruge strygelapper, eller senebeskyttere??
Håber meget at i vil give mig et svar.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Strygelapper, gamacher, mm?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2001 18:45
hej donia
jeg har selv haft et problem lidt lig af dit. jeg brugte et par lukkede gamacher og det hjælper faktisk ret godt.
håber du kan bruge mit svar.
hilsen mona
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-03-2001 08:58
Hvis det kun er når hun "glemmer" du er der er det jo fordi du skal gøre dig mere bemærket når man ridder for det hjælper jo ikke.
Du kunne jo også prøve at ride den mere til bidet og lyfte den lidt forand så den "sætter" sig noget mer på den måde for du mere kontakt med hesten og den bliver mere opmærksom på hva du laver.
Det med gemacher er nok en meget god ide jeg ridder selv aldrig uden noget på hestens ben. selv min lille dartmoor hingst der lige er redet til har benene beskyttet når den er ude og lave noget.
Held og lykke
Hilsen Trine, Fontain og Mr Hanky
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-03-2001 13:58
Hej -
Jeg har samme problem med min - og det er kun, når han går og slapper af (vi slapper af) i skoven - hvor jeg personligt ikke synes han behøver at blive redet så meget til biddet, når det bare er afslapning og fornøjelse for os begge. Jeg bruger gamasher for at beskytte hans ben. Jeg bruger ofte vores skovture som "fridage" for os begge.

mange hilsner
Sys
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider