Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvisker-metoden
Forfatter: 
Dato:  08-03-2001 16:33
Jeg har en unghest på 3 år og vil nu lære både hest og jeg metoden hvisker men heste! Derfor købte jeg en video med Gitte Nabel og prøver nu metoden af på hesten dette går rimeligt fint, men videofilmen fortæller ikke noget rigtig om hvad man skal gøre når hesten ikke gør tingene korekt. Feks. går hesten fint med, men når man pejer på bagpartiet for at den skal vende sig.......står den og glo dumt på en.......! Når den fortsætter med at gå når man selv er stoppet, er det jo lidt svært at ændre retning uden mankommer til at hive i torvet! Hun virker i øvrigt ligeglad selvom hun følger med!
Hvis der er en som kan det der med at "hviske med heste" og evt. bor i nærheden af Ølstykke, så ville jeg meget gerne betale for at få noget undervisning i dette. Eller ved hvor man kan køre hesten og mig hen, ville jeg blive meget glad.
Ligeledes hvor der bliver holdt foredrag henne i nordsjælland!
Hilsen malena
0
0
Svar på denne tråd

Re: hvisker-metoden
Forfatter: 
Dato:  08-03-2001 17:18
Kig engang under arrangementer - der afholdes faktisk kursus i Gilleleje er i marts...

MVH Mette

ellers så tag et kig forbi min undervisers side.

Hun har meget tavlt men hun er også MEGET dygtig!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-03-2001 17:18
kan du komme her link

www.naturalhorse.dk

http://www.naturalhorse.dk

er den der nu?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-03-2001 17:56

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-03-2001 19:44
Hej Malena!
Der er også kursus i Roskilde.
Her er et link: http://www.heste-nettet.dk/forum/read.php?f=9&i=533&t=533

http://www.heste-nettet.dk/forum/read.php?f=9&i=533&t=533

Så kan du selv læse mere.
Nutti
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-03-2001 06:18
Hej Malena !

Jeg kan varmt anbefale Karin Petersen. Det er hende indlægget ovenfor også anbefaler.
Hun er kendt for at være dygtig og yderst kompetent. Hun har arbejdet med heste i hele sit liv, og det mærker man tydeligt. Desuden er hun ikke særlig dyr.
Jeg købte selv en unghest her i denne vinter som har gået i løsdrift i 4 år, han var aldrig var gjort "tam" og håndterbar. Det klarede Karin i løbet af 1/2 time.- Men jeg arbejder stadig på at kommunikerer bedre med min hest. Det er nemlig nemmere for hesten, den har det jo allerede i sig end for os mennesker.
I dag, 2 måneder senere, har jeg en hest som gør alt hvad den bliver bedt om. Når jeg nærmere mig folden han går på kommer han løbende i fri trav og er han i stalden når jeg kommer vrinsker han altid.
Jeg kan kun sige at for mig har det været den rette metode. Jeg har i dag en hest der ikke ønsker noget højere end mit selskab uanset hvad han bliver sat til. Han bliver aldrig straffet, kun rost og hans selvtillid er i top.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-03-2001 11:05

Hej Malena,

Karin er rigtig god både til heste og til deres mennesker. Karin forstår at sætte sig ind i situationen og finde den helt optimale løsning for netop din hest og dig.

Du kan sagtens nå at være med i morgen og søndag på kurset med Karin. Så får du løst dine problemer her og nu. Og det du beskriver er ingen problem for Karin. Ring til mig og så vi kan aftale nærmere.....

Ellers kom og vær med som tilskuer og så tag kurset den 24 og 25 marts samme tid og sted.

:-) Elinor
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-03-2001 10:46
Hej Malena

Jeg kan ikke skrive til dig, fordi din mail ard. er forkert ring til mig på 2349-3616
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-03-2001 12:14
I har på set og vis alle ret i hvad i siger men har glemt egentlig hvad det drejer sig om, hvis jeg nu siger "æalfo an årqiqpqvoi" så er der ikke nogen der kan forstå hvad jeg sagde.......vel?? men vis jeg rejser min hånd truende mod jeres hoved er jeres reaktion en helt anden og selv om jeg ikke har sagt noget har i fået en besked.........
Ok med "HORSEMANSHIP" "HESTEVISKERE" or whatever...... navnet er ligegyldigt......... taler vi om en person som har brugt mange år på at prøve på at "signalere" til en hest hvad det er de hvil have skal ske eller har handlet eller observeret heste i en længere periode
.
Der er basisk 4 metoder:
1) MR (Monty Roberts) metode, løb hesten 10 gange til højre, og ti gange til venstre, i en 20 mtr cirkel = 1,5 km, en hvilken somhelst hest som pludseligt skal løbe 1,5km og ikke er i kondi "JOINER UP" med det samme. MR lærer dig ikke at ride eller at smidig gøre hesten, men at gøre den træt nok til at den er ligeglad med at du sætter vægt på den. Ideen er at sælge bøger og det er han god til.

2)PP (Pat Prelli)han sælger sine videor og siden jeg talte med ham og han fortalte mig at de havde problemer med den hest de skulle vise frem den næste dag som de gjorde alt ved aftenen før, tabte jeg meget af min respect for ham og hans gemme leje. Noget kan man lære fra dem begge, blandt andet at købe dyre grimmer, longe linier etc. Men man kan også lære fra dem selv om man ikke skal tage alt for gode varer.

3) KR metoden som er den gamle "PAVLOV" technique med at give hesten et gotte hvis den har gjordt det rigtigt efter at man har klikket på en lille metal dims som hesten så forstår at nu falder gotten. I andre ord at "HJERNEVASKE" til lyden. Det virker ualmindligt godt i begyndelsen men hvis man ikke bruger det korrekt får man nogen gange et problem hest som savner klikkeren.

4) PA metoden at TALE med hesten, dette er ikke andet end at give hesten nogle IKKE ens lyde til at få den til at gøre visse ting så som stop eller bak eller ??? Når hesten har lært at reagere på disse kommandoer fra JORDEN altså ikke fra et sidende position, så kan man få hesten til at føle sig bekræfted på hvad den gør når man sidder på den INDTIL DEN HAR LÆRT DIT KROPSPROG så behøver man ikke længere at bruge ordene eller lydene.

Alle metoder kan lære PERSONEN noget i deres handling af heste eller andre dyr. Ikke alle metoder virker lige godt på alle heste så et samsorium af de forskellige teknikker er det bedste for DIN HEST, Spørgsmålet er ved DU hvad er bedst for din hest?

MVH Ariel
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-03-2001 09:25
Hej Malena,

I var rigtig gode på kurset.
Det var flot at Nikita kunne neje, bare sådan.
Karin kommer igen den 7-8 april og laver grundlæggende kursus og den 5-6 maj er samlet ridning.
Du er altid velkommen at kigge ud eller ringe....

Knus Elinor
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider