Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Min pony stikker af fra andre
Forfatter: 
Dato:  15-12-2003 10:02
Jeg har en ponyhoppe på 11 år. Hun stikker af fra alle andre end mig, når hun skal trækkes, og nægter hyppigt at gå ud alene med andre.

Det er ret usmart, da hun er for lille til mig ( 140 cm ). Hun var min ældste datters og blev solgt da min datter startede på sit studie pgra manglende tid. Hun trivedes dog ikke det nye sted, skabte sig både i stalden, under ridning og håndtering. Jeg købte hende så i foråret, da jeg syntes det var synd for hesten.

Vi har ikke selv haft disse vanskeligheder med hende, før hun blev solgt!

Meningen er så, at min yngste på nu 10 år skal ride på hende i løbet af det næste års tid. Det går fint nok, når vi er ude sammen. Min datter får dog ikke redet særligt meget, hvorfor det ville være rart med passer der også kunne ride lidt!

Vi har prøvet et par piger - det gik dog galt. Den ene red hende fint, men ponyen stak alligevel af gentagne gange. Den anden kunne simpelthen slet ikke trække med hende. Og en tredje kom den til at slå rødder med, da hun skulle ride hende frem.-

Hvordan pokker skal man så forholde sig til det?

Pt holder hesten permanent fri en tid hvor hun er på glucosamin. Hun gik lidt urent på et tidspunkt, var røntgen uden noget at bemærke, men var let halt på bøjeprøve.

Jeg har tænkt, hun nok havde ondt, og derfor ikke ville gå med andre, men hun viser ingen tegn på ømhed eller uvilje, når det er os selv.-

Min dyrlæge mener hun er sund og rask, men at hun mulighed kan have lidt problemer i brusken i haserne. Men hun skal jvfr. min dyrlæge helst rides let for at holde ledvæskeproduktionen igang. Og det er jo svært når hesten ikke vil rides af andre.. ?:-)

Jeg er lidt i syv sind med den hest. Indtil videre må hun jo så bare gå på fold hele dagen med de andre, men det ville da være meget rart, at hun kom lidt i form igen på et tidspunkt.-

Hilsen May-Britt.

Lykken er en dejlig islandsk uldtot
{>
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du har
Forfatter: 
Dato:  15-12-2003 13:52
tid, så rid hende dog selv. Hun er jo ligeså stor som en islænder og selvfølgelig kan hun bære en almindelig voksen rytter uden problemer.

Hvordan trækker de hende/hvad har hun på? Jeg kunne være fristet til at have enten en kæde over næsen eller gennem munden på hende indtil hun lærte at opføre sig ordentligt eller måske et hingstebid. Hun vil sikkert stoppe efter at have forsøgt-forgæves-et par gange og så kan I stoppe med bisse-trick'sene.
0
0
Svar på denne tråd

Louise......
Forfatter: 
Dato:  15-12-2003 15:16
Hun er ofte smuttet allerede, hun ser nogen på vej ud på folden.

Hun er udemærket klar over, den med grimeskaftet over næsen - hun går så helt fint - kan næste gang bare ikke fanges af personen.

Jeg ville gerne have en til at ride lidt på hende, da jeg ikke selv har tid til at ride 2 heste.

Men så må hun lade være at blive redet, indtil jeg selv får tid, når dagene igen bliver længere.

Hilsen May-Britt.

{>
0
0
Svar på denne tråd

Kunne du ikke have hende
Forfatter: 
Dato:  15-12-2003 23:38
som håndhest, når du rider, så får du rørt to heste på en gang, jeg ved godt at det ikke lige går på en bane, men på tur?

Nogle heste har brug for at "Binde bånd" med deres ryttere og det får man ikke ved at komme og strigle, sadle op og ride, der skal mange gange strigling og nussen og kæleri, så måske det var en ide at få en til at passe hende uden at hun skulle ride før der var gået en måned eller to, du kunne så trække hesten ind for passeren de første 14 dage. Det er bare et forslag.

Venlig hilsen
Charlotte

Billeder
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  15-12-2003 23:46
Hej Charlotte!

Tak for dit forslag.

Puttepigen har været med som håndhest flere gange - hun går dog ret langsomt i skridt, mens min islænder, har den mest energiske skridt! Og ser hun potentielt farlige ting stopper hun brat - men ishestebassen drøner fremad... *LOL*! Gæt hvis arme bliver meget laaaange *G*!

Men ellers er det en god ide. Og den skal trænes mere.

Og du har helt ret - der skal masser af tillid til. Det er den der er røget, mens hun var væk ... :{-( Hun har kun tillid til mig.

Desværre har jeg forgæves prøvet at finde en forstående passer, men de hænger åbenbart ikke på træerne. Jeg har overvejet at aflønne en - men det er jo ikke en løsning, da hesten tydeligt ønsker en person at knytte længerevarende bånd til.- De fleste piger, der passer i alder og str vil ride - meget!

Hun må få lov at gå på fold denne vinter. Så må vi træne i at blive bedre i hånden til foråret ;-)

Hilsen May-Britt.

{>
0
0
Svar på denne tråd

Åh ja, det er utroligt hvor lange
Forfatter: 
Dato:  16-12-2003 00:00
ens arme kan blive, kan godt huske det da jeg skulle lære min plag at gå som håndhest, han har en frisk gang, men han var noget usikker til at starte med, når mor ikke stod på jorden ved siden af.

Hvis du er villig til at betale for pasning, kunne man så ikke få en aftale med en om, at man betalte dem i starten som tilskud for at de kunne ride på rideskolen og når så puttepigen havde fået tillid gik aftalen over og blev halvpart på almindelig vis?

Jeg kan ikke komme i tanke om andre forslag og du har ret for mange drejer det sig om ridning, ridning og ridning i den alder og så vidt jeg husker, var jeg ikke bedre selv.

Held og lykke med hende.
Venlig hilsen
Charlotte

Billeder
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider