Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 21:11
Hej med jer............
hulk hulk snøft snøft......
Jeg har en pony den hedder dellfir......
Jeg fik den i sommers.
I starten var den bare så fin!!!
Men så kom vi til den del der høre med til at starte på ny hest, at vi skulle prøve hinanden af.
Og dellfir den fandt hurtig ud af at den sagtens kunne drille mig.
Og siden den gang er det bare blevet værre og værre. :{-(
I starten bukkede den og blev bange for alt ting.
Nu er vi kommet så vidt at nu stikker den af og stejler.....
med at stikke af har jeg prøvet at: stærkere bid, ride ind i et træ (det kom bare til at gå ud over mit ben), save i munden, få den til at ride stærkere så den bliver for virrede, hive og "flå" i tøjlerne.
Men intet hjælper.....
Har du evt. en ny ide.
med hensyn til at stejle, har jeg prøvet at: ride med glide tøjle, drejet rundt og rundt og atter rundt, "slå" den en på siden af hovedet, og jeg er end da gået så vidt at jeg har redet med et æg i hånden og da den så stejlede splattet det ud i hovedet på den (det er et råd jeg har fået), men heller ikke her har noget hjulpet.
har du et råd eller en ide???
Jeg havde sendt i prof. ridning, men de sendte den tilbage med svaret: "idiotiske møg krikke, den burde sendes til slagtning"!
kan det passe???????
For vil helst undgå da det er en super dressur hest!!
men når jeg skal ride halv time på vej hver dag til og fra ride hus nytter det jo ikke.
jeg er en gang væltet bag over, men intet skete heldigvis...
Hilsen Seren...
0
0
Svar på denne tråd

Send den til en .......
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 22:19
ordentlig beridder, og få den grundredet.

Og tag så at find en ordentlig underviser, som kan hjælpe dig i hverdagen. De råd og umiddelbare "korrektioner" du har afprøvet overfor ponyen viser, at du har meget brug for en hestekyndig hjælp.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Undervisning..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 10:25
Få undervisning!!!!
Det ville virkelig hjælpe dig meget!

Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)

Vinder af krikkepokalen 2003
0
0
Svar på denne tråd

godt råd
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 11:46
Bare fat mod, stig af og træk hesten over til ridehuset. når den løber af med dig og hvid den gør det inde i ridehuset, så hvis du rider på højre volte og den pludselig løber så hiv i venstre tøjle så den kommer til at stå med hovedet ind i vægen. og når den har stået med hovedet derind pg den har stået sødt så ros den. og vis du ikke er bange for den. du må for alt i verden ikke sætte et nyt bid på den da så bliver den ligeglad med de andre, og du skal ha stærkere og stærkere bid på. ( råd fra en)
når den stejler så jav den frem med benene og skæl ud, ikke noget med at slå og blive hysterist med ben, det er hvad den er ude på. 1 hårdt puf i siden når den stejler og ikke mere.

DU MÅ ALDRIG BLIVE SUR på hesten selvom det er svært tro mig det ved jeg alt om! har selv en unghest på 5 år. :-D den er KUN ude på du bliver sur og straffer den. bliv ligeglad og grin når den stejler. og kun straf den 1 gang, når den laver noget.
men ligeledes vise den at du altså MENER det..

Fat mod, og slagt aldrig en god hest!
0
0
Svar på denne tråd

først og fremmest
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 12:59
ikke slå, sparke, hive flå og andre sindsyge ting du skriver du har gjort!! aldrig mere.. hvis hesten nogensinde skal få at forhold til dig, have tillid til dig , så skal du ikke slå på den!

Find en god underviser og få en masse undervising, træk den over i ridehuset så i slipper for de dårlige faser.. så der til sidst KUN sker gode ting oven ¨på dens ryg når i ride....

-- Cille --

~ SSKMS :-D ~

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider