Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvad skal jeg - PNH?
Forfatter: 
Dato:  10-12-2003 20:22
Jeg er nået der til, at Toobi er forholdsvis nem at lave PNH med.

Det sidste vi har lært er Sideways, som i øvrigt har voldt mig en del vanskeligheder, med hensyn til Toobi's undren over: "Hvad er det du vil have jeg skal", hvor han så har gået frem, bakkede eller forsøgt om det skulle være Circling Game, jeg bad ham om.
Men her for 1 uge siden, kom teknikken på plads. Ydermere har jeg for få dage siden, lige skulle se om det nu også kunne lade sig gøre ridende (bareback og rebgrime)- Det lykkedes også.
Hvis jeg skal bruge en bom, er der så "noget" jeg skal gøre anderledes, eller skal jeg fortsætte med samme teknik?

Squeeze Game f.eks. mellem 2 tønder kan jeg sende ham igemmen, med løst reb og jeg står med omkring 1½ m. fra zone 4.
Kan jeg gøre denne del lidt mere avanceret - og hvordan?
Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2003 22:10
...med fremskridtene... :-)

Sideways med bom:
Nu er jeg ikke sikker på, om du vil ride sideways med en bom på jorden og MED eller UDEN hegn? Og ville du egentlig ride, eller bare lege Sideways fra jorden?
Vil du ride med hegn foran, skal du bare anbringe bommen i en passende afstand til hegnet og gøre som sædvanligt...
Hvis du vil Sideways'e ham fra jorden uden hegn, skal du have fat i Harmony videoen. Her er teknikken, kort fortalt, at du stille ham et sted, hvor du nogenlunde kan se, om du får ham til at gå lige - Parelli bruger midterrabatten på en markvej. Så skal du flytte zone 1, og derefter zone 4. Så skal du korrigere, hvis han evt. er gået frem...
"Zone 1... Zone 4... By The Way - don't go forwards..."
Korrektionen foregår med "ryst med rebet"-teknikken - du skal ryste LODRET i stedet for VANDRET som i Yoyo-game, så vidt jeg husker...
Du skal naturligvis kunne drive ham sideways på denne måde før d prøver at RIDE ham sideways uden hegn...

Det lyder lidt som om du skal til at i gang med det sidste i Level 1? Og så se at komme i gang med Harmony Pack???

If I don't see you in the future
- I'll see you in the pasture...
:-)

-99E

Hestebil sælges!
0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2003 18:33
99E.
Jeg vil ikke ride sideways med bom eller midterrabbaten på markvejen, før jeg kan fra jorden. Men dine forslag er gode, tak (y). Vil gå i gang i morgen, fredag.

Den bedste sideways med Toobi er UDEN hegn.
Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Lad mig gætte...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2003 18:37
...Når du går sideways fra jorden MED hegn, løfter han hovedet og laver hjortehals??? Og ser tvær ud?

-99E

Hestebil sælges!
0
0
Svar på denne tråd

Sideways
Forfatter: 
Dato:  11-12-2003 19:42
Jeg var på b-kursus for ikke så længe siden og der skulle vi lave sideways et stykke vej og så lave en squeese med mig som "tønde" , gemme bagparten og så over i en sideways den anden vej rundt et par meter for derefter at gøre det hele en gang til , bare modsat, og sådan fortsatte vi.

Jeg tænkte at det kunne jeg sagtens da min fjordhyler ikke har nogle problemer der hjemme med alt hvad jeg vil have hende igennem, stor næse til mig. Hun ville bare ikke gøre det uden at det skulle være stresset løb forbi mig, det undrede godt nok ute meget da hun godt vidste at hun kunne gøre det.

Hvor mange kurser har du været på hanne??

Jeg mangler afslappet galop på bane og sideways fra ryggen, og så har jeg level et.... :-D

Glæder mig til at få den røde snor.

Hilsen Stine
0
0
Svar på denne tråd

99E & Stine
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 07:47
99E: Yep og han bakker væk fra hegnet.

Stine: Jeg har ikke været på nogen kurser (jo som tilskuer). Ellers er det som selvstudie, hvilket kan lade sig gøre med netop PNH. Jeg dyrker PNH da det har effekt på min hest, som har været en rigtig sur bisse.

Jeg er helt alene i stalden om PNH, og har heldigvis støtte fra 2 PNH-studerende, som jeg har haft ude i stalden 4-5 gange inden for de sidste 2 år og ellers spørger jeg her på HN.
Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Fedt...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 11:45
Jeg synes det fedt med PNH, en helt ny verden hvor samarbejdet er i top mellem hest og rytter. Jeg har fået et helt andet forhold til min hest efter at jeg er begyndt med PNH. Vi dyrker det på alle 3 heste vi har. Vi har en på 14 en på 15 og en på 6 mdr. Det er vildt med de resultater man opnår, specielt med vores hingsteføl.

Hvor kommer du fra hanne, måske vi kunne mødes og træne lidt sammen??

Vi tager nok over og besøger Ute og får lidt undervisning sammen med hypperne til sommer, det skal nok blive fedt.

Stine
0
0
Svar på denne tråd

kommer fra
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 14:57
Virum, lidt nord fra KBH. Hesten bor i Birkerød - 6 km fra Virum, så der er nok langt mellem os, ellers er det en super idé, det med at mødes og træne sammen.
Hanne
0
0
Svar på denne tråd

hal...:
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 12:09
Prøv at lægge mærke til, om der er forskel på hvilket hegn du bruger...
Min egen laver lidt det samme når det er en høj barriere i rideuset, mens hvis det er et lavere hegn, er hun ok med det.

-99E

Hestebil sælges!
0
0
Svar på denne tråd

hegn..
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 08:00
lavt hegn. Samme resultat om det er det meget lave hegn om ridebanen, hegnet(el) om foldene eller ved striglebommene. Men det virker fint på åben plads, så mon ikke det er fordi han er meget klaustrofobisk? (Han har også en stor boks, det går ikke med en pony-boks, selv om han kun er godt og vel 154 i stang).
Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Jo.....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 10:34
...det er også det, jeg er nået frem til med min. Jeg tror ganske enkelt hun føler sig lidt for fanget mellem mig, reb og hegn. For sjovt nok reagerer hun slet ikke så kraftigt, hvis vi laver sideways op ad hegnet at liberty...

(Og så er det i øvrigt blevet MEGET bedre i takt med, at vi er blevet bedre til alt andet... Det må være noget med ekstra tillid og respekt... ;-))

-99E

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider