Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Lidt stærk fortil indimellem...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 13:22
Jeg har en 10 årig vallak, som indimellem bliver lidt meget stærk fortil, specielt når jeg springer. Som regel er han fin i dressuren. Jeg rider med et tredelt bid som han går absolut bedst med i dressur. Tænkte om der var nogen der havde nogle ideer?? Springer nogle gange med en gummi pelham(meget sjældent). men synes han bliver lidt svær at bøje af? Ideer???

MVH Susan
tollund@jubiipost.dk undefined Silver er dejlig!
0
0
Svar på denne tråd

Todelt to-ringsbid
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 16:31
Felur springer med et todelt to-ringsbid, da han også knokler mod springene! Dressuren går han med et tredelt, som din egen hest.

To-ringsbiddet gør, at man kan holde ham med lillefingrene og det spøjse er, at tøjlerne er sat i samme ring, som selve biddet sidder i - så nogen egentlig vægtstangseffekt er der faktisk ikke.

Hvis han er for fremadgående (læs: "glemmer" alt om halve parader), så kommer tøjlen ned i den nederste ring - men som regel kun for den ene ridetur. Men det ved min part Lise meeeget mere om ;-)

Hilsen Camilla & Felur

Billeder fra Ivanhoe 2003 i Ulvedalene, Dyrehaven.
Se min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nu nok
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 18:15
arbejde lidt mere langsigtet og stoppe med springningen og ride dressur (bøje af, halve parader osv) indtil han var lydhør og klar igen. Hvis han er så glad for at springe burde han hurtigt finde ud af, han ikke får lov til det, medmindre han har dig med...

Og ej altså; alle de der bidtyper kender jeg ikke virkningen af, så i den retning kan jeg ikke hjælpe dig. Der er jeg lidt for uvidende.
0
0
Svar på denne tråd

Nyt bid...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 18:39
...er ikke løsningen, det er bare starten til en ond cirkel.

Min egen hoppe havde jeg også et problem med på et tidspunkt, at hun var ved at jævne springene med jorden af bare iver.

Først og fremmest blev der rettet op på min egen opstilling, hvilket gjorde utrolig meget, derefter arbejdede jeg koncentreret i en periode med små spring hvor der fx. blev lagt bomme ud i kombinationer for hun kunne lære at fokusere på andet end bare at komme over springene. På større afstande (5-6 galoptrin) blev der langt parade ind imellem springene - og tilbagetrædning hvis ikke hun lystrede!!
Hvis hun mellem springene på banen begyndte at sætte sit eget tempo lagde jeg en parade ind, og var i hele denne proces rolig men konsekvent.

Det var bl.a. på et kursus ved Bo Kristoffersen at alt dette blev lagt fast og én af de ting han sagde var at fungerer det ikke på 50 cm. kommer det ALDRIG til at fungere på 150 cm...og det er jo fuldstændig korrekt.
Derudover rider jeg meget dressur som opvarmning inden jeg springer - versader, sideførende bevægelser dybdearbejde og løsgørende arbejde...alt for at hun skal komme ordenlig i balance inden vi skal springe.

Idag har jeg en lækker hoppe med et supert grundtempo der lystrer alt, og jeg kan ride hende på alm. trensebid, uden martingal, pisk, sporer m.m.

Så selv om det er enlang proces, så er det bestemt tiden værd - man får så meget forærende når manhar en letridelig hest.

Held og lykke...

Rikke L
hesteterapeuten.dk

"At turde er at miste sig selv for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid"
Søren Kierkegaard

Se de nye billeder i min præs fra mit seneste fotojob
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider