Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

det værste der kunne ske er sket..:!
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 22:05
nu tror i sikkert at min hest er blevet aflivet eller sådan noget... men det er ikke det men idag da jeg skulle lukke mine heste på fold (lukker kun en ud af gangen) havde jeg lukket tulle ud og da jeg så skulle ud med herkules går alt galt....:!!!! jeg når lige at åbne ledet før hesten løber med mig...!! jeg holder fast i grimen og da jeg endelig giver slip træder hesten på min hånd og jeg ruller ind i en mur...! så kom min anden heste løbene fordi den jo ville følge sin leder...! det er heldigt at de er grov ædere....!
men jeg får rejst mig op og uden at tænke mig om hvad der er sket løber jeg jo efter hestene og straks bliver herkules bange og prøver at springer over et lille stengærde vi har men vælter en sten....! han løber hen til græsset og begynder at spise.... jeg tager tulle først efter at havde fået fat i hende og trækker hende ind i stalden. da jeg er nået ind med hende henter jeg herkules og putter ham ind i boksen..! nu er mit problem bare at jeg ikke tør lukke ham ud imorgen....:!!!! hvad skal jeg gøre da han skal lukkes ud kl. 07:00 hvor alle ligger og sover.....!jeg er bange for at han skal gøre det samme men denne gang bare løbe ud og væk...!!
HJÆLP....!!!!!!!!
0
0
Svar på denne tråd

vildt..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 22:14
Det lyder da vildt...Jeg synes du skal vente med at lukke dem ud til du kan få lidt hjælp. De kan jo mærke hvis du er nervøs, og så bliver det måske værre...held og lykke

Mvh. Katja
>o< Alt det, der irriterer os hos andre,
kan føre os til en forståelse af os selv
>o<
0
0
Svar på denne tråd

Træktov
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 23:32
hejsa!
Brug et træktov næste gang. Det giver dig bedre mulighed for at holde igen, hvis den laver samme nummer. Min begyndte på et tidspunkt at springe ind på folden og ville trække af med mig hvis han kunne. Det måtte vi lige "diskutere" et par gange, men nu har han accepteret at det er mig, som bestemmer hvornår han må løbe. Jeg giver han en godbid førend han bliver sluppet fri, så han forbinder det at blive hos mig lidt som noget positivt.

Håber det hjalp.
0
0
Svar på denne tråd

ha snor på
Forfatter: 
Dato:  22-11-2003 10:01
måske en longe, så har du bedre mulghed for at holde fast, og også kunne holde afstand fra hesten hvis de løber, så de ikke løber ind i dig.

men få en til at hjælpe dig indtil du er tryk igen.. :-)

Vinder af krikkepokalen 2003

Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)
0
0
Svar på denne tråd

uvaner
Forfatter: 
Dato:  22-11-2003 11:58
Jeg har for vane at trække mine heste ind gennem leddet, vænne dem rundt og stå i 5-10 sek før jeg slipper dem.... Det gør at de ikke får for vane at løbe gennem leddet.... Og hvis hesten er bund umulig, så er ideen med en godbid(anja PF) en fin måde at få hesten til at "blive hos dig".....

Det kan godt gå hen og blive livsfarligt hvis hesten overtager magten.. Så træning gennem led er hvad der skal til.

Jeg kan godt forstå at du er nervøs.. Hvem ville ikke være det efter sådan en tur? :-@..

held og lykke med "led træningen"

Sheval

Vær selv den forandring, du ønsker at se i verden.. 8-)
kig min præsentation...pintohypsebilleder og billeder af min vuffetuffer...Qnus sheval ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Et lidt længere
Forfatter: 
Dato:  22-11-2003 12:11
træktov er en god ide, du kan evt. tage en pisk med og så vise foran hans ene øje, hvis han ser ud til han vil løbe, sådan gør jeg når jeg går med lidt iltre hingste! De reagere på at se noget foran dem og derfor stopper de.
Mvh. Tine

Arbejde søges, se min annonce her Deltids job søges
<
0
0
Svar på denne tråd

for meget foder,for længe inden for
Forfatter: 
Dato:  22-11-2003 17:40
jeg ser det helt klart, at dine heste enten får for lidt bevægelse, og vil ud og løbe når de endelig kommer ud fra den trænge stald, det med at ikke lukke den ud har du aft i den forkærte castor, så er de endu vildere, jeg ville overveje at sætte dem på døgnfold! måske for de for meget foder, og er for kraftige så? lad være med at give dem for meget kraftfoder, mere grøntsag ;)

det er mit forslag!

-Moi

Du er ansvarligt for det du siger, men ikke for det de andre forstår!

der er ingen der hindrer DIG at trykke!!!
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du er bange....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2003 19:46
...eller bare den mindste smule nervøs skal du ikke gøre noget, uden at der er en anden til stede og kan hjælpe dig. Det er min hovedregl. Kender frygten. Den sidder dybt i kroppen og er ikke lige så nemt ved at gå væk.

Dog vil jeg sige at det måske var en ide at du tog et træktorv i den og så lukkede dem ud i en anden rækkefølge? En fører hest i flokken bliver tit sådan, hvis den bliver lukket ud til sidst!

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

Træktov om mulen
Forfatter: 
Dato:  22-11-2003 19:54
Uha sikke en omgang.
Var det et uheld, eller var det bare et engangstilfælde?

Jeg synes du skal tage et træktov og tage snoren om mulen på ham, så har du bedre mulighed for, at holde ham. Når han har fundet ud af det, kan du jo tage det af med det samme igen :)

Mvh. Anna
Blindhed er Guds barmhjertighed
Først når vi bliver i stand til at opfatte verden
At se den og høre, stille spørgsmål
Da bliver vi skyldige og er vidner til alt onde
Det onde vi selv begår men til tider ikke forstår
Det kaldes vist verden?
Jeg kalder det helvedets forgård

0
0
Svar på denne tråd

opdragelse
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 14:26
Det lyder som om de trænger til lidt opdragelse.
Brug lidt tid på at trække med dem enkeltvis når du lukker dem ud (og evt. ind)- træn dem i at gå pænt og stoppe sammen med dig, og luk dem ikke på fold før de opfører sig ordentligt - altså træn det lidt hver dag og luk dem på folden når de slapper af eller i det mindste adlyder, det behøver bare tage 5 minutter (sørg for at gå i andre retninger end kun mod leddet også).
Hvis du slet ikke kan holde ham, så bind træktovet om mulen på ham.
Brug evt. godbidder som forstærkning på din opmærksomhed, men kun hvis det ikke gør problemet værre.
Øv evt. at han bakker på kommando, det har en beroligende virkning- kombineret med gå og stå øvelserne, det er ikke så meget der skal til, men lidt konsekvent træk-træning kan være nødvendig, det ved jeg fra mine egne heste, og de lever stortset af stråfoder og kommer ud 10 - 12 timer om dagen om vinteren , og alligvel kan de godt té sig som bindegale hvis de lige er i humør til det, så er det godt at have nogen opdragelsesredskaber der lige minder dem om hvem der bestemmer , og at man skal gå ordentligt for at komme på fold.
Tag en ridehjelm på hvis du føler dig usikker, - og handsker - det giver også et psykisk overskud at føle sig lidt polstret.
Held og lykke :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender det kun alt for godt!!
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 20:39
Min dejlige fjordhest har ikke altid været så skøn som hun er nu.

Hun har op til flere gange løbet af med mig, hvilket ikke var så smart fordi jeg bor lige ud til en hovedvej hvor der køre en del trafik. HELDIGVIS er det aldrig gået galt men det kunne det sagtes have gjort.

Hun har været løs på hovedvejen alt for mange gange jeg husker specielt en gang, det var vinter, der lå et fint lag sne på jorden, solen skindede, det var en lørdag morgen og jeg skulle lukke min fjordhest ud på fold, denne morgen var min mor med. Da der er 3 meter til ledet begynder hun at løbe jeg prøver at holde hende men hun er løbet, da hun opdager at hun er fri, skifter hun retning og løber ud på hovedvejen istedet for, at løbe ind i folden. Vi bliver selvfølgelig nevøse for tænk hvis der kom en lastbil... vi handler hurtigt, jeg løber efter min hest og mor stopper al trafik der kommer bag fra, men logisk nok kunne hun ikke stoppe den trafik der køre i mod os, heldigvis er det lørdag morgen og der kommer ikke så mange biler. Da vi er kommet en halv kilometer ned ad vejen drejer hun heldigvis af og løber op i en indkørsel, jeg går nu roligt efter for at hun ikke skal synes det er alt for sjovt, hun løber lige ind i en carport og inde hun opdager at hun er fanget når jeg op til hende og fange hende, men jeg er nød til at holde hende der, til jeg har fået et tov at trække hende hjem i. Min mor når frem, hun holde Lotte imens jeg går ind på en gård hvor jeg kender ejern hun låner mig deres hunde snor. Da jeg kommer tilbage til Lotte og min mor stå min hest helt roligt, hun ser helt uskyldig ud. Jeg får snor på hende, trækker den over næsen for at have bedre styr på hende. Men selvfølgelig går hun som en engel tilbage til folden.

Dette var en af de værste oplevelser jeg har haft... for man bliver rigtig bange.

Efter noget tid lærte jeg at se og mærke i hvilket humør hun var i, når jeg kunne mærke hendes hals muskler spænde, sammen med det her blik i øjenene, så vidste jeg, at jeg skulle være på vagt. Jeg holdt mig tæt ved hendes hoved, med et fast tag i hendes grime og min venstre hånd løftet op foran hendes hoved, ment som en advarsel, hvis hun så løber er jeg klar. Jeg geb fast om hendes mule ved næseborene trækker hendes hoved ind mod mig. Hvis hun stadig er ulydig lukker jeg hånden om mulen på hende så jeg klæmmer næseborene sammen, det gør at det bliver sværere for dem at trække vejeret og de vil oftest stoppe. Det lyder måske voldsomt men, når hesten først har prøvet det en gang eller to er det overhoved ikke nødvendigt at lukke for næseborene så er hånden oftest nok og det var bedre end at hun løb ud på vejen og blev kørt ned og gjorde andre skade.

DET SKAL LIGE SIGES AT JEG IDAG ER GÅET OVER TIL AT BRUGE HORSEMANSHIP, MEN DEN LØSNING KRÆVER AT MAN HAR TID TIL AT SÆTTE SIG SELV og HESTEN IND I DET.

Det var noget af min historie, håber du får styr på din hest. Husk se bestemt ud, gå med rette skuldre og ligne en rigtig leder!!

Mange hilsner fra Nina :-(
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 14:42
hvis du er rigtig nervøs vil jeg give de andre ret - vent til der er nogen der vil hjælpe dig.
Men du kan vel altid lægge en trense på kræet?? Så skal du nok kunne holde den*S*

B-) "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider