Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

udendørs ridebane
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 21:43
Hejsa.

Jeg er ved at finde et sted til en udendørs ridebane.

Det sted jeg har fundet er ca. 10 x 35 m,jeg ved slet ikke hvor stort det skal være.
Er der nogen der kan hjælpe? Er det for småt eller???

Kh Linda O..

P.s. Hvad skal være som underlag? Det skal ikke koster så meget, men skal være godt for hesten at gå på...
0
0
Svar på denne tråd

Mindre end.....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 23:34
20 x 40 ville jeg ikke ønske mig. Især ikke hvis du rider stor hest, og den store hest ikke er specielt højt dressuruddannet = kan gå meget samlet.

Har prøvet at stå opstaldet et sted med en 15 x 35 bane, og det var altså for lidt plads.

Af underlag er der mange, som har skrevet omkring muslingeskaller - prøv at søg på det herinde på HN.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

bredden kontra længden..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 08:33
du skal ud på minimum 17 m i bredden.. 10 m er alt for smalt....

så minimum 17 m i bredden og lægden minimum 30 m.......eller er det bare en volte du får lavet og aldrig ligeudrettet dyret

Min bane måler ca 22x32 og det er faktisk lige knebent på langsiden.......

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Sørg for at holde bredden på 20 m.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 13:09
Hej Linda

Jeg synes det er vigtigt at holde bredden på de 20 meter - for ellers kan det være svært at træne til stævner når man ikke har en bredde på 20 meter.

Og jeg kan se på min egen bane som måler 20X30 at det er bredden der gør at den er helt ok at ride på selvom den ikke er 40 meter lang.

Og jeg rider både min unghest og gamle hoppe på banen uden problemer.

Og jeg ser da heller ingen problemer i at jeg kan løsspringe dem på den bane.

Hej igen
Louise M.
0
0
Svar på denne tråd

"sand-jord"
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 13:25
Hejsa...

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal bruge som underlag.... Der hvor banen skal være, er bunden sand-jord (eller hva det hedder 8-)..), det er fint ligesom sand...
Hva er bedst så jeg ike skader hesten...?

Qnuzer fra Linda O..

P.s. Hesten er en ung oldenborg vallak, som blir 3år til januar...
0
0
Svar på denne tråd

Underlag
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 13:50
Du er heldig hvis du skal anlægge en ridebane på sandjord, det gør den nemlig væsentligt bedre at ride på end hvis der er ler.

Hvis du er heldig kan du nøjes med at harve banen jævnligt eller kan slippe for at dræne - afhængig af, hvor i landet du kommer fra, i nordjylland er jorden nogle steder nærmest det rene sand.

Jeg bor selv på sandjord og min bane fungerer året rundt (undtagen i frostvejr) selvom der kun er kommet nogle få læs grus på - om sommeren skal den bare harves regelmæssigt ellers bliver den hård som sten.

Din bane skal være fjedrende, dvs. den skal give efter uden at være tung eller dyb. Den må naturligvis heller ikke være glat. Hvis du har mulighed for det, så læg banen højt, lægger du den i et hul, så samler vandet sig der og gør banen til et vandbassin. Se på, hvor der ligger mindst vand når det regner og læg banen der.

Jeg er ikke tilhænger af organisk materiale som flis på en udendørs bane, da det rådner med årene og kan blive glat i regnvejr - jeg ville personligt foretrække grus eller muslingeskaller, så kan banen efterfyldes efter behov.

0
0
Svar på denne tråd

bane og bund
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 10:14
Hej

Jeg har selv en bane på 20 X 40 og den er fin

Den liger på en meget sandet jord, og der på har vi lagt flis på og det er bare perfekt.
Det bliver ikke sumpet og ser godt ud., og kanon at ride på da det næsten fjedre under hovene, det er også let at løse med hen harve i let frost så man kan ride selv om det er frost

Jeg gav ca. 4500,00 kr. for flis til banen.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider