|
|
| 4-taktet højergalop |
|
|
Hey...
Har nogen problemer med, især højergaloppen...
Det er sådan, at hvis jeg ikke forlanger det store af min hest i galoppen, ligger han utrolig stabilt i stort set alle galopøvelser.
Mit problem ligger så i at, hver gang jeg forlanger at han træder mere under sig i galoppen, slår han over i en 4 taktet galop og bliver utrolig hidsig. Når jeg så driver lidt på ham, styrter han istedet afsted. Igen tager jeg en halv parade for at sænke hans tempo igen og straks slår han over i 4 taktet galop igen...
Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre?
På venstre volte er han ikke nær så slem, det hænder han slår over i 4 takt, men driver jeg lidt på ham med sædet, går han fint igen og jeg kan få ham ned i en rimelig kort, men rentaktet venstregalop...
Håber der er nogen der kan hjælpe mig!
mvh Gry & Calvero
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| venstre bagben |
|
|
Måske er han ikke stærk nok i venstre bagben. Det bruges til at skubbe af med i højregalop. Så du må igang med at træne og gøre bagbenet stærkere. Tempoet er nok for lavt/han er ikke stærk nok til at gå så samlet/kort galop som du ønsker. Hvordan med traven? Hvad siger han f.eks til versader på venstre volte? Eller traversader til højre? Det er meget normalt, at hesten er stærkere i højre bagben end i venstre. Ligesom de fleste mennesker er stærkere i højre arm end i venstre. Men det kan jo også være en mulighed, at der er noget galt med venstre bagben, f.eks spat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: venstre bagben |
|
|
I traven ligger han stabilt og jeg kan sagtens korte ham helt ned i en kort samlet trav, på begge volter...
Versader og traversader er vi først lige begyndt at øve, så jeg er ikke så stærk i disse øvelser - skal jo også selv lige lære det først!
men måske skulle jeg til at øve dem lidt mere, så han bliver stærkere...
Tak for svaret!
Knus Gry
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet