|
|
| Pony vil IKKE gå til biddet! |
| Forfatter:  |
Nikita |
| Dato:  |
15-11-2003 16:41 |
|
Ponyen jeg rider på VIL bare IKKE gå til biddet har prøvet rigtigt, rigtig meget.. men der ikke noget der hjælper!!!!
Nogen der har nogle gode råd, eller har prøvet noget ligende det samme????
HJÆLP!!!!! DER ER MASSER AF STÆVNER!!!!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes........ |
Cecilie&Jason |
15-11-2003 17:53 |
|
for det første at du skal:
-Søge en god dressurtræner - rid evt. enetimer nogle gange om ugen.
For det andende:
-Tag ikke til stævner før du er HELT og ALDELES sikker på at din pony kan. Meld ikke til for store klasser.
For det tredje:
-Rid en masse dressur - også når du ikke for undervisning.
Mine råd.
Hej hej fra Cecilie.
Glædelig Jul folks.
>Jason, min guldklump vil jeg altid elske og holde af<
Min MSN: prupony@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmmm |
zummer_babe |
15-11-2003 17:56 |
|
jammen masser af volter hvor du stiller hesten godt indad og en let hånd så det er rart for hesten at gå til biddet så skal det nok komme på et tidspunkt..
min hest begynde først at gå til biddet lidt sener en hva han skulle men for nogle heste er det lidt sværer en andre...
træning og volter let hånd og en dygtig underviser til at vejlede dig for hun/han kender nok hesten bedre en mig...
men lad oz hører hva du har prøvet for at få den til at gå til biddet?
hilsen zummer_babe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm..... |
gitze-muzzer(robin) |
15-11-2003 18:32 |
|
Du ku lave en masse volter stille den til indvendig og udvendig!! Og så ku du have stram udvendig og indvendig og så giv efetr i indvendig når den søger ned!!!!
KyZ KyZ gitze-muzzer
JeG ElSker MiNe dYr!!! MiN Hest Og MiN HunD
MiNe VenNer er DeJliGe oG de StØtTer eN!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske? |
|
|
Nu skriver du at du har prøvet en masse forskellige ting, og jeg går derfor udfra at du ved hvad du gør.
Så hvis du vitterligt har prøvet at løsgøre hesten (volter osv.), og måske prøvet at arbejde fra jorden med den og den stadigvæk ikke vil give efter, så kan det jo være tegn på at der er noget galt med hesten rent fysisk.
Heste kan jo ligesom mennesker have skader i knogler, muskler, sener osv.
Jeg kender eksempler på heste, som ligesom din, ikke ville give efter pga. en skade. Skader der kan forårsage manglende eftergivenhed kan være både i selve nakken (på nakkehvirvlen), i skulderpartiet, i ryggen eller i bagparten (den kan muligvis også være ander steder, men det er disse eksempler jeg kender), dette kan forårsage at det gør ondt på hesten når man prøver at ride den ind bagfra og dermed samle den. Det kan også være at hesten med skaden simplethen er forhindret i at kunne gå samlet pga at den er bevægelseshæmmet.
Har du en mistanke om at det kan være dette der skyldes din hests manglende eftergivenhed, bør du tilkalde en dyrlæge, som kan hjælpe dig.
Mvh. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den skal jo også rides ned |
|
|
hejsa
den skal heller gå ned.. den skal rides ned af rytteren  nogle heste har man kontakt til med det samme andre tager det bare 100 år at få til at gå nogenlunde.
men som de andre siger massere af volter... husk at give efter, og evt noget undervisning, for man laver altid en masse fejl som man ikke selv ser og så er det altså rart lige at få det rettet.
har du tjekket at sadlen ligger ordentligt ?
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjjaaa... |
annemette |
15-11-2003 23:29 |
|
Jeg har lige prasis samme problem....
Jeg har fået at vide man skal lave en MASSE volter, slangegange,og 8-taller i tempo skift...så hesten bliver stillet ind ad og så for den en bøjning i halsen...det har hjulpet mig på vej....
Du skal altid have kontakt i invendige tøjle, nøk lidt ikke hårdt, og bare have kontakt i den udvendige og ikke nøk i den....du skal også have ben ved hesten...håber det hjælper dig...  M.V.H anne-mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nikita |
|
|
Hvad er det du har prøvet ?
Du skriver du har part på en rideskolehest,hvor meget kan han,og hvor meget kan du ?
Hesten kan jo ikke bare foldes sammen.
OLDENBORG KAN OG VIL 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gyldne ord! |
Ida(Halifax) |
16-11-2003 10:06 |
|
Få undervisning, -de kan hjælpe jer meget bedre end man kan forklare noget herinde.
Mvh. Ida & Halifax ♥ ~ Fjordpower! ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bagparten |
PJ |
16-11-2003 10:33 |
|
Jeg synes der er en fantastisk masse fokus på hvad man skal foretage sig i for-enden af hesten.
Hvad laver du med bagparten? Hvor er den henne i processen?
Hvis du starter med at få bagparten med, kommer den samlede form ganske automatisk.
Og man kan jo ikke påregne at en brugt rideskolepony bliver blød og eftergivende på et øjeblik. det kræver tillid til rytterne - og det er måske ikke lige det en rideskolehest oplever mest af - med mange forskellige ryttere er hesten nødt til at udvikle en let "døvhed" over for de mange forskellige ridemåder.
Versade/traversade, ridning op/ned ad bakke, løs og let hånd, lidt cavalettiarbejde...og væk med fokus fra mund og "gå-i-holdning"-mentalitet.
PJ
Why slowmo when you can Flymo - icelandic horses!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et par gode råd... |
|
|
En masse volter og overgange hjælper altid til at øge hestens eftergivenhed, oveni evt. sidebevægelser hvis ponyen mestrer det..
Desuden er det meget vigtigt, at du ikke selv sidder og spænder, hiver i tøjlerne eller ligefrem hopper i sadlen. Så er det nemlig HELT umuligt, at få den til at blvie eftergiven. Få forøvrig nogen til at hjælpe dig - få dem til at kigge hvordan ponyen går med hovedet - det kan du nemlig ikke se fra hesteryg, hvis du ikke ved hvordan det "ser ud der oppe fra".
Held og lykke fra Randi W.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rid endelig ikke... |
Catwalk |
16-11-2003 20:14 |
|
Rid endelig ikke for meget på volte... det er en meget dårlig måde at ''lære'' hesten at gå til bidet på...
Rid hesten godt frem i trav, hav en blød hånd og rid en masse løsgørende øvleser såsom : 8-taller, skrådt igennem, ind over midten osv.
find en underviser helst en privat, og få en masse timer... Når du føler det går fremad med ponyen kan du begynde på at ride nogle små stævner, husk at variere din ridning så hesten ikke kun går på bane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NETOP DET.... |
Nikita |
17-11-2003 15:35 |
|
Jamen det er jo også det jeg har gjordt, i godt et ½ år!!!! han ER blevet tjekket af dyrlægen!
TIL DIG DER "catwalk": Tak for råddet prøver det har ogå hele tiden fået at vide at jeg skal prøve det og det (VOLTER Osv...) så det vil jeg printe ud, så jeg husker det!!! også går vi i gang med dit råd!!! TAK!
TIL JER ANDRE: Tak alligevel for råddene!!!!!!!!! tak fordi at i ville hjælpe!!!!
KNUS TIL JER!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|