Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hjælp til lc 3
Forfatter: 
Dato:  22-10-2003 09:03
nu skal jeg ud og starte lc3 jeg plejer at ride lidt højere klasser på min egen men har lovet at starte lc3 på en anden hest men hvordan delen ridder ejg det her

3/4 20 meter volte hvordan ridder jeg det?
så jeg ender ved H igen?
den kna jeg ikke ligeee greje? nogle flinke der vil rede mig?

Trine, hesterne og geden

Jeg tænker, derfor er jeg´... hvad mon jeg er? heste tøs i hvertilfælde:P
0
0
Svar på denne tråd

Simpelt når du hører det!
Forfatter: 
Dato:  22-10-2003 11:16
Hej!

Det er bare en ganske almindelig 20 m volte (cirkelvolte) ved c, hvor du i den første tre-kvarte del af volten skridter med længere tøjler hvor hesten stadig søger til biddet, og i den sidte fjerdedel af volten samles tøjlerne op lidt efter lidt...

Mvh. Helle
0
0
Svar på denne tråd

Som Helle!!!!!
Forfatter: 
Dato:  22-10-2003 11:54
Jeps!!

Det er nemlig rigtigt!

**Venligst Line og Ponserne"**

Tjek liiige vores dejlige billeder:
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd

LC3 øvelse
Forfatter: 
Dato:  22-10-2003 13:03
Det er ikke helt rigtigt som Helle skriver.

Du skal som der står:
Ride en 3/4 del volte, som er 20 m i diameter, dvs. at du IKKE skal ride en hel volte.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare dig det, men når der står at man skal følge hovslaget, så skal man jo ride ud i hjørnerne, hvorimod når man skal lave en 20 m volte ved henholdsvis C og A, så skære man hjørnerne af for at få en cirkel.

Dvs. at mellem C og M skal du skære hjørnet af og mellem H og C skal du ud i hjørnet.

Jeg håber at du forstår bare noget af det :-)

Hvor skal du starte?

Til Helle
Man skal korte tøjlerne igen FØR H og i arbejdstrav ved H.

0
0
Svar på denne tråd

Cargo...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2003 08:34
Til Cargo: Nej, du skal ikke trave ved H! Du laver volten fra den anden side! Du skal i skridt lidt før C fra M-siden, og fra C og 3/4 af volten rides der for længere tøjler, og ved M korter man tøjlerne gradvist, for igen at sætte i arb. trav ved C! Derefter kommer der nemlig en skråt igennem ved H!

Jeg starter selv de klasser, og det er sådan det plejer at foregå!

Mvh. Helle
0
0
Svar på denne tråd

Undskyld! - LC1
Forfatter: 
Dato:  23-10-2003 08:41
Jeg er kommet til at beskrive en LC1!

Til Cargo: Det er rigtigt det du beskriver, bortset fra, at det altså ER en cirkelvolte man skal lave.

Efter at have vendt skråt igennem til H, skal man mellem H og C lave overgang til skridt (jeg gør det lige efter H), og så skridtes der 3/4 af en hel cirkelvolte, og lige før H samles tøjlerne op igen!

Og så kan jeg ikke præcis huske om det er ved H eller mellem H og C at man laver overgang til trav. Mener det er Ml. H og C, for jeg gør det tættest på H, så jeg får lidt mere trav inden galopanspringet...

Men undskyld min fejl! Det var mig der ikke lige var opmærksom nok!

Mvh Helle
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider