|
|
| salgsstald med salg til udlandet |
| Forfatter:  |
Charlotte(Robin) |
| Dato:  |
17-10-2003 20:45 |
|
hej
kunne godt tænke mig at høre om der er nogen af jer der kan anbefale en salgsstald hvor der sælges mange heste til udlandet.
Og hvor man ikke skal vente i mange måneder for at få sin hest ind.
Det er en springhest der skal sælges, men jeg forlanger også at hestene der trænes ordentligt i dressur.
Stedet skal helst være i rimelig køreafstand fra århus.
Så hvis I kan hjælpe vil jeg blive glad!
Se billeder af Robin i min præsentation *S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springhest? |
|
|
Nej har du nu igen fået fat på en springhest, eller er det ikke din egen, der skal sælges? Jeg har faktisk en veninde, der også købte en hollandsk dressurhest sammen sted som du købte din. Den viste sig også at være en del bedre egnet til springning....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo det er skam Robin |
| Forfatter:  |
Charlotte(Robin) |
| Dato:  |
18-10-2003 09:54 |
|
hej Ditte
jo det er skam Robin der skal sælges.
Han ER en springhest. Han har noget rimelig godt hollandsk sringblod i sig, så allerede dengang burde advarselslamperne have blinket, men ak nej, det var jo hesten!
Nu kan jeg se hvor hurtigt han udvikler sig i springning at det er det han selv har sind for. Og talentet er der også, så det vil være dumt at blive ved og ved med at forsøge at gøre ham til en dressurhest, selvom han da har potentiale.
Men Ditte, kender du nogen stalde? For vil helst sælge til udlandet, og der er hans afstamning vist også mest eftertragtet.
Se billeder af Robin i min præsentation *S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hoffmann |
|
|
...Hoffmann sælger jo meget til udlandet, men de gør nok mest i dressur. Det ligger ikke mere end en 30 - 45 min fra Århus.
VH. Christina J
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Odder.. |
|
|
Nej jeg kender ikke rigtig nogen steder. Jo jeg har en enkelt gang fået springundervisning af Henrik Dalby på Linea og har set ham undervise andre et par gange. Det virkede okay, og så vidt jeg ved, har han en salgsstald ved Odder, men om han har mange udenlandske kunder ved jeg ikke. Så er der Robin Grauff ved Nørre Snede (så vidt jeg husker). Men det er jo ikke lige i nabolaget, og desuden er det lidt blandet, hvad jeg har hørt om ham, men han har ihvertfald mange kontakter i Tyskland og Norge. Henrik Dalby snakkede dog også om en hest, han havde solgt til en ret kendt springrytter fra Schweiz (eller måske var det Østrig. Men jeg husker ikke lige, hvem det var, men det tyder jo da på, at han også har kontakter. Jeg skal ud og ride en venindes hest på Årslevgården senere idag, så kan jeg lige spørge derude, hvad der er af muligheder her i området. Hvad med Mads Larsen (står Robin ikke stadig dernede?), kender han ikke nogen steder, eller er han ikke meget for at anbefale en "konkurrent"?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henrik ved Odder |
|
|
Han sælger både dressur og springheste til udlandet.
Var ude at se på en dressurhest her i sommers hos ham. Dejlig hest som ikke havde kapacitet til at blive solgt til udlandet - den gik alle LA-klasser og M øvelser og var lækker at ride på. Men var slet ikke springhest.
Henrik fortalte, at han solgte en del springheste til udlandet. Jeg ved dog ikke hvilket niveau de skal ligge på.
Stalden var fin, med lyse bokse og højt til loftet. De heste jeg så var velpassede, og så meget rolige og veltilpasse ud.
Håber du finder en god salgsstalde, hvor du kan få Robin hen.
MVH Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|