og masser af tålmodighed Sandra, ikke andet for, da jeg fik min hest, var den 4 år og havde ikke været meget i hænder, og bagbenene de var bandlyste at komme i nærheden af, idag har jeg og andrer ikke problemer med det, kun smeden, hvilket så tyder på at min hest har været udsat for noget meget ubehageligt med en smed før i tiden, min smed skyder på at hestens ben simpelthen har været bundet op, for han må ikke røre kodeledene, og det er kun ved smeden og lidt ved dyrlægen den gør det, alle andre kan gå hen og tage fat i hans ben...skal dogh siges at min hest er ved at vænne sig til min nye smed, den gamle smed sagde bare at hesten var skør og skulle have en kugle for panden, det var fordi han ikke kunne magte/komme til min hest uden at der kom stor magtkamp ud af det, og man kunne se min hest var skrækslagen og rystede helt vildt.
Så bare klø på, det kommer med tiden, du har også kun lige fået hende hjem. Bare arbejd med hende hverdag uden at presse hende, det virkede for mig og det har også resulteret i at min hest står pænt stille på gangen, medmindre alle andre heste er ude på marken og eller der sker noget vildt spændene farligt.
Held og lykke!!!
MVH Sandra og Giorgio Marni
Faber est suae quisque fortunae. Enhver er sin egen lykkes smed
|