Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

min heste er bange!!!!!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2003 20:40
hej.

jeg har en rigtig dejlig hoppe på 6år.

når jeg vil rense bag hovene på hende bliver hun vild bange for mig jeg glidder min hånd stille og rolig ned af benet på ehnde og snakker stille og rolig til hende men med det samme jeg vil løfte hoven strækker hun sig til age og krummer sig helt sammen hvorfor????
nu her til aften plejer jeg at give hende hovedt på hovene og renser dem på hende, men bag benen kan jeg jo ikke rense, derfor snakker jeg meget med hende og roser hende utrolig eget ved at age hende ned af benent uden at vil løfte det, og det nyder hun uden at blive bange for mig,forbenen kan jegs agtens løfte uden problemer jeg giver hende en god bid hver gang jeg må løfte for benene og age hende på bag benene, men gør jeg det rigtig kan jeg arbejde hende frem på den måde med at løfte bagbenen senere??

jeg skal meget gerne have smed på hedne men min smed vil ikke tage hende hvis hun ikke løfter dem fint.

kan det måske være at hun har fået en på nakken hver gang hun har haft smed på hver gang på bagbenen hvor hun måske ikke lige ville løfte måske er det der for hun er så bange hver gang????

håber i kan svare på min spørgsmål.

mange tak på forhånd.
mvh
Sandra.W.

Jeg søger efter min gamle DV hoppe BOLETTE hun er ikke brandmærket men med papire efter Sultan og Opal. hun er ca 161 i stg brun med fire sokker. 22år. kender du hende eller ejer hende så kontakt mig.
0
0
Svar på denne tråd

jamen....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2003 21:13
hei
hvor gammel er hun...for jeg bøvlede også med min hest i starten og huner ung og havde ikke prøvet det så tit...eller er det et nyt sted den er kommet til eller sådan noget men mit spørgsmål er hvor gammel den er??

hej>o<
det er fornuftigt at have en frederiksborg hest
0
0
Svar på denne tråd

hesten er 6 år (Tatjana)
Forfatter: 
Dato:  04-07-2003 21:18
Det var bare lige Tatjana det spurgte.
0
0
Svar på denne tråd

leonardo??
Forfatter: 
Dato:  04-07-2003 21:26
hei leo.... hvad snakker du om

hej>o<
0
0
Svar på denne tråd

undskyld leo
Forfatter: 
Dato:  04-07-2003 21:27
undskyld det var ikke noget alligevel.....
nå ok har den været meget i hænder eller hvad og hvorbår er den blevet tilredet...for der ak ngodt være en grund
hej>o<
0
0
Svar på denne tråd

træning....
Forfatter: 
Dato:  05-07-2003 08:14
og masser af tålmodighed Sandra, ikke andet for, da jeg fik min hest, var den 4 år og havde ikke været meget i hænder, og bagbenene de var bandlyste at komme i nærheden af, idag har jeg og andrer ikke problemer med det, kun smeden, hvilket så tyder på at min hest har været udsat for noget meget ubehageligt med en smed før i tiden, min smed skyder på at hestens ben simpelthen har været bundet op, for han må ikke røre kodeledene, og det er kun ved smeden og lidt ved dyrlægen den gør det, alle andre kan gå hen og tage fat i hans ben...skal dogh siges at min hest er ved at vænne sig til min nye smed, den gamle smed sagde bare at hesten var skør og skulle have en kugle for panden, det var fordi han ikke kunne magte/komme til min hest uden at der kom stor magtkamp ud af det, og man kunne se min hest var skrækslagen og rystede helt vildt.
Så bare klø på, det kommer med tiden, du har også kun lige fået hende hjem. Bare arbejd med hende hverdag uden at presse hende, det virkede for mig og det har også resulteret i at min hest står pænt stille på gangen, medmindre alle andre heste er ude på marken og eller der sker noget vildt spændene farligt.

Held og lykke!!!

MVH Sandra og Giorgio Marni

Faber est suae quisque fortunae. Enhver er sin egen lykkes smed
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider