Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Træning af ung hest?? HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  02-07-2003 21:47
Hej!!

Jeg er ved at tilride min dejlige godmodige vallak!! :-)

Jeg er nået til at skridte rundt på volter og op ad midterlinjen, og de verse andre ting, altså slangegang osv, (prøver mest muligt at bruge ben til at styre med??)

Nå jeg så traver, så mener jeg det er vigtist at hesten bare går frem!! Men prøver at lave 20 m volter, det lykkedes også de fleste af gangende, men nogle gange stopper han op og drejer hovedt til den ene side??

Og når du så vil rette ham op hopper han lidt, men sætter så atter i trav!!

Jeg vil gerne høre om der er nogle der har nogle gode råd til afveksling af tilridningen, eller nogle metoder som jeg ikke selv har tænkt på!! ?:-)

Det skal lige nævnes at han kun har været redet uden longe 5-6 gange!!!

Og vores ride bane er ikke indhegnet!!

Han er meget godmodig og "kold" i hovedet, dsv, flyver en fugl, eller kommer nogen uventet eller noget helt andet, tager han det helt roligt og vipper ikke med et øre??

DET ER DA GODE TEGN!! :-D

Men som sagt jeg er meget åben for nye ider!!

På forhånd tak!!

{> Hay
0
0
Svar på denne tråd

Undervisning
Forfatter: 
Dato:  02-07-2003 22:10

Jeg kan anbefale at få "undervisning i tilridning".

Det gjorde jeg i de første 3 mdr. og det var uundværligt. Selvom man er en hæderlig rytter, så er det altid godt med et par ekstra øjne + hvis man løber ind i vanskeligheder.

Jeg fik undervisning 1 gang ugentligt á 125,- kr.

KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D
0
0
Svar på denne tråd

Det samme
Forfatter: 
Dato:  02-07-2003 23:49
Jeg vil også sige undervisning fra starten.

Selv får jeg 1-2 gange undervisning ugentligt. Pirello kan ´"kun" holde i ca. 15-20 min i trav så jeg skridter kun til opvarmning. Undervisningen stopper så bare efter de 15-20 min.

Men det er dejligt at have øjne fra sidelinien når man sidder på især på ungt et dyr synes jeg. (og desuden er der jo en til at samle en op, hvis man prøver at flyve :-D)

Hilsen Bettina & Pirello

Se billeder af det udstyr jeg har til salg på min præsenstation. Bl.a. overgangsdækken og underlag m.m.
0
0
Svar på denne tråd

det lyder rigtigt
Forfatter: 
Dato:  04-07-2003 09:35
Jeg er lige nu selv i gang med at hjælpe med at tilride en lille pinto + vi har en anden unghest på rideren, der er ved at blive tilredt, de gør begge det samme, som du beskriver.
Når de ikke lige har balancen til at dreje, stopper de op og tværer lidt, vil hellere gå den anden vej. Men som du selv siger, er der ikke andet at gøre end at have noget tålmodighed og bare ride fremad igen. For det vigtigste er jo netop, at de får lært at gå frem for hjælperne. Og lige pludselig kan de også dreje, når balancen er til det.
Der er også det andet aspekt i det, at det er jo en unghest, som lige skal lære at lytte til sin rytter og ikke bare tonse derudaf, som den har lyst til...
Vi ved jo ikke, om den lige havde set noget spændende i den anden ende af banen, der lige skulle kigges på??? ;-)
Men klø da på, som du gør, det lyder helt rigtigt.
Min mening omkring undervisningen... Jo, vel er det godt med undervisning, for ikke at sige nødvendigt, men hvis du ved, hvad du laver, er der jo ingen grund til at betale i dyre domme for undervisning, når alt du kan nu her, er at ride rundt på store volter og øve overgange...?
Jeg ville vente til hesten var mere styrbar, så man også kunne få noget ud af den undervisning, man ville betale for. Men en anden mulighed ville måske lige at få en enkelt time nu, så du er sikker på, at det du gør nu, er rigtigt og så arbejde videre selv, igen alt afhængigt af, hvor rutineret du er...

Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

også jeg...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2003 15:28
mener at du skal have KVALIFICERET hjælp fra sidelinien, da de bud man vil kunne komme med herinde aldrig bliver andet end gætværk.

Vi kan jo ikke SE hvorfor hesten gør som den gør ud fra din beskrivelse, og det hesten gør kan skyldes et hav af ting, lige fra tandspidser, over forkert ydstyr, til rytterfejl. (som er mest almindeligt.)

ALTSÅ. Få en KOMPETENT person (uddannet berider, eller anden lige så dygtig person) til at hjælpe dig her i begyndelsen.

De fejl du lægger i hesten i tilridningsfasen vil forfølge dig resten af din tid på hesten.
Det er ting du vil skulle 'slås' med ALTID.

Ridefejl er overordentligt svære at rette, fordi hesten husker så godt, og altid ved den mindste fejl vil vende tilbage til 'det gammelkendte'.

Det KAN altså ikke understreges nok HVOR VIGTIGT det er at hesten bliver tilredet korrekt.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider