Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Longering over bomme....
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 12:14
Hej.
Jeg føler selv at Twillight er blevet så stabil i longen at jeg gerne vil variere lidt i hverdagen, også ville jeg gerne longere hende lidt over bomme. Så hun får prøvet noget nyt.

Er så bare lidt i tvivl om afstanden når man longere over flere bomme, og om det ville være bedst at longere over kun en bom til at starte med?

HVis der er nogen andre der har forslag til hvordan longeringen kan foregå er jeg lutter øre... Regner nemlig med at forsætte med at longere hende et par gange om ugen efter jeg er begyndt at ride hende, mest for afvekslingens skyld...

Qnuz Camilse

selv om hestene er små er det bedre end at gå;)
Don't horse around, get a welsh
Den mest ukloge er den der ikke lytter til andres råd
Til alle der har lyst SKRIV I MIN GÆSTEBOG PLEASE

Så er der blevet opdateret billeder af lillemanden på min HP klik her for et kik. Du er meget velkommern til at skrive i min gæstebog, hvad du syntes om siden, min billeder og alt det der.
0
0
Svar på denne tråd

Øhm.. Bare et forslag....
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 15:35
Ja du skal huske at det bare er et forslag!

Men du kunne jo event. ligge en bom ved C og X for når du så longerer rundt i ring, "springer" hun jo over dem på den måde.. Hvis du forstår..?

;-D ^~~VrinZk, Nina~~^ ;-D
&, så min super dejlige springponZe, MizZ Flicka!
Ta' et kig på min, præZ, der er billeder af mig og skøndheden, MizZ Flicka! (y)
¤Rigtige ryttere rider spring! Men rigtige ryttere rider også fordi de kan li' det!¤
0
0
Svar på denne tråd

Du kan...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 15:38
...starte med at lægge en bom kl 12. Når hun så har fundet ud af tricket lægger du også en bom kl 6.

Og når hun så er trænet i det kan du lægge en bom kl 12 og kl 3.

Og derfra bygge ud så der ligger en bom kl 12, kl 3, kl 6 og kl 9.

Held og lykke med det :-)

Hilsen Tina
Se mit fotoalbum HER

Be a good boy
Push a little further now
That wasnt fast enough
To make us happy

We all love you
Just the way you are
If you´re perfect

-Alanis-
0
0
Svar på denne tråd

bomme..
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 16:30
jeg lægger som regel 3 på stribe(altså efter hinanden), og starter med at følge hesten over i skridt.
De fleste fatter lynhurtigt at trave over dem.
Afstanden finder du ud af efterhånden, det afhænger også en del af hesten.
0
0
Svar på denne tråd

Afstande
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 18:25
For de fleste store heste passer det med ca. 1.00 meter i skridt og ca. 1.30 meter i trav imellem bommene.

Læg først en bom ud på midten af kortsiden og træk hesten henover indtil den uden at tøve følger med. Når den kan det så går du længere og længere ind mod midten. Når den er helt stabil i skridt beder du den om at trave over mens du går ca. 3 meter fra den (pas på ikke at drive for meget på!). Når den er helt med på det bygger du stille og roligt en bom på ad gangen (start i skridt).

Det vigtigste er at hesten ikke føler sig presset på noget tidspunkt - bestemt og konsekvent JA, men aldrig presse den til mere end den viser at den er klar til!

Pøj pøj med det!

Trine (Shamond)
0
0
Svar på denne tråd

Ok................
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 19:16
Nåede desværre ikke at få læst svarene inden jeg tog afsted men fulgte min sunde fornuft, og har gjort som Hippo beskrev det. Kan fortælle at det gik godt med den første tur over bommene...

Forresten har læste op til flere steder at hvis man ligger fire bomme på en volte en ved kl. 12, 3, 6 og 9 så kan man opbygge en god balance for hesten i galop, er der nogen der ved om det passer?

Men ellers tak for svarene...

Qnuz Camilse'

selv om hestene er små er det bedre end at gå;)
Don't horse around, get a welsh
Den mest ukloge er den der ikke lytter til andres råd
Til alle der har lyst SKRIV I MIN GÆSTEBOG PLEASE

Så er der blevet opdateret billeder af lillemanden på min HP klik her for et kik. Du er meget velkommern til at skrive i min gæstebog, hvad du syntes om siden, min billeder og alt det der.
0
0
Svar på denne tråd

Det gjorde vi lige i dag :)
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 15:35
Altså longerede over bomme, det klarede tøsen da bare i en håndevending :) Og hun styrede IMOD bommene, selvom hun kunne gå udenom! Men når vi rider tur, lægger hun også altid op til at springe, hjææælp :) Jeg vil kun træne hende i spring for HENDES skyld - jeg følger bare med og stoler på hende :)

Opstaldning ved Århus

Vil du være med til at diskutere det alternative? Så se her
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider