Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kørsel m. shetlænder
Forfatter: 
Dato:  15-06-2003 22:52
Jeg har en shetlænder, som jeg skal til at tilkøre. Men jeg har et problem. Når jeg går bag ham og træner ham, vender han sig hele tiden om mod mig. Han er ligeglad med, at jeg tager fat i tøjlerne. Så vikler han sig bare ind i stedet. Han bliver ved til han har front mod mig. Han nægter at gå, hvis der ikke går nogen ved siden af ham. De behøver ikke at holde, de skal bare gå der. Hvad kan jeg gøre??
Han gør det samme, når han skal rides. Hvis jeg ikke går ved siden af og trækker ham, så nægter han at flytte sig. Stædige krapyl!! 8-)
Nogen som har nogen idéer??

Mvh Heidi.

Ps. Han er først lige blevet 3. Så vi er først lige begyndt at vænne ham til det hele. Han har haft seletøj på 1 gang, og rytter 3 gange. Det er nok bare lidt tålmodighed han skal have. :-)
"Rigtige kvinder, dyrker deres heste hver dag!" {>
0
0
Svar på denne tråd

Da jeg tilkørte Mille som var shetlænder...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2003 15:37
....gik jeg bare helt op bag i hende og havde godt fat i tømmerne når hun gjorde det som du beskriver der...
Så blev hun faktisk nødt til at bevæge sig fremad, og når hun så gjorde det, belønnede jeg hende straks ved at give efter på tøjlen og presset..

Mvh. Karen Thing
Svalebo´s Donna
0
0
Svar på denne tråd

hvad med..........
Forfatter: 
Dato:  17-06-2003 14:19
....at få nogle til at holde og trække ham til han lære det!!! det er somregelt det man gør når hesten ikke vil longeres eller skal lære det og det virker da for det meste!!!!
kh Liv n.
man dør ikke af at holde fred så lad være altid at skændes om alt!!

Elsk din hest mens du har den.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider