Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

ALBION SADLER????????
Forfatter: 
Dato:  31-05-2003 21:26
Hej!

Da der nu er en masse dygtige/erfarne ryttere herinde, ville jeg høre om der er nogen der kender noget til Albion dressursadler. Jeg skal nemlig have fat i sådan en, men har aldrig hørt om andre der havde den, så jeg ville høre hvad I synes om den.
Mvh. Randi W.

PS: Købes: Albion dressursadel, K2, 16.5", bomvidde MM. Desuden sælges to dressursadler; Passier og Stübben, samt en masse udstyr!
0
0
Svar på denne tråd

Kanon sadel
Forfatter: 
Dato:  31-05-2003 22:18
Jeg havde en til min gamle hest og min nye har også fået en. Men pas på: du bliver afhængig. Jeg følte ikke at jeg kunne være i en anden type sadel end albionen da min nye hest skulle have. (alt blev så sammenlignet med min gamle sadel)

Endvidere har de meget plads til hestens ryggrad pga, deres brede kammer.

Hilsen Bettina :-D
0
0
Svar på denne tråd

Albion sadler
Forfatter: 
Dato:  01-06-2003 14:39
De sælges online inde på: www.equidana.dk det er en rigtig lækker sadel!!!

MVH Christine
0
0
Svar på denne tråd

Har en K2 Legend
Forfatter: 
Dato:  02-06-2003 07:59
Jeg er altså hverken en dygtig eller erfaren rytter, men jeg har selv en 17.5" K2 Legend, som jeg er meget glad for :-)

Den har en ret stor knæstøtte, som jeg lige skulle vænne mig til efter at have haft en Wintec med "standartknæpuder" (ret små), men sadlen har klart hjulpet mig meget med at komme til at rette ryggen og sidde tilbage.

Du skal være opmærksom på, at sadlerne er mindre i sædet end normalt. Min 17.5" skulle så svare til en alm. 17", men en halv tomme er kun lidt over 1cm. så det har nok ikke verdens største betydning.

Hilsen Camilla & Felur

En af fordelene ved at være rodet,
er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser.
- Peter Plys -

0
0
Svar på denne tråd

Albion Style SL
Forfatter: 
Dato:  02-06-2003 09:33
Hejsa

Jeg har en Albion Style SL, den kan ses på Equidana , den er købt hos Ole Olsen i Sindal, idet det er den nærmeste forhandler af sadlen.
Sadlen er lavet over en skabelon af min hest, hvor man måler ryggen ud med en tingest, lidt a´la ståltrådsbøjle, hvorefter det bliver tegnet op på milimeterpapir. Dette bliver så sendt til fabrikken i England, hvor de laver sadlen nøjagtig efter denne skabelon. Ganske enkelt genialt. Og faktisk er prisen den samme, som hvis man køber en "standard-model", leveringstiden er bare noget længere, 6-8 uger imod ca. 2 uger på en alm. model. Men det er værd at vente på, hvis det kan løse sadelproblemerne.

Jeg er selv meget glad for min sadel, jeg har tidigere døjet meget med, at min ene hofte gjorde ondt efter ridning (ingen spcifik kritik, men især i Kieffersadler) p.g.a. at den tidligere har været gået af led, men dette problem er jeg fri for nu, jeg har ikke døjet i de 5 mdr., jeg har haft sadlen.

Det eneste "problem" der er, er at den er med 3 gjordstropper, og det er svært at finde gode gjorde med 3 spænder, har dog en kieffer neopren til den nette sum af 600 kr.

mvh Anita

Jeg rider for min egen glædes skyld -og andres mening om vores formåen skal ikke tage glæden fra mig:-)
0
0
Svar på denne tråd

albion sadel
Forfatter: 
Dato:  02-06-2003 23:55
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad sådan en sadel koster, det skal være til dressur og kunne passe en hest på en 180 cm, derfor skal bommen være bred, så den ikke trykker på rygsøjlen.

Venlig hilsen

Majbritt
0
0
Svar på denne tråd

Er meget glad.....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2003 00:37
Jeg er meget glad for min Albion Legend K2 - da det er den eneste sadel der har kunnet ligge på min ekstrem brede araberhyps (han har faktisk intet sadelleje, men er rund henover hele ryggen og mankepartiet).
En Albion Legend K2 med ex ex bred bom blev resultatet, og det er altså de bedste 9500,- kr. jeg nogensinde har givet ud.
Men yep det er korrekt at Albion sadlerne er ½ nummer mindre i str. end andre sadler - dvs. min 17" sadel svarer til en 16'5".

Til Majbritt:
Fordi hesten er 180 i stang behøver den altså ikke nødvendigvis at skulle have en sadel med bred bom. Det afhænger helt af hvor markeret et sadelleje den har, hvordan muskulaturen henover ryggen ligger osv.

Mange hilsner

Pia
"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Til Majbritt
Forfatter: 
Dato:  03-06-2003 17:42
Jeg vil også sige, at bare fordi en hest er stor er ikke ensbetydende med at den skal have en bred bom. Min hoppe er rimelig spinkel og 160 i stg. og har en albion sadel med en meget bred bom.

Jeg har en Albion style, som vist er den dyreste model til en 12-14.000. Jeg købte den brugt af en sadelmager for 6500 og jeg er super glad for den.

prøv evt. at kigge på Olney sadlery. Det er en engelsk rideudstyrsbutik/sadelmager, der sælger Albion sadler. Kan ikke huske den eksakte adresse, men du kan nok finde den på google.

Mvh
Jenny

"mirakelkur eller erfaringer med SARCOIDER søges"
0
0
Svar på denne tråd

kender kun til springsadlerne
Forfatter: 
Dato:  04-06-2003 11:14
jeg har den springsadel der hedder Albion Kontrol - den er i hvert fald super lækker - skulle jeg gå ud og købe en dressursadel - ja så blev det også en albion

Profil opdateret d. 02.06.03

www.springheste.tk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider