Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

søge ned?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2001 13:22
Hej alle på hestenetett!

Jeg har en Fuldblodshoppe på 14 år. Hun har førhen været gallophest, så hun er meget blød i munden, og har lært (som andre gallopheste) at når man tager for meget fat i tøjlen så løber hun stærkere, og omvendt når man har løse tøjler. Så er mit problem bare: Hvordan skal jeg få hende til at søge ned når hun er så blød i munden??? Hun vil slet ikke give efter når jeg prøver, og løber bare stærkere!
Håber i kan hjælpe!

V.H. Rikke og Søs.
0
0
Svar på denne tråd

Re: søge ned?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2001 16:34
Hej Rikke & Søs.
Når hesten er 14 år, tviler jeg på at du kan omride den.
Den har lært at gå som en galophest og har det på rygraden.
Så derfor tror jeg ikke at du kan lære den at gå til bidet.
Hvis den var yngre tror jeg at det var nemmere.

Men aldrig sige aldrig.
Du kan prøve.-Jeg ved bare ikke lige helt hvordan du kan bære den an.
En ting er sikker og det er at det bedste ville være hvis du fik en god instruktør til hjælp.
Held og Lykke.
Nutti
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-02-2001 17:41
Den kan GODT omrides, selvom det kan være et stort arbejde. Det er svært at forklare, uden at se hesten, hvad du skal gøre.

Hvor i landet bor du, måske jeg kunne anbefale dig en god instruktør, jeg tror ikke, at du kan magte den opgave uden undervisning.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-02-2001 07:40
Hesten står opstaldet i Herlugmagle.

V.H. Rikke.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-02-2001 08:08
Jeg tror du har det samme problem, som de fleste af os: Du tager fat i tøjlerne og får så ikke givet efter.

Heste skal ikke ned med hovedet ved at man tager i tøjlerne: De skal rides ned - bagfra. Glem i første omgang alt om at få hovedet ned - det er vigtigere at hun har ryggen op, og det får hun ved hjælp af halve parader. Når du så tager i tøjlerne, så skal du give efter (- ja næsten slippe) når hun reagerere.

Hun vil nok også gerne hvile på tøjlen og det skal du lærer hende, at hun ikke kan det - så når hun lægger vægt på tøjlen, så skal du ikke slås med hende, men give efter.

hilsen jan
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-02-2001 10:39
Jeg mener at der er en her på heste-nettet som har erfaring med at omskole en tidl. galop hest. Så prøv evt. at spørge inde på Hyggesnak.

Mvh.

Trine SH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-03-2001 10:30
Hej Trine,

Jeg har en tidligere galophest, som er omskolet, men han var kun 4 da jeg startede, så om det er det samme med en 14-årig, vil jeg nødig udtale mig om.

Du er dog meget velkommen til at sende mig en mail med flere spørgsmål.

Mvh.

BeritH
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider