Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Super triumf idag...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2003 21:25
Hej...

Jeg må bare fortælle det her!!!

Det er ikke mig der skal have credit for det, det er min lærer Maiken - jeg hjælper hende bare fra jorden, sammen med en anden af mine studie kammerater.

Maiken har en vallak i tilridning på 10 år som er forsøgt tilredet igennem 7 år af adskillige beridere samt Michael Peace. Der er ingen nogensinde der har siddet på ryggen af den...indtil idag. Der var Maiken endelig oppe og sidde på den. Hvilken triumf!!!!!

Den bliver tilredet ved hjælp af klikkertræning og ABSOLUT INGEN AVERSIVER!!! Hvis den oplever det mindste ubehagelige så kortslutter den. Dette er så også blevet meget bedre i den måned Maiken har haft den, og nu kan den godt tåle små fejltagelser.

Da Maiken sad dér på ryggen af den, mens den stod forholdsvis afstresset, havde jeg bare lyst til at hoppe vildt rundt af glæde og Maiken havde det på samme måde. Vildt hvad os 3 "tøser" fra Slagelse, med Maiken i spidsen, har formået at gøre på en måned som ingen andre har kunne gøre på 7 år!!!

Jeg foreslog Maiken at sende et billede rundt til de beridere der har opgivet ham med spørgsmålet: "Har du hørt om klikkertæning?"

Super, super oplevelse....

Mvh...
Rikke L
hesteterapeuten.dk

"At turde er at miste sig selv for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid"

Søren Kierkegaard
0
0
Svar på denne tråd

KÆMPE TILLYKKE
Forfatter: 
Dato:  27-05-2003 21:34
Det var da en vidunderlig historie... stort tillykke til jer - I må bare have det dejligt.

Endnu en gang tillykke (y)

.
mange hilsner

Rikke

Der er nye billeder af mine sorte perler - se præs
0
0
Svar på denne tråd

Det er virkelig flot...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2003 23:54

Det kan være det var noget for min hoppe på 10 år, hun er lige kommet i tilridning.

Livde :-P
0
0
Svar på denne tråd

Hold da fast......
Forfatter: 
Dato:  28-05-2003 00:11

Det må da vist siges at være noget af en wonder-story. :)

Almindelige dødelige hesteelskere kan altså også "være med". :)

Håber det fortsat vil gå godt med den. ;)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  28-05-2003 15:24
hvad er: AVERSIVER ?

Ane
0
0
Svar på denne tråd

Aversiver...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2003 18:26
Hej Ane.

En aversiv kan fx. være at du verbalt (med stemmen) skælder hesten ud når den laver fejl, eller at du decideret slår den.
Det vi har gjort er at ignorere når den har lavet "fejl", og rost den når den gør det rigtige.

Imorgen skal jeg igen ud og hjælpe Maiken, og jeg er meget spændt på om vi når et skridt videre... :-)

Mvh...
Rikke L
hesteterapeuten.dk

"At turde er at miste sig selv for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid"

Søren Kierkegaard
0
0
Svar på denne tråd

Det er vel nok DEJLIGT!
Forfatter: 
Dato:  28-05-2003 20:12
Rigtig mange gange tillykke til jer - fordi I har haft tiden og tålmodigheden til at gå rigtigt frem i stedet for kun at fokusere på at "komme på nakken af dyret".

Held og lykke fremover!

If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture...

-99E

Læs mere om Natural MooseManShip HER!
0
0
Svar på denne tråd

Takker....
Forfatter: 
Dato:  28-05-2003 23:20
Det er et enormt spændende projekt, tror ikke jeg kunne finde bedre i min studietid - jeg lærer rigtig meget af det.

Og når så tingene virker, det er jo helt fantastisk :-)

Vi er meget spændte på at se om vi kommer over "hurdlen" når han er blevet vant til at der er en rytter på ryggen af ham, eller han skal igennem enhver ny ting på samme måde.

Det er utroligt at man kan ødelægge et dyr af på den måde som han er blevet det

Mvh...
Rikke L
hesteterapeuten.dk

Søren Kierkegaard
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke, tillykke
Forfatter: 
Dato:  28-05-2003 23:33
Flot stykke arbejde, kunne du ikke skrive jævnligt om hvordan I gør og resultaterne af det - i stil med Johannes' føljeton om hingsten - det vil være spændende at høre i mange flere detaljer om projektet.

Tak for sidst.

Hilsen Tina
0
0
Svar på denne tråd

Hej Tina...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2003 23:40
...selv tak for sidst :-) Mægtig hyggelig dag.

Jeg har tænkt tanken, men det er Maiken der står for det, og jeg vil helst ikke gøre noget "stort nummer" ud af det. Så skal der fortælles noget om den daglige træning syntes jeg det er bedst at det er Maiken der gør det. Det er mest fair ;-)

Men jeg kan da lige give en lille breefing en gang imellem når der sker store gennembrud *S*

Mvh...
Rikke L
hesteterapeuten.dk

Søren Kierkegaard
0
0
Svar på denne tråd

Tina, den ide.....
Forfatter: 
Dato:  28-05-2003 23:49

kan jeg kun støtte op om, det kunne virkelig være spændende at følge denne hest, hvordan den udvikler sig, og ikke mindst hvordan I træner den.

Rigtig spændende læsning - endnu engang ros herfra.

Livde :-P

Super DSP hingst sælges

Bedækning tilbydes ved samme hingst.
0
0
Svar på denne tråd

Lige kort....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2003 18:57
Maiken var oppe 2 gange idag, 2. gang sad hun der i 5 min.
Virkelig fedt...han tog det rimelig køligt.

Yepeeeeee.... ;-)

Rikke L
hesteterapeuten.dk

Søren Kierkegaard
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2003 19:34

Hej Rikke L

Tillykke med det. :-)

Jeg vil krydse fingre for, at I når langt.

Men pas nu godt på, at I ikke kommer til skade. - Det er trods alt det vigtigste.

Venlig hilsen

Jakob (DH)

0
0
Svar på denne tråd

Nogle heste
Forfatter: 
Dato:  30-05-2003 17:51
kræver bare lidt mere tid og lidt mere omtanke end andre :-)

Så tillykke til jer, med jeres succes og bliv ved sådan.

June
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke også
Forfatter: 
Dato:  06-06-2003 21:17
her fra. Det er bare FLOT af Jer 3 "tøser".

-Også et tak for sidst til både Rikke og Tina.

Céleste
If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider