Hej...
Jeg må bare fortælle det her!!!
Det er ikke mig der skal have credit for det, det er min lærer Maiken - jeg hjælper hende bare fra jorden, sammen med en anden af mine studie kammerater.
Maiken har en vallak i tilridning på 10 år som er forsøgt tilredet igennem 7 år af adskillige beridere samt Michael Peace. Der er ingen nogensinde der har siddet på ryggen af den...indtil idag. Der var Maiken endelig oppe og sidde på den. Hvilken triumf!!!!!
Den bliver tilredet ved hjælp af klikkertræning og ABSOLUT INGEN AVERSIVER!!! Hvis den oplever det mindste ubehagelige så kortslutter den. Dette er så også blevet meget bedre i den måned Maiken har haft den, og nu kan den godt tåle små fejltagelser.
Da Maiken sad dér på ryggen af den, mens den stod forholdsvis afstresset, havde jeg bare lyst til at hoppe vildt rundt af glæde og Maiken havde det på samme måde. Vildt hvad os 3 "tøser" fra Slagelse, med Maiken i spidsen, har formået at gøre på en måned som ingen andre har kunne gøre på 7 år!!!
Jeg foreslog Maiken at sende et billede rundt til de beridere der har opgivet ham med spørgsmålet: "Har du hørt om klikkertæning?"
Super, super oplevelse....
Mvh...
Rikke Lhesteterapeuten.dk"At turde er at miste sig selv for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid"
Søren Kierkegaard