havde han ikke for 5 øre galop, som du jo har set. Den var meget flad, der var ikke noget som helst spring i den, det har vi fået lavet om på. Han har fået en rigtig lækker galop, som vel er svarende til et 7 tal, måske et 8 tal. Blevet meget mere fyldig - blev faktisk helt stolt da jeg så den på video idag

. Nu har jeg set Manjas galop, og det er rigtigt, der er meget spring i den. Hendes og Putin er faktisk næsten på samme 'spring'-niveau, hvis du forstår

Måske Manjas er lidt mere fyldig, kan ikke helt huske det
For at ride en ordentlig galop på Putin, laver jeg mange halve-parader, eller tempovekslinger. Hesten skal hele tiden vide, at du er der, ikke noget med at ride på bølgen, hvis det lige går godt et par skridt. Ned og sid når du laver anspringet, tag lige igennem på hende (kort hende), samtidig med, at du stramme lænden an Så du også korter bagi. Når du så har fundet en form, hvor du først og fremmest kan sidde pænt, så læg lidt mere på -kort ind igen- og læg så på igen. Så hesten ikke bare selv løber, men så alle tingene er velovervejet og det er rytteren som bestemmer farten. Den vil gøre hende mere følsom for hjælperne.
Nogen ville måske råde dig til, at ride 'vildt'. Altså med vildt meget fart, men det synes jeg ikke du skal. For så kommer du ud af takt, og det vil Manja også. Og så i stedet for at putte sig, vil hun nok bare slå fra, og blive frustret. Kravl ned på et niveau hvor i begge kan være med, og huske på: ROM BLEV IKKE BYGGET PÅ ÉN DAG! Og det gør hverken Din eller Manjas ridning ej heller. Giv det den tid det tager, og du vil se resultater
Håber ikke jeg lyder for hård - men altså, jeg har selv været i en periode, hvor tingene ikke kunne gå stærkt nok, men det går altså ikke, når man arbejder med dyr. Det tager tid - så gør dig selv, og hesten en tjenste TAG DEN TID!!
Men Rikke, hvornår har du selv set dig på video?? Nogen gange kan man godt føle, at man sidder helt af h... til, men så er det faktisk ikke så slemt alligevel. Been there!
Held og lykke
Med venlig hilsen HeidiZ(Putin)
Når du står i lort op til begge ører så hold munden lukket
HJEMMESIDE