Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Når man er syg??
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 11:29
Kunne godt tænke mig at vide hvordan i løser dette problem.

Jeg har en dejlig unghest på snart 4 år. Han er meget unghest, dvs bliver ret meget forskrækket, skal støttes meget i ridning, og har ikke stor tillid til andre end lige mig.

Nu er det så sådan at jeg har ligget med lungebetændelse siden i lørdags, og er hårdt ramt. Min skønne står på en rideskole, og jeg har fået folk til at lukke ham ud og ind fra fold....Andet kan jeg ikke!!

Der er ikke rigtig nogle der vil/tør ride ham, min mand end ikke strigle og longere ham mm.

Har været derude 2 gange og har haft ham løs i ridehuset. Klarer i dette på en anden, og mere gavnlig måde vil jeg med glæde modtage gode råd, da jeg har dårlig samvittighed overfor min smukke....

På forhånd tak :-PJeanetteE -Giv hestene ret til at lege & lære, at drømme & forme, leve & være!! Kun der hvor heste kan føle sig trygge, gror det de gamle kaldte for LYKKE.

Hvis der er noget du virkl´i ønsker dig, så lad det flyve >o<kommer det ej tilbage -var det ikke bestemt for dig :-P
0
0
Svar på denne tråd

hej jeanette
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 11:43
det var da træels at starte sådan når du lige har fået ham.

du skal ikke havde dårlig samvittighed,når bare han kommer på fold.
jeg syntes ikke du skal lade andre ride ham når han nu er tryggets ved dig.

men jeg syntes det er fint at der er nogle der kan lukke ham på fold på den måde lærer han at det er ok at blive håndteret af andre end dig.

når du så er rask igen tager i på ny hul på ridningen hvor i slap uden at der har været andre oppe og komplicere sagerne for jer.

god bedring
hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd

Enig
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 11:45

Jeg er helt enig med Berit, der er ingen grund til at "forstyrre" ham unødigt når han er så ung.

KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D
0
0
Svar på denne tråd

også enig med berit
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 11:49
Men det skal jeg også være eftersom min unghest står i DK og jeg bor i Irland - og ingen andre får lov til at have fingre i ham mens jeg er væk.... uha uha tænk hvis de gjorde noget forkert... (ikke at min krikke er sart, men det er jeg :-) )

Camilla med heste-hunden

Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd

Tak
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 12:16
Det varmer at høre!! Ja for pokker da, det er træls!!
Vi var lige gået igang, og var kommet rigtig godt fra start. ØV og Øv!!

Væk med den dårlige samvittighed, i har jo ret, nu har jeg så "kun" min selvmelidenhed tilbage :{-( :-PJeanetteE -Giv hestene ret til at lege & lære, at drømme & forme, leve & være!! Kun der hvor heste kan føle sig trygge, gror det de gamle kaldte for LYKKE.

Hvis der er noget du virkl´i ønsker dig, så lad det flyve >o<kommer det ej tilbage -var det ikke bestemt for dig :-P
0
0
Svar på denne tråd

Jamen
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 12:18
kan du ikke få en passer? Jeg har da tænkt mig at løse det på samme måde med min 5-åring.. Hun har heller ikke den store tillid til andre end mig, men det kan hun da få.. Større er problemet heller ikke.. Det er et spørgsmål om tilvænning til den anden rytter - som skal være ROLIG og sød..
0
0
Svar på denne tråd

ferie
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 16:20
Lad bare hesten få en ferie på folden, heste er så kloge at de husker ALT hvad de har lært, og når du er klar igen, starter I bare dér hvor i var nået til :-)
0
0
Svar på denne tråd

passer
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 07:42
hejsa
jeg har selv en ung hest han er godt nok dejlig tillids fuld. men jeg har valg at få en passer.
jeg har fundet en sød og fornuftig pige her på hn faktisk .

vi har så gjordt det at hun er kommet ca en gang om ugen i et stykke tid og det fungere fint

det er rart at vide jeg har en som tager sig af ham som jeg selv ville gøre og vide jeg har een som jeg kan ringe til hvis det brænder på.

jeg ved godt det ikke hjælper dig meget her og nu menpå sigt kunne du få glæde af det tror jeg

hun skal for øvrigt ha ham selv for første gang i dag
jeg glæder mig til at høre hvorn det er gået.

mange knus far maria
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider