Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

balance
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 22:05
hejsa..

Nogen der kan hjælpe mig med balance træning af en hest??? Hvad hjælper så hesten får en bedre balance, hvad skal jeg gøre??
Håber på svar..

Mvh Bimboe

smil til verden, og den smiler til dig.
0
0
Svar på denne tråd

Balance!
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 22:34
Bimboe:

Hestens balance er altid i orden (hvis den ellers er sund og rask), men det kan have problemer med at finde balancen med en rytter i sadlen. Og det er dér, du skal sætte ind. Du skal træne dig selv i hele tiden at være i overensstemmelse med hestens balance, for er du ikke det, skal hesten kompensere for din `skævhed´ ved at gå skævt til modsat side. Og så er det svært at være hest.

Johannes
0
0
Svar på denne tråd

jeg går ud fra at det er en unghest
Forfatter: 
Dato:  14-05-2003 09:30
Jeg fik engang af vide at jeg skulle ride indenfor hovslaget og at det skulle hjælpe. Det var ikke en unghest jeg red på, men det var ganske lærerigt at prøve, for det er faktisk svært 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Well
Forfatter: 
Dato:  14-05-2003 12:12
Johannes har ret, jeg syntes dog at han lige mangler at give dig nogle konkret råd.

A)
Sørg for selv at være i god balance (er du ikke det i f.eks nedsidning, ja så må du ride letridning til du kan sidde ordentligt).

B)
Lad hesten gå en masse overgange, fra skridt til trav, fra trav til skridt, til parade osv. Fokuser ikke specielt meget på galoppen i dette stadie.

C)
Ud i terrænet, intet er mere balance-givende. Rid gerne op og ned ad bakker o.lign.

D)
Longering kan være et okay alternativ en stresset dag (mit råd er så blot, at du ikke spænder ind).

Er det en unghest, hvilket jeg går ud fra, ja så er det vigtigt at variere den en hel del. Dette både for muskler, sener og øvrigt fysisk, men også for ikke at trætte den i en bestemt genre. :-PJeanetteE -Giv hestene ret til at lege & lære, at drømme & forme, leve & være!! Kun der hvor heste kan føle sig trygge, gror det de gamle kaldte for LYKKE.

Hvis der er noget du virkl´i ønsker dig, så lad det flyve >o<kommer det ej tilbage -var det ikke bestemt for dig :-P
0
0
Svar på denne tråd

...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2003 19:39
det er ikke en ung hest.. hun er faktisk 10 år..jeg syns bare hun går fra den ene side til den anden.. hvis hun kigger til højre går hun til højre, og hvis til venstre går hun til venstre.. dette har ikke noget med balancen og gøre eller hvad..
ved godt det er svært hvis jeg også sidder skævt, det er klart..
tak for svarene

smil til verden, og den smiler til dig.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider