Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Købe ikke-trailervant hest?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 20:51
Håber at der er nogen som kan rådgive mig.
På lørdag skal vi se på en vallak som fylder 7 år inden længe. Han lyder til at være en god hest - - men, men, sælger fortæller at det vel nok næsten eneste minus ved ham er, at han ikke er trailervant. Hun beskriver at han er MEGET svær at få ind i en hestetrailer - han virker ikke bange, men har ganske enkelt ikke "lyst til" at gå op. Det er angiveligt lykkedes at få ham ind et par gange ved at flytte hans ben gradvist op ad rampen, samtidig med at der var sat et reb om bag ham. Man har også "lokket" ham med foder.
Har i erfaring med dette?
Jeg er lidt bange for at få en hest som måske aldrig vil kunne transporteres til stævner.
Vi har ikke selv erfaring med læsning af heste endnu, så vi bliver nødt til at få hjælp af andre hestekyndige, hvis vi køber ham.
Hilsner,
Mona.
0
0
Svar på denne tråd

hmm
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 20:58
det lyder da spændende,men det er nu ikke noget jeg ville bekymre mig om hvis det er hesten jeg vil ha,den skal som nok få det lært,hvis man giver sig god tid.

hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd

Nogle lærer det aldrig?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 21:03
- Er der ikke noget med det?
Hvordan kan man "se" om hesten kan blive "god" til at gå op i/køre med i trailer?
Mona.
0
0
Svar på denne tråd

alle heste
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 21:09
kan lære det,men det er vigtigt at de får gode oplevelser ud af det,og at man kører ordenligt med dem så de ikke skal kæmpe for at holde balancen.

jeg har tit oplevet at heste der ikke er så meget for at gå op i en trailer,går frivilligt op i en lastbil.

man kan nok ikke lige frem se at en hest bliver god til at gå op i en trailer,heste er forskellige nogle kræver lidt mere overtaelse end andre,men alle kan lære det.

hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd

Klaustrofobi.
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 21:14
Sidste år så vi på en salgshest, som sælger i årevis med horsemannship og stor forsigtighed havde trænet i at gå i trailer - helt uden held. Han lærte det aldrig.
Kh. Mona.
0
0
Svar på denne tråd

Andre
Forfatter: 
Dato:  14-05-2003 08:21

Andre heste går i årevis fint op i en trailer, for pludselig ikke at ville det mere.

Jeg har mødt 2 af slagsen.

Så der er ingen garantier !

KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D
0
0
Svar på denne tråd

De fleste kan lære det
Forfatter: 
Dato:  14-05-2003 08:46
De fleste fornuftige heste kan lære det, men nogen er meget svære når de ikke har været vant til det fra "barnsben". Men med kontinuerlig træning og regelmæssige køreture er chancerne gode.

Jeg har med held brugt klikkertræning til både heste der ikke fra starten har været vant til at køre og til heste, der pludselig har slået bak - men det er selvfølgelig ikke muligt at udstede en garanti.

Du kunne jo sammen med sælger prøve at få hjælp fra en kompetent træner og så lave en aftale om, at købet er betinget af, at den lærer det inden du overtager den.
0
0
Svar på denne tråd

Vil vove at påstå
Forfatter: 
Dato:  14-05-2003 14:46
At alle heste kan lære at gå op i en trailer, hvis der er et menneske der er dygtig nok til at lære den det.

Jeg selv har stor succes med Parelli Natural Horsemanship. Det virker for mig, og jeg har endnu ikke mødt en hest jeg ikke kan overbevise om at traileren er det dejligste sted i verden!
Dette er nu ikke fordi at jeg selv er supersej eller hestevisker, det er teknikken der gør det....

Det jeg vil sige er bare at der findes mange forskellige løsninger på problemet, og hvis du vil købe hesten så gør det, og lad være med at være bekymret. Det er et lille problem der er let at løse hvis du finder den rigtige teknik.
0
0
Svar på denne tråd

køb den bare...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2003 17:29
Jeg vil nok mene at man sagtens kan lære en hest at gå i trailer... uanset hvad, så skal den ind og kommer ind, hvis man ellers selv ved hvordan man skal gøre...

Så køb den da og få en ordentlig "underviser" til at lære dig hvordan du får den i trailer!

Held og lykke!

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget problem
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 13:50
De fleste heste skal nu nok lære at gå pænt ind i en trailier, man skal bare give dem tid!!

Se på hvad problemet er! Nogle heste skal man gå foran, nogle skal man gå på siden af (det kan være både på højre og venstre side), mens andre igen bedst kan gå op, hvis man ikke går med.

Det vigtigste er at hesten har tillid til den der trækker den op. Lad være med at blive nervøs, så skal det nok gå!

Held og lykke med hesten. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider