Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Højre volte...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 14:50
Når jeg rider Glanni på højre volte er det som om forståelsen klinger af...
Vi klarer det fint ligeudrettet, og på den venstre volte.
han går fint til biddet, og er ellers meget lydhør.
Når jeg så vil stille ham til højre spænder han sig og skyder skuldreren ud.
Er der nogle øvelser jeg kan lave for at få mere styr på min ridning på højre volte?

Envidere løber han meget i galoppen, de andre 4 gangarter går det fint. ( Islænder-5 gænger) Og løfter sig fint op, og bruger bagparten.

Jeg er sikker på det er min motorik der fejler her...

På forhånd tak. Pia

Den bedste chat mæ hestetosser på!
Kig ind på HesteChatten - Hele døgnet, hele ugen, hele året!

0
0
Svar på denne tråd

Hej
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 18:39
Hej...
Når han begynder at skyde skulderen skal du sørge for at ligge det ben han skyder skulderen ud til ind til ham så han for masser af støtte, grunden til at han skyder skulderen kan være at du ikke for givet ham nok ben og schenkel-støtte, du kan også longere og ellers skal du prøve at ride en masse volter hvor du fx. starter på 15 m og når han så begynder at gå findt på en 15 m volte går du ned til 12 m og så 10 m osv.
du kan sagtens gøre det over flerer dage sådan så det er 15 m volte den ene dag og 12 m den næste dag.
Hilsen Michelle :-)
0
0
Svar på denne tråd

Slip tøjlerne
Forfatter: 
Dato:  14-05-2003 13:29
Min underviser lærte mig noget nyt for nylig. Min hest skød godt nok ikke skulderen ud, men han gav ikke efter på højre. Jeg fik lov til at trave rundt på en cirkelvolte (20 m), hvor jeg kun måtte have fat i udvendige tøjle. Lidt efter lidt skulle jeg slippe den også. Altså ikke slippe tøjlen helt, men nok til at han ikke kunne støtte på den. Da vi så havde travet rundt et stykke tid - stadig på volten - for mere eller mindre løse tøjler, kunne jeg så langsomt begynde at "samle ham op". Og så var han blød som smør. Fordi jeg ikke havde givet ham nogen tøjle at hænge sig på, bar han sig selv. Det gjorde det hele meget nemmere. Men det var et benarbejde af dimensioner.

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget, men du kan jo prøve.

Hilsen Kiiri
*Viden er stolt over at have lært så meget*
*Visdom er ydmyg over ikke at vide mere*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider