Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ideer til undervisning for øvet
Forfatter: 
Dato:  14-04-2023 20:22
Hellooo hestenettet
Jeg er ridelærer for en elevskole, har for det meste para der ikke laver noget vildt end at skridte og trave nogle runder, nybegyndere med trækkere og let øvet
Har dog i 1 lektion om ugen nogle rutineret og øvet ryttere, mangler inspiration til hvordan jeg kan dygtiggøre disse piger endnu mere i dressur, da de ikke laver det samme som de andre hold jeg har.

Vil gerne vide om der er nogle der kan forklare mig nogle lidt sværere dressur øvelser.
Samt med hjælp til en af pigerne rider på hendes privat ung varmblods hest, hvor de (hest og pigen) bliver nemt frustret og gallop ikke lige er deres stærke side, er der nogle ideer fra jeres side der kan gavne både dressur og nogle øvelser/ andet til pigen med hendes privat hest?
Ved selv at for at hjælpe deres galop vil afsporing over bom måske hjælpe, men kender ikke andre fifs, og så longering selv.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Med fare for ......
Forfatter: 
Dato:  14-04-2023 22:22

... At lyde som en sur gammel kone, så er mit råd til dig at du siger nej til at undervise de øvede ryttere og hende med unghesten.

Hvis du selv skal have forklaret de sværere dressurøvelser (hvad mener du i øvrigt med det?)lyder du i mine ører ikke til at være kvalificeret til at undervise på det niveau, og derfor bør du takke nej til at undervise dem.

 

For at kunne undervise andre skal man selv have den teoretiske baggrund på plads og gerne den praktiske også. Gerne på et noget højere niveau end det niveau man underviser på.

 

Så hvis du gerne vil undervise er mit råd at du selv dygtiggører dig noget mere, både praktisk og teoretisk, inden du kaster dig ud i at undervise.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
1
Svar på denne tråd