Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hvad koster afskaffelse?
Forfatter: 
Dato:  28-12-2021 11:06
Hvor tit og hvad koster afskaffelse af hestemøg? den kommer til at stå på træpiller et opstaldningssted jeg skal selv betale afskaffelse af bund men ved ikke hvad det koster, jeg har en enkel hest

På forhånd tak?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er aftalen?
Forfatter: 
Dato:  29-12-2021 08:08
Det lyder lidt som en bøvlet måde at gøre det på??!

Hvad er aftalen helt præcist?
Hvad er forholdene på stedet??

Skal hver opstalder hver især skille sig af med møg fra egen boks?
Du kan være heldig at man må aflevere heste møg på genbrugspladsen, det må man nogen steder.
Så koster det dig kun at du skal have en trailer, hvor du kan lægge det daglige møg når du muger ud, og så bøvlet med at køre trailer på lossepladsen.

Jeg går ud fra, at din hest ikke står alene på opstaldningsstedet?
Så, hvad gør de andre?
Det er jo muligt at I går sammen og betaler for leje af en container, og for tømningen af den.
Der koster let et par tusind kroner pr måned, dels selve lejen, dels fordi vognmanden jo skal have betales, måske 500 kr pr time?
Så, et sted med 2-3 heste kan let bruge 10.000 kr pr år på at fjerne møg, et sted med 5-8 heste kan let bruge 20.000 kr pr år.

...
Har du flyttet hesten?
Det lyder som et af de selvpasser steder, der har en lav husleje - men når man indregner pris for at hente hø/ wrap / andet grovfoder, købe strøelse og alt muligt andet +tidsspilde til alle de ting...
så er det måske billigere og mere praktisk at finde et sted med delvist selvpas, hvor staldens ejer står for det grove.

Hvis hver opstalder hver især skal finde på en løsning for løbende at skille sig af med møg, lyder det som et sted der ikke kan tænke praktisk og ikke kan finde ud af at udnytte fordele ved et fællesskab.
Jeg ville løbe skrigende bort, hvis det er tilfældet.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider